Mistik Stories

43 Stories

Pekan Lama by JustineAmping
#1
Pekan Lamaby Justine Amping
Sebuah kisah mistik yang membawanya ke alam yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar. Dia tersesat semasa mencari pucuk miding. Bersama kita baca kisah yang dilalui be...
Completed
Tawan Hati Mr Beku by ff_ryujin
#2
Tawan Hati Mr Bekuby ff_ryujin
Aku tahu aku terlalu hanyut dengan dunia. Tapi kesedaran untuk berubah tu belum muncul. Mujur ada Ai yang selalu ajak aku untuk jadi budak baik. Mujur juga melalui Ai, a...
Kisah Empat Cerita - Seri Delima by PandoraGhost_PG
#4
Kisah Empat Cerita - Seri Delimaby Pandora Ghost
Empat remaja bertemu seorang tua yang baik hati. Dapat pula makan percuma di restoran anaknya, Abang Mail. "Nama penuh pakcik, Ali Sado." - Pakcik Ali. Sesado...
Antologi : Dunia Sebelah Sana by Lunazura
#5
Antologi : Dunia Sebelah Sanaby Lunazura
Himpunan cerita pendek mistik
Tasbih Perang by novelsejmelayu
#6
Tasbih Perangby novelsejmelayu
Pertarungan yang mendebarkan. Misteri yang tak terungkai. Kedatangan seorang yang tidak diketahui mengganggu gugat kehidupan pahlawan-pahlawan yang gagah bak kersani. Si...
Psychomanteum by ZonGigil
#7
Psychomanteumby ZON GIGIL
Genre : Seram Mistik Harga : RM27.90 Blurb : Salah seorang ahli penyiasat paranormal telah menyeru apa yang tidak sepatutnya diseru dan kini ia tidak mahu pulang. Men...
ABAH by GengTZ
#8
ABAHby Geng TZ
Mati itu GERENTI. Tetapi gerentikah kita akan ada orang yang mengelilingi kita semasa kita nazak? Gerentikah kita ahli keluarga yang berkumpul, mengajar kita dua kalimah...
Completed
Rani Ledang by Hyderviolet
#9
Rani Ledangby Hyderviolet
Seorang penulis, bernama Zakunan pulang ke Ledang untuk berjumpa dengan seseorang yang menjadi punca Awang sakit tenat.
Completed
Lily by LittleLily17
#10
Lilyby Lily of Valley
'lily was a little girl' gadis itu namanya lily, kata orang orang dia pendiam orang juga bilang dia terlalu dingin dan kaku anak kelasnya bilang dia itu pintar namun...
SERAM SEJUK by moonseulyoon02
#11
SERAM SEJUKby Moon Seul Yoon
+cerpen,certot +hanya rekaan semata-mata +tidak berkait pada yang hidup atau yang mati +apa-apa jadi tanggung sendiri
Diintai Orang Bunian by EffyDaothman
#12
Diintai Orang Bunianby EffyDaothman
"Lagi?" Tanyaku. "Lepas tu setiap malam aku tak boleh tidur." "Kenapa?" Tanyaku lagi. "Mana taknya, kat sebelah kau aku nampak macam a...
Completed
Ucapan selamat datang yang tidak mau terulang by kaniaoktavia
#13
Ucapan selamat datang yang tidak m...by Kania Oktavia
Salam hangat aku dapatkan bukan hanya dari para karyawan di Perusahaan baruku kala itu, tapi bahkan dari para "penghuninya".
Completed
Jam duabelas malam by keyrara96
#14
Jam duabelas malamby keyrara96
cerita pendek ini dibuat berdasarkan kisah nyata, imajinasi, dan ketakutanmu sendiri. Mereka ada dimana-mana, disekolah, ditempat umum, bahkan ada bersamamu saat ini. Ap...
Berjalan Tanpa Tujuan by penyu125
#15
Berjalan Tanpa Tujuanby Shahbri Abas
Mengisahkan sekumpulan anak muda yang baru memulakan pengajian di IPTS. Tetapi perjalanannya tidak selalunya Indah. Hanya tersilap langkah boleh menjadi pengajaran ata...
Pancingan yang sia-sia by wmhaziq
#17
Pancingan yang sia-siaby wmhaziq
Tenang tenanglah disana kawan.
Makhluk Mitologi di Pulau Padang Tikar by Effiyadi
#18
Makhluk Mitologi di Pulau Padang T...by Effiyadi
Kumpulan Cerita ini berkisahkan tentang makhluk gaib yang sulit sekali dinalarkan tetapi sebagian orang percaya dengan keberadaan makhluk tersebut bahkan penutur yang me...
The Curse Of Video Game [JUNGKOOK BTS FANFIC] by KrysKilogram
#19
The Curse Of Video Game [JUNGKOOK...by G O L D E N S T A R S O N E✨
"Kau ni main game je ! bukan tau nak cari kerja ! sampai bila aku nak sara kau haa?! Takkan lah aku dah kat dalam kubur pun kau masih harapkan duit aku?! dasar buda...