Bab 45

2.3K 47 0
                                    

Keesokan paginya , Kayla yang terjaga pada pukul 4 pagi terus bangun dan menunaikan solat hajat dua rakaat. Kayla memohon kepada tuhan agar perkahwinan nya dipermudahkan dan moga hubungan yang telah dibina akan kekal sehingga ke syurga.

Setelah selesai solat hajatnya Kayla bangun dan terus mandi. Setelah 20 minit di dalam bilik air Kaya keluar daripada bilik air dan memilih baju untuk dia memulakan harinya bekerja. Blouse biru yang dipadankan dengan kain biru laut serta tudung bawal chiffon yg bewarna coklat cair itu boleh menjatuhkan hati sesiapa sahaja lelaki yang memadangnya.

Setelah siap Kayla turun dan menikmati sarapannya bersama mummy dan daddy nya , Kayla terus menaiki kereta bersama daddynya dan terus ke pejabat seperti sedia kala. Sampai sahaja di pejabat Kayla terus naik lif. Semasa di dalam lif hanya ada Kayla bersama dengan seorang perempuan yang berbaju skirt pendek bewarna pink pastel . Kayla hanya mampu senyum sahaja apabila perempuan itu memandangnya dengan sinis.

Setelah lif terbuka perempuan yang tadinya terus keluar dan melanggar bahu Kayla dengan sengaja.

" opss so sorryyyy , i cant see u sorry sangat"
"Oh sokay sokay im fine takde apa pun sokay"
" eh kejap i think u ni Kayla Imani kan? Yg rampas lelaki orang tu kan? And yang hancurkan rumah tangga orang kan??"
" excuse me??!!! What are u talking about ? Im not that type of women. Eh hello , kalau saya nak lelaki saya boleh kahwin dengan sesiapa la saya suka. Im not desperate like u bi*ch. And im more prettier than u so dont worry u will get men like u want no need to come here and push me like im desperate for a men" kata Kayla seraya mengutip kembali file dan kertas kertasnya yang bertaburan .

Beberapa saat selepas Kayla mengutip kertas , Kayla bangun untuk berdedar . Tetapi....

" patutla si zafran tergilakan kau , where does he put his eyes eh? Married to a women yang mcm u . Lepastu senang je handle company ni . Dont think that u dah kerja sini easily u can take all those money from zafran okay! Kahwin pun sebab terpaksa ada hati nak amik duit company. Kesian family takde duit hantar anak untuk kahwin dengan orang kaya lepastu senang je kikis heh"

Tiba tiba......

"Sarahh!!!???!!?!!??!" Tengking Zafran lalu laju sahaja tangannya tampar pipi mulus perempuan itu.

"Oh now u behalf of this women huh? Sayang sangat dekat bini pisau cukur u ni ha? Cant u look all of my effort for u zafran? Cant u see? I loveuyouu so much from the beggining Zafran"

Kayla yang sudah tidak kuat untuk mendegar lantas bangun seraya mengelap air mata yang jatuh tanpa henti dan terus mengapai begnya untuk keluar.

" Enough!!!! i said enough is enough!!! She still my wife and always be my wife. And u !! Jangan datang sini semata nak tunjuk muka u depan i ! I taknak u datang sinj jumpa Kayla or anyone!! U are not allowed to enter this company again!!! Get out!!?!?!?!?"
Tengking Zafran kepada Sarah yang membuat muka seperti tidak ada masalah.

Zafran yang tidak mahu berlama di depan Sarah terus keluar untuk mencari Kayla. Telefon bimbitnya dikeluarkan untuk menghubungi isteri kesayangannya namun hampa tidak dapat dikesan. Puas Zafran menelefon beratus kali tetapi tidak berjawap.

" kau malukan aku depan staff dan company kau is it? Okay fine Zafran . U dont know me well then kan?? Its okay will see who won the game that uve create long time" bisik Sarah pada hatinya yang luka kerana di tengking oleh Zafran.

CINTA SI EGO - COMPLETED !! ✔Where stories live. Discover now