Bab 11

2.8K 62 0
                                    

Setibanya di perkarangan Hospital Besar, Zafran terus memakir keretanya di tempat yang disediakan. Dia tidak kisah langsung apa pendapat orang sekeliling apabila melihat dia dalam keadaan begini , yang pasti dia ingin cepat sampai untuk melihat ayahnda nya.

"Nurse , boleh saya tau dimana wad Encik Syed Badaruzzaman ? " kata Zafran apabila sampai di kaunter pertanyaan.

"Boleh saya tau Encik ni siapa , ahli keluarganya ke"
"Ye saya anak Encik Syed Badaruzzaman"
"Baiklah , encik terus pergi ke tingkat tiga nom bilik adalah 302 . beritahu nurse tersebut seraya menghadiahkan senyuman ikhlas kepada Zafran.

Zafran terus mengganguk dan berlalu pergi ke tingkat yang diberitahunya tadi.

Apabila sampai pada tingkat tersebut , Zafran ternampak bilik bernombor 302. Tanpa membuang masa Zafran terus masuk.

Orang yang paling dikenalinya dipeluk erat dari belakang untuk memberi kekuatan. Ibunda Zafran sedikit pun tidak terkejut dengan perbuatan Zafran malah menarik tangan itu supaya memberinya kekuatan.

"Ibu kene banyak sabar , Zafran ada selalu dengan ibu ya. Kita sama sama doakan semoga ayah cepat sembuh ya" kata Zafran dalam nada sayu sambil memegang erat tangan ibundanya.

"Ibu taktahu Zaf , lepas ibu siapkan sarapan pagi ibu ingat nak kejutkan ayah kamu tapi bila ibu nak panggil dia , ibu nampak ayah kamu dah baring atas lantai bilik air. Semua salah ibu zaf , ibu patut selalu ada disebelah ayah kamu. Kalau ibu ada dengan ayah kau benda ni takkan jadi zaf" rintih Puan Syarifah Nur Syakira yang terhenjut henjut menangis di bahu Syed Muhammad Zafran.

×××××××××


CINTA SI EGO - COMPLETED !! ✔Where stories live. Discover now