Bab 6

110K 5.3K 1.8K
                                    

Aidan memberhentikan keretanya di perkarangan hotel. Dia memejam mata sebelum menelan liur sekali. Stereng digenggam kuat. Pandangannya beralih kepada Tasnim yang nyenyak di sebelah.

Dia menghembus nafas seraya menyandarkan dahinya ke stereng kereta. What are you doing Aidan?!

She is just fifteen.

Betul ke tak keputusannya ini?

Kalau salah, dia telah hancurkan masa depan gadis ini.

Aidan, fuh..tenang. Ini jalan terbaik untuk pastikan Tasnim milik kau.

Aidan mengambil nafas panjang dan dihembus. Kepalanya berpaling kepada Tasnim. Hampir terjatuh kepala Tasnim ke sebelah. Aidan membetulkan kedudukan kepala Tasnim.

Matanya meneliti sepupunya yang baru dinikahi tadi. Abang harap keputusan abang betul sayang.

Aidan menyapu ibu jarinya ke pipi Tasnim. Lembut sekali. Jarinya turun menyelusur rahang dan akhirnya berhenti di bibir merah itu. Diusap dagu yang sedikit terbelah itu.

Anak matanya naik ke bibir, hidung yang sederhana mancung itu, akhirnya matanya bertembung dengan anak mata coklat milik Tasnim. Dia mendekatkan wajah mereka.

" Tasnim takut." Ucap Tasnim perlahan. Lembut bulu matanya menyapu bulu mata Aidan. Dia menggenggam lengan Aidan.

"Don't be scared. I'm with you." Aidan memujuk perlahan. Satu ciuman singgah di puncak hidung Tasnim sebelum dia menjarakkan wajah mereka. Tasnim senyum nipis.

"Jom, rehat. Esok pagi kita balik." Ucap Aidan sebelum dia meloloskan diri dari kereta. Tasnim menunduk dan meraup mukanya. Belum sempat dia membuka pintu, Aidan telah pun membuka dari luar.

" Jom" tangan kanan Tasnim dicapai. Tasnim hanya menurut Aidan yang menarik tangannya. Menunduk dia berjalan di sebelah Aidan.

Senyap sahaja dia menurut. Cincin yang tersarung di jari manis Aidan direnung bersilih ganti dengan cincin di jarinya. Seketika dia tersenyum nipis.

Ahh..dia memang gila. Gila kerana abang Aidan.

"Dah sampai. Adik---" Aidan menggaru keningnya sambil berdehem sedikit. "..sayang bersihkan diri dulu. Abang nak beli makanan dekat luar."

Tasnim tersengih sedikit. "Baik abang. Hati-hati."

Aidan mengangguk sambil merenung wajah bersih Tasnim. Ibu jarinya perlahan mengusap cincin yang cantik tersarung di jari manis Tasnim. Dia mendekatkan wajah mereka sebelum lembut bibirnya berlabuh di kening Tasnim.

I'm crazy..because of you.

Tasnim mengukir senyum nipis dengan tangannya mula naik menggenggam lengan Aidan. Matanya dipejam.

Then, we both crazy.

×××

Aidan membuka pintu bilik hotel. Air masih lagi kedengaran di bilik air. Dia meletakkan bekas makanan di atas meja kopi sambil menggeleng perlahan. Tawanya tercetus.

Anak dara memang mandi lama ke? Tunggu dia. Aku ambil dara dia nanti. Hehehe. Baru mandi tak lama.

Baru Aidan mahu melelapkan mata, pintu bilik air dibuka. Aidan mencelik mata sebelah. Seketika, kedua matanya tercelik.

Mrs. Aidan: My Little BrideWhere stories live. Discover now