פרק 14.

3.1K 88 4
                                    

"מערך הקורס מונח לפניכם על השולחן, אני אקצר לכם את החוברת הנפוחה בכמה משפטים. מה שנעשה בקורס זה- נלמד על תופעת הפשיעה. נפענח, נחקור ונבין ללב ליבו של הפושע. כוונותיו הנסתרות והגלויות, לצורך הבנת התופעה נשלב בקורס מגוון סוגי מקצועות שכולם עוסקים לרוב בחברה ובאדם- סוציולוגיה, פסיכולוגיה משפטים ועוד. לא אלאה אתכם בפרטים נוספים רק אוסיף ואומר שנעסוק לא רק במאפייני הפשיעה אלא בין היתר בדרכי האכיפה והטיפול בהתנהגות עבריינית הן מזווית ראייה חברתית והן ברמת האינדיבידואל. אז שיהיה לכולנו בהצלחה. תעברו על החוברת תכינו את עצמכם לקראת הידע שאותו תרכשו. ברוכים הבאים לצד הקסום של עולם הפשע, לצד השני של המתרס, הצד שהוא נגד החוק.
בקורס זה תלמדו להיות פושעים ולהתנהג כמוהם על מנת להבין ולרדת לסוף דעתם. יום טוב".

אני אוספת את החוברת בהתרגשות, תמיד התעניינתי במחשבתם של הפושעים. הייתי רואה חדשות כילדה או שומעת את אבא מדבר על תיק כזה או אחר והייתי נורא מתעניינת בדרך שהוא רצח או גנב, לעיתים גם אנס. למה? ואיך? אלו השאלות שתמיד היו צצות בראשי. למה לעשות את זה? ואיך לעזאזל הוא הצליח?.
והנה כאן, בקורס הזה סוף כל סוף אמצא תשובה לשאלותיי אכנס לראש של הפושעים ואבין, אם אפשר בכלל להבין, את הסיבה מאחורי פעולתם. הרי חייבת להיות סיבה, לא יכול להיות שבאמת ובתמים המטרה שלך בעולם- פושע יקר- היא להרוס למישהו אחר את החיים כליל.

***

"בוקר אור, היום נפתח בנושא הנקרא הסברים ביולוגיים ופיזיולוגיים לעבריינות, כלומר איך נראות חיצונית של הפושע מעידה על כישורו הפיזי, לכאורה תפקודו, בעת ביצוע הפשיעה" שקט משתרר בכיתה, כולם קשובים למוצא פיו של המרצה הכי מרתק באוניברסיטה. מראהו מחוספס במעט וגס- כלל לא עדין, אני מפתחת תיאוריה על כך שהוא בעצמו היה פושע בעבר וכרגע הוא עושה לנו סיור במוחו הגאוני!
"אני בטוח ששמעתם כמוני וכמו רבים מהאנשים הנמצאים על כדור הארץ על אגדות הפולקלור. ביניהם- סינדרלה, עמי ותמי, שלגיה. אם תשימו לב ותקדישו לכך מעט מחשבה תבחינו שתמיד האיש הרע ובעיקר המכשפה מתוארים באגדות כבעלי תווי פנים מעוותות, אף- נשרי וארוך, שומה גדולה על המצח לעיתים האחים גרים מציינים כי קיימת גם פזילה". אני משתדלת לרשום ולקלוט כל מילה שהמרצה אומר. הוא צודק בכל מילה- לרוב המכוער בא בהכרח עם תפקיד הרשע בסיפור.
"גם בחיינו, ביום יום ניתן להעיד ממראהו החיצוני של האדם על אופיו, הפסיכולוג הנודע ויליאם ג'יימס מלמד אותנו כי אף נשרי ארוך ולסת תחתונה בולטת- מעידים על כושר ביצוע; מבט חד וחודר- מצביע על כושר דיבור והתבטאות; ואילו, צוואר חזק ועבה- מוכיח על חושניות יתר; המצח הגבוה מעיד על חכמה ובינה. ועוד".

***

ככל שהזמן עובר- פניו של לוסיאן מתחילות להיטמע בזכרוני קל לי לדמיין אותו כאיש הרע בסיפור. כי אלו הם הלך הדברים. פושע לרוב מרסק והורס את חייהם של הסובבים. לדוגמה בעל חנות שנגנב- כל עתידו שעמל עליו רבות יומם וליל ירד לטמיון; בן משפחה שנרצח- חייו נגדעו כך לפתע ללא התראה וכל משפחתו האבלה תסחב את הפצע הארור איתם לקבר; חלילה בחורה או בחור שנאנסו- כגוויות מתהלכים ברחובות הם אומנם חיים כלפי חוץ אך ללא הטיפול הראוי נשמתם מתה כלפי פנים.

בית המשפט!Where stories live. Discover now