Bab 54

2.1K 45 0
                                    

Apabila berada di dalam kereta Kayla yang terlalu penat terus terlelap di dalam kereta. Zafran terus memandu dan singgah di kedai makanan atau fast food mcd. Dia memesan 1 burger spicy chicken mc deluxe set dan 1 burger fillet o fish set untuk Kayla. Setelah memesan makanan dan telah dibayar, kereta BMW yang dipandu terus ke stesen seterusnya dan mengambil makanan yang telah diorder.

Masuk sahaja ke dalam kereta Kayla tersedar kerana terbau makanan. Terbit rasa kasihan Zafran kepada sang isteri kerana menahan lapar selepas waktu bekerja. Dengan penuh kasih sayang Zafran mencapai tangan Kayla dan mengucupnya manja. 

" Saya dah belikan awak punya burger nanti dah sampai rumah makan ya" kata Zafran manja.

Kayla yang mamai tetap gagah bangun dan terus mencapai telefon bimbitnya di dalam beg. Tiba-tiba dia teringat daddy dan mummy nya serta abang kesayangannya. Tanpa menunggu masa yang lama tangannya terus mendail nombor yang terdapat pada telefon dan dilekapkan ke telinga.

Beberapa minit selepas deringan ke 5 , pemanggil di telefon menyahut dengan sapaan salam .

" assalamualaikum anak mummy Kayla Imani . rindunya mummy dekat Kayla"
" waalaikummusalam mummy, Kayla rindu mummy juga . mummy sihat?"
" sihat alhamdulillah , semua sihat . Kayla macammana ? sihat ?"
" sihat mummy. semua sihat . Zafran memandu ni dia takboleh bercakap"
" heh takpelah mummy tahu kamu berdua sibuk. Nanti ada masa meh la kerumah mummy . Semua rindukan Kayla ni." 
" insyaallah nanti kitaorang singgah rumah mummy dengan daddy. Mummy jaga kesihatan dengan daddy. Jaga pemakanan dan semua tau"
"insya allah mummy jaga. awak pun jaga!! jangan kerja teruk teruk nanti sakit mummy carik Zafran haa kenapa tak jaga anak mummy ni"
kata mummy sambil gelak di corong telefon.

Zafran yang mendengar apabila Kayla membuka loud speaker tersenyum apabila membawa kereta di atas jalan raya.

" okayla nanti datang tau rumah mummy, kita borak panjang lagi tauu. jaga diri Kayla tau mummy kene letak ni sebab nak siapkan makan malam. Makan jangan lupa Kayla Imani" kata Puan Amalina kepada anak perempuannya itu. 

" okay mummy insya allah . mummy kirim salam daddy dengan abang ye! kata Kayla rindu semua. Nanti Kayla balik rumah dan jangan lupa kiss kan diorang untuk Kayla ya mummy " kata Kayla ceria dan sedikit bertenaga selepas menelefon mummynya.

Selepas salam diberi kepada kedua belah pihak , Kayla terus meletakkan telefon di dalam beg tangannya . Bertapa dia rindukan kedua ibu bapa nya . Untung ada abangnya boleh menjaga ibu bapanya semasa ketiadaan dia . 

Zafran disebelah tersenyum melihat manja Kayla bersama dengan mummynya . Dengan tidak semena dia terus menuju ke rumah ayahnda dan ibunda nya kerana lama tidak berjumpa dengan mereka.

" Sayang , kita singgah rumah ibunda boleh? abang rindu dengan diorang la. nak tengok ayahnda sihat ke tak "
" boleh je sayang. saya tak kisah . lagipun saya dah terlelap sekejap dalam kereta heheh. Boleh je saya temankan awak. should not be a problem baby"
sambil mengenyitkan mata manja nya kepada Zafran.

Tertelan air liur Zafran melihat Kayla manja kerana biasanya dia tidak suka bermanja tapi entah kenapa sejak dua menjak ni Zafran melihat perubahan daripada isterinya yang suka bermanja dengannya . 


CINTA SI EGO - COMPLETED !! ✔Where stories live. Discover now