Bab 13

111K 5.6K 999
                                    

"Tasnim jangan risau. Kitorang sentiasa akan temankan Tasnim.." Afina dengan semangat yang jitu memujuk Tasnim yang sedang memeluk Aidan itu.

"Betul tu kak Tasnim. Aina ada je belakang akak. Aina suka akak. Akak cantik!" Aina turut menambah.

Aidan senyum mengangguk. Tasnim yang mengiring memeluknya itu dipandang. Ibu jari dan jari telunjuk mengepit dagu Tasnim. "Dengar tak tu?" Sambil dimainkan dagu isterinya itu sehingga menyebabkan mulut Tasnim terbuka dan tertutup berulang kali.

"Dengar.." Tasnim mengangguk perlahan. Jari runcingnya masih lagi menggenggam baju Aidan. Nyaman terasa bila Aidan memujuknya. Menepuk pinggang dan mengusap kepalanya.

"Abang teman adik tidur, boleh?"

Melihat mata bercahaya dan kening berkerut Tasnim, Aidan tak betah nak menjawab tidak. Kecomelan Tasnim boleh membuatkan otaknya tak waras untuk 5 saat.

"Abang teman adik. Tidur tidur.." Aidan mengusap pipi Tasnim sebelum tangan itu turun menepuk di pinggang. Tasnim mendekatkan tubuhnya dan wajah disorok ke ketiak Aidan. Suka!

Dua pasang mata terkelip-kelip memandang Aidan yang menidurkan Tasnim di katil sebelah. Afina mengiring sambil menongkat tangan di belakang Aina yang turut mengiring dengan tangan mengalas kepala.

Dua katil bujang itu diisi mereka berempat. Satu katil buat Aina dan Afina, satu lagi buat Tasnim dan Aidan. Terpaksa Aidan menemani Tasnim yang enggan melepaskannya tadi.

"Aina.." Afina memanggil perlahan dengan mata masih lagi memandang pasangan itu.

"Hmmm.." Aina pun turut memandang tak lepas. Comel sangat kak Tasnim!

"Asu tahu tak, dulu-dulu Tasnim macam tu la. Dia gaduh sikit je dengan kakak dia, mesti dia datang mengadu dengan along. Lepas tu suruh along tidur dengan dia. Macam ni la, sebijik!"

Aina turut tersengih. Dia masih ingat. "Yer..sampai kita dua pun cemburu sebab along suka lebihkan kak Tasnim.." pandangan tak terlepas lagi.

"Angah rasa..kenapa Kak Su dengan Kak Aikha buat macam tu eh? Kak Tasnim kan adik diorang." Aina menoleh memandang sebentar Afina dibelakangnya.

Afina meletak tangannya di pinggang Aina. Nafasnya dihela berat. "Angah tak pasti. Selama ni tengok ok je. Mungkin Paksu ada cerita apa-apa kut dekat diorang.."

Aina mengangguk. Dia turut berfikir hal yang sama. Jika dilihat dari sudut yang lain, ada hikmahnya juga Allah gerakkan hati abangnya untuk membuat keputusan sebesar ini 4 tahun lalu. Tasnim, tak ubah seperti dibuang keluarga sendiri.

Aidan cuma tersenyum nipis mendengar dua adiknya itu berbisik sesama sendiri. Tasnim yang tertidur di dakapannya diperhati sambil pipi sembab itu diusap. Ada lagi kesan air mata yang mengering di batang hidung dan tubir mata.

Jam tangannya ditilik. Dah pukul 3 pagi. Patutlah mata dia rasa berat semacam.

"Afina, Aina.."

"Ye along.." jawab keduanya serentak.

"Along nak balik bilik dah. Korang jaga Tasnim ya." Aidan bangun menyerong akibat kepala Tasnim masih di lengan kirinya. Tangan kanan menyeluk bawah kepala Tasnim sebelum perlahan dia angkat dan letak di atas katil.

Mrs. Aidan: My Little BrideWhere stories live. Discover now