OBSESI 30

3.9K 85 7
                                    

BAB 15

tania melangkah turun ke tingkat bawah. dia lihat hafiz berdiri di atas anak tangga yang terakhir. "tania.... kau ke yang bersihkan dan kemaskan rumah ni?", soal hafiz ingin tahu. "ya... aku tengok rumah ni berantakan. so aku bersihkan dan kemaskan rumah ni untuk kau...", kata tania sambil berdiri di sebelah pemuda itu. "oh thanks tania...", ucap hafiz sambil tersenyum padanya. "sama sama...", balas tania perlahan lahan. "mari kita makan sama sama...", ajak hafiz sambil menarik tangan gadis itu. mahu tidak mahu tania terpaksa mengekorinya dari belakang. sebaik saja mereka sampai di ruang dapur tersebut tania pun segera melayan hafiz bagaikan suaminya pula. dia menghidangkan makanan dan minuman untuk pemuda itu. hafiz asyik tersenyum pada tania. dia kelihatan sangat gembira apabila dia di layan seperti itu. "tania, makanlah denganku...", ajak hafiz dengan lembut. tania pun terpaksa duduk dan makan bersama dengan pemuda itu. "tania, terima kasih sebab kau sediakan makanan yang paling enak untukku malam ini...", ucap hafiz tersenyum gembira. "kalau enak, makanlah lagi...", tania bersuara seraya menambah macaroni cheese ke dalam mangkuk pemuda tersebut. "thanks sayang...", ucap hafiz tersenyum lebar. "sama sama... biar aku suapkan makanan ni ke dalam mulut kau...", tania menyuakan sesudu penuh macaroni cheese ke arah mulut pemuda itu. dengan gembira hafiz membuka mulutnya. mereka mula makan bersuap suapan pula. gaya mereka tak ubah macam orang yang baru berkahwin pula.

setelah makan mereka melangkah menuju ke ruang tamu. mereka menonton TV bersama sama. malam itu tania melayan hafiz dengan baik sekali kerana dia tahu hanya itu saja caranya untuk 'menjinakkan' pemuda tersebut. "tania... betul ke kau mencintai aku?", soal hafiz ketika mereka duduk menonton TV. dia merenung wajah gadis yang duduk di sebelahnya saat itu. "ya... aku cintakan kau... anyway, janganlah kau ragu ragu padaku, sayang... cintaku hanya untukmu...", ucap tania dengan lembut. perlahan lahan hafiz mula mencium bibirnya tapi tania segera bangun. "er... fiz, aku nak minumlah... tekakku terasa dahaga...", dalih tania sengaja mengelakkan diri dari di cium oleh pemuda itu. belum pun sempat dia beredar dari situ hafiz segera menarik tangan kirinya dengan kuat sekali. akibatnya tania terjatuh dalam pelukan pemuda tersebut. serentak dengan itu hafiz mencium bibirnya. kali ini tania tidak dapat mengelak. segalanya berlaku di luar dugaannya. tangan hafiz mula merayap ke tubuhnya. tania segera menolak tubuh hafiz sebaik saja tangannya menyentuh bahagian alat sulitnya. kedengaran hafiz mendengus marah. "tania... kau cakap kau cintakan aku tapi kenapa kau tak biarkan aku menyentuh tubuh kau tu pula?", soal hafiz sedikit terkilan dengan sikap gadis itu.

"maafkan aku fiz... aku belum bersedia untuk ini semua...", kata kata tania terus di potong pantas oleh hafiz. "maksud kau?", hafiz memandang wajahnya dengan wajah yang tegang sekali. "I mean this is too fast... boleh tak kalau kita berbual bual saja tanpa membuat sebarang foreplay macam tu?", soal tania serbasalah. "kalau setakat berbual bual tu aku boleh buat tapi aku nak lebih daripada tu...", kata hafiz. "tapi boleh tak kita slow down sikit. tak perlulah kita tergesa gesa dalam perkara ni... boleh kan?", soal tania perlahan lahan. dia berharap sangat yang pemuda itu akan mendengar perkataannya. "hm... ikut suka hati kaulah tapi kalau aku dah tak tahan nanti kau tahulah apa yang akan aku lakukan terhadap kau...", ucap hafiz sambil tersenyum nakal. "oh... janganlah macam tu...", tania bersuara perlahan lahan. "hahahaha... aku bergurau sajalah... kalau kau belum bersedia untuk itu aku takkan paksa kau...", kata hafiz sambil ketawa. "betul ke ni?", soal tania mula tersenyum. "iye...", balas hafiz sepatah. "oh... kalau macam tu baguslah... er... boleh tak aku pergi ke dapur sekejap?... aku nak minum airlah...", kata tania pura pura merasa dahaga. padahal dia tidak merasa dahaga pun. dia saja nak mengelakkan diri daripada duduk lama lama dengan pemuda tersebut. "kau pergilah minum...", kata hafiz kembali menumpukan perhatiannya ke kaca TV. tania segera beredar dari situ. sampai di ruang dapur, dia mula berfikir bagaimana caranya dia hendak melarikan diri dari situ.

"tania... kau dah siap minum air ke tu?", kedengaran suatu suara memanggil namanya. "er... belum lagi... aku tengah minum airlah ni...", dalih tania. sebenarnya dia tak minum air pun. dia sedang berfikir bagaimana hendak berambus dari situ. dia memerhatikan jendela dapur itu. jikalau dia pecahkan kaca jendela dapur tu belum tentu dia akan dapat keluar dari situ sebab semuanya mempunyai jeriji besi di luarnya. jadi susah kalau dia nak larikan diri melalui jendela tersebut. tania merasa susah hati. dia takut rancangannya gagal. "tania?!...", kedengaran namanya di panggil orang. "ohhh...", tania terkejut dari lamunannya. kelihatan hafiz sedang berdiri memandang wajahnya dengan pandangan mata yang kehairanan. "kenapa ni?... kenapa kau macam susah hati aje ni?", soal hafiz ingin tahu. "eh... aku tak susah hatilah... aku happy aje ni...", tania terpaksa tersenyum meleret. senyumannya tak ubah macam senyuman seorang badut di sarkas pula. "yelah tu... kalau kau susah hati cakap sajalah... jangan pendamkannya di dalam hati...", ucap hafiz sambil menyandarkan tubuhnya dekat dengan dinding yang ada di situ.

"aku tak sedihlah... aku happy aje ni... er... marilah kita pergi tengok TV...", tania segera beredar dari situ. hafiz melangkah mengekorinya dari belakang. perlahan lahan mereka duduk di atas kerusi sofa yang ada di situ. mereka kembali menonton TV bersama sama. "tania... aku tahu kau sedih sebab kau tak boleh balik ke bandar merak ....", kata hafiz setelah lama mereka duduk kat situ. "eh... taklah... aku gembira tinggal bersama kau kat sini...", dalih tania pula. "tania... jangan berbohong pada akulah... aku tahu apa yang ada dalam hati kau tu...", tekan hafiz sambil merenung wajah gadis itu. tania diam membisu. dia tunduk memandang lantai. "macam ni sajalah... aku akan bawa kau balik ke bandar merak tapi dengan satu syarat kita menikah dulu. lepas tu barulah kita balik ke tanahair bersama sama...", kata hafiz perlahan lahan. "apa?.... menikah?", soal tania terkejut. "ya... aku nak kau jadi milik aku, sayang...", ucap hafiz sambil memegang erat tangan gadis itu. "gila!!!... takkanlah aku menikah dengan seorang pembunuh pula!!!....", gerutu hati kecilnya tak keruan. "woah... woah... woah... wait a minutes... kau nak aku menikah dengan kau?... are you serious?", soal tania cukup terkejut. "ya... i'm serious.... kenapa?... kau tak percaya dengan keikhlasan hatiku untuk menikahi kau ke?", soal hafiz pula. "bukan.... bukan macam tu... aku tak sangka kau sanggup menikahiku... aku bukannya cantik sangat pun...", kata tania dengan pantas. "bagiku kau sudah cukup cantik sayang... apa apa pun kita akan menikah secepat mungkin... mungkin dalam bulan depan aku akan bawa kau pergi ke negara siamin... di sana kita boleh menikah...", kata hafiz dengan bersungguh sungguh. "tapi ini terlalu mendadak fiz...", kata tania pula. "tak apa... yang penting kita selamat di ijabkabulkan...", kata hafiz. "tapi....", kata kata tania terus di potong pantas oleh pemuda itu. "tak ada tapi tapi lagi tania... kau kena ikut apa yang aku cakap... kalau tidak, kau tahulah apa akan terjadi pada diri kau kelak...", hafiz bersuara separuh mengugut. tania jadi kecut perut sebaik saja dia mendengar perkataan hafiz yang berbaur ugutan itu. dia pun terus mendiamkan dirinya...

 dia pun terus mendiamkan dirinya

Hoppsan! Denna bild följer inte våra riktliner för innehåll. Försök att ta bort den eller ladda upp en annan bild för att fortsätta.
OBSESI (PG13)Där berättelser lever. Upptäck nu