פרק 19.

2.2K 80 3
                                    

"שקט בבית המשפט.. שיהיה כאן שקט.. אני קוראת לסדר בבית המשפט". השופטת נראית כמעט וחסרת אונים לנוכח הקהל הרב שהופיע בפתח אולמה הבוקר. הדיון מתנהל עד כה לטובה, דעת הקהל בצד שלנו תודות לפרסום הנרחב בתקשורת של הצד שלנו, צעד חכם- אדם. הם זועמים כאשר צד המשפחה של מרינה מתחיל להציג את טענותיהם. 

"לסיום" הפרקליט המפולפל של המשפחה ממשיך לאחר שהשקט שרר באולם, "ידוע לכל שהנאשמת כאן לא חפה מפשע, מעבר לכך שמדובר בסיפור מחפיר בו המשפחה שרויה באבל נוראי על שתי בנותיהם- עזרו לי וגם לכם לא לשחרר רוצחים לרחובות-" אני קמה על רגליי באינסטינקטיביות "אני מתנגדת, מדובר בהשערה ולא עובדה. עורך הדין ג'ונסון מרמז על אופיה של מרשתי מה שכלל לא נכון ובכך מנסה להטות את דעת הקהל".

השופטת בוחנת אותי מעבר לזגוגיות משקפיה "ההתנגדות מתקבלת עורך הדין ג'ונסון- נסה לדייק בדבריך".

הוא מהנהן לאחר הנזיפה הקלה ושולח לעברי מבט זועם.

"כבודה, חבר המושבעים". אני קמה על רגליי ומיישרת את חליפתי המחויטת, נעה בעדינות. כמעט ומרחפת באולם. יוצרת קלילות.

"אני בן אדם רציונלי, מקשיבה אך ורק לעובדות אז בואו נתחיל מהעובדות בבקשה. אין טעם שאספר לכם על מרינה אם היא בן אדם טוב או לא. אל תטעו, נגיע לשם בסופו של דבר, אתם תתפעלו כמוני מכמות היופי הטמון בתוכה. אבל כל דבר בעתו." אני עוצרת לרגע מבחינה שקיבלתי את מלוא ההקשבה וממשיכה.

"מרינה. אחותה של יוליה- כביכול רצחה את אחותה התאומה, שישים ושתיים דקירות הלא כן?" ההנהונים מגיעים גם מצד המשפחה, העורך דין מביט בי במבט מסוקרן מנסה לנחש את המהלך, המהלך פשוט מאוד- אני מספרת את האמת. "מוצג א', נתוניה הפיזיים של מרשתי לא מאפשרים לה לדקור כמות דקירות כזו. יוליה- ששקלה הרבה יותר ממרשתי שנתונה עדיין בתת-משקל הייתה יכולה להתנגד לה בקלות. ולפי הממצאים שהמשטרה מצאה בזירה, הנרצחת לא הביעה כל התנגדות. סימן שהרוצח או הרוצחת כבדים משמעותית ממנה כך שלא היה לה סיכוי מולו." אני מרפרפת בין התמונות בידי, תמונות של טביעת האצבע. ומגישה עותק אחד לעורך הדין ג'ונסון. עיניו נפערו- הוא יודע במה מדובר ולאיזה כיוון אני מתכוונת לקחת את זה. אני פונה לכיוון השופטת שלוקחת ממני את התמונה המוגדלת והמקורית. אני מגיעה לחבר המושבעים ומעניקה גם להם הזדמנות ולבחון את התמונה- "אבל כפי שאתם יודעים וממקרים עברו. וקרו מקרים שבהם- החלש גבר על החזק, לכן תנו לי לספר לכם את הסיפור האמתי שקרה. הסיפור האמתי מתחיל מהתמונה שאתם מחזיקים בידכם, כדלהלן מוצג ב'". אני מדליקה את המסך והתמונות של יוליה מתחילות להופיע באטיות. לבושה בבגדים מינימליסטיים, יש תמונות מעטות בהם רואים את פלג גופה העליון במערומו. האם החלה לבכות מיד כשפרצוף המוכר הופיע על המסך.

"לפני שאגיע לראיה שאתם מחזיקים בידכם תנו לי לקחת אתכם אחורה בזמן. אחורה לתקופה בה יוליה פרנסה את עצמה יש יגידו בכבוד יש יגידו פחות. לעיקר- יוליה נכנסה למעגל הזנות-"

בית המשפט!Where stories live. Discover now