Chapter 24 - Disampuk Jembalang

1.8K 94 2
                                    

ACHTUNG!

"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya "

•••♦◄♥►♦••• 

"Edan janji siang tadi nak citerkan ape yang terjadi kat pondok tu," ingat Ehsan bila Aidan selesai makan. 

Dia menyuakan gelas berisi jus oren kepada adiknya itu.

Ehsan menunggu dengan sabar Aidan meneguk air, menanti untuk mendengar apa sebenarnya yang terjadi di pondok itu, walau sebahagian daripadanya, dia dah tonton di video.

Ehsan benar-benar ingin tahu perkara yang tidak dirakam oleh handphone  yang dijumpainya itu.

Perlahan-lahan Aidan memulakan bicara. Dia bercerita perihal diterjah dan diserang hendap oleh Juzi dan dua kekawannya.

Terjadi cabar-mencabar serta sedikit pergaduhan yang tentunya dimenangi oleh mereka bertiga. 

Dia diheret dengan kasar ke pondok kosong di kebun getah Pak Dahaman. Di situ, tanpa belas kasihan dia diikat tangannya dan dibogelkan.

"Then, Wirman mula cakap yang pelik-pelik. Dia kata dia syok kat Edan. Dia gak jealous  sebab dia cakap Edan dah goda dan ayat awek dia. Memang giler arr tuduhan dia tu. Edan tak pernah pun buat cam tu, awek dia pun Edan tak kenal. Juzi pegang kaki Edan sementara Wirman buat macam-macam benda pelik kat Edan," cerita Aidan.

"Walaupun Edan meronta dan cuba nak lepaskan diri tapi dia orang bertiga lebih kuat dari Edan. Akhirnya Edan terpaksa diam dan menyerah je. Dia orang seronok sambil ketawa sebab dapat buli dan permainkan Edan. Tambah lagi bila Fikri rakam semua tu ngan handphone  dia," sambung Aidan sayu.

Jadi, dah sahlah sekarang handphone  yang dijumpai di bawah pondok itu milik Fikri, fikir Ehsan. Dia mendengus marah sambil mengetap* bibir.

"Dia orang terus dera Edan. Edan dah tak mampu nak menjerit atau melawan. Edan hanya baring je dan biarkan ape yang dia orang nak buat kat Edan. Then, Juzi dan Wirman.. " 

Aidan tak sanggup menghabiskan ayatnya. Dia termangu dengan dada berombak, sebak.

"Sakit sesangat bang," sambung Aidan kemudiannya. 

Ehsan tak mampu bersuara, dia betul-betul simpati pada Aidan.

Geram sangat bila difikirkan betapa bebudak bertiga itu langsung tak berperikemanusiaan.

Tanpa belas kasihan mereka membuli, memukul dan mencabul dengan ganasnya seorang budak yang tak bermaya untuk melawan. Sungguh tak adil dan bersifat pengecut bila tiga lawan satu sebegitu. 

Ehsan mengepal penumbuk dek marah dan geram.

Dia tak sabar menunggu esok untuk mengajar bebudak gengster itu. Perasaan marah yang teramat sangat membuak-buak di dadanya.

"Bukan setakat tu je dia orang buat kat Edan. Kayu yang Edan buat tongkat tu sebenarnya dia orang nak guna untuk fuck  Edan teruk-teruk. Juzi yang cadangkan idea brutal  tu. Dia nak Edan terima balasan sebab katanya Edan dah malukan dia kat sekolah. Edan tak ingat plak ape yang Edan dah buat kat dia sampaikan dia marah sangat cam tu," tambah Aidan lagi. 

• bu𝓭ak bukit •Where stories live. Discover now