Bab 15

2.8K 67 0
                                    

Semua penghuni di dalam bilik Encik Syed Badaruzzaman itu pandang ke arah pintu tatkala pintu wad dibuka dari luar. Kelihatan seorang lelaki dalam lingkungan umur 22 berpakaian lengkap office , dengan mata berwarna coklat serta senyuman yang boleh mancairkan hati mana mana gadis itu dipandang dengan penuh tanda tanya.

Zafran membuka pintu bilik wad ayahndanya , terkejut zafran apabila ternampak beberapa orang yang tidak dikenali.

"maaf ibu , zaf taktahu ibu ada tetamu" kata zafran dengan sayu.
" eh takpela zaf masukla , ibu nak kenalkan. Ni Encik Syahril dengan keluarga dia datang melawat ayahnda. Encik Syahril ni kawan baik ayahnda masa ayahnda bukak syarikat dia yang pertama" kata Puan Syarifah Nur Syakira panjang lebar seraya memberikan senyuman ikhlas kepada Zafran.

Zafran yang terkejut , lambat lambat datang ke Encik Syahril dan Puan Amalina dan menyalami tangan kedua orang tua itu seraya menghadiahkan senyuman beserta lesung pipitnya.

Daddy dan Mummy Kayla terus menyambut tangan Zafran manakala Kayla hanya berdiri disitu seperti tunggul kayu sambil mengomel sendiri dalam hatinya " hensem do sumpah hensem pehhh ni jejaka melayu terakhir ke apa ni fuhh ni kalau jadi suami ni hahahaha Kayla berangan lebih mcm dapat wekk! " kata Kayla sambil meneliti secara keseluruhan muka Syed Muhammad Zafran tanpa berkedip.

Senyuman yang takpernah lekang serta lesung pipit bersama gabungan mata bewarna coklat membuatkan Kayla terpanas sebentar namun cepat cepat ditepis.

"Ishhh , kalau handsome gila pun tapi playboy lepastu tk pandai jaga hati perempuan pun takboleh gak" omel Kayla dalam hati. Cepat cepat ditepis perasaan nya itu jauh jauh.

Mummy dan daddy Kayla yang melihat perubahan muka anak daranya itu tersenyum tatkala melihat Kayla membuat muka seposen di depan orang tuanya. hahahahaha dah malu elehhh!

CINTA SI EGO - COMPLETED !! ✔Where stories live. Discover now