Bab 44

2.1K 56 2
                                    

Malam itu Kayla baring di dalam biliknya. Dengan penghawa dingin yang 30 darjah celcius serta lampu tidur yang boleh membuatkan semua orng tertidur tetapi bukan Kayla Imani.

" sampai bila aku nak ego dengan diri aku sendiri. Dengan suami aku sendiri. Mcammana dengan perkahwinan aku? Dengan layanan isteri? Derhaka kah aku sebab taklayan suami aku sendiri? " kata Kayla sambil memeluk bantalnya sendiri.

Jujur daripada hati Kayla dia sedikit sebanyak menyayangi suaminya itu walaupun dia tidak dapat meneruskan perjuagan nya untuk mengejar impian yang diidamkan. Namun Kayla tahu apa yang dia katakan kepada Zafran memang tidak patut. Kata kata nya yang terlampau dia tahu sedikit sebanyak Zafran makan hati dengannya.

"haih la kayla ayat tu lain kali jaga la hati orang sikit. Dont be selfish la kayla . Semua orng ada hati " kata Kayla yang monolog sendiri bersama isi hatinya.

Kayla tahu dia perlu lakukan sesuatu untuk memujuk suaminya kembali . Kayla tidak mahu kerana persetujuan mama dan papa nya yang membuatkan dia mengikut arahan orng tuanya. Kayla tidak mahu dirinya mempertidakkan ketentuan tuhan dan qada qadar. Tanpa membuang masa , telefon yang berada di sisi nya diambil dan terus mendail nom yang dia rindui.

Cehhhhh... member cakap tak rindu padahal ego. Podahhh!! Rindu tu cakapla rindu kayla imani haih ego nak tinggi smpai manaa.

" assalamualaikum hello emmm"
" waalaikummuasalam hai sayang! What makes u call me? U sakit ke baby?"
" i just wanna say sorry sebab semalam  , ive shouldnt say that to u"
" eh its okay la sayanh im fine takde apala . Saya okay je"
" okay la nk cakap tu je , bye "
" eh sayang kejap , would u accompany me for lunch esok? Pls"
" okay tengokla nanti bye "

Seraya Kayla terus tutup telefon tanpa memberikan kata kata sweet seperti pasangan lain. Kayla sejujurnya malas hendak melayan karenah zafran yang mengada tahap dewa itu. Bagi nya setelah meminta maaf kepada sang suami sudah cukup baginya .

CINTA SI EGO - COMPLETED !! ✔Where stories live. Discover now