OBSESI 16

3.4K 98 1
                                    

BAB 8

farhan melangkah keluar dari dalam keretanya. ketika dia sedang menutup pintu keretanya tiba tiba datang pula seorang gadis yang berambut panjang di situ. "er... ini farhan razif, kan?", soalnya tanpa segan silu. "ya...", balasnya sepatah. "awak model lelaki yang pernah bergambar dalam majalah 'man' tempohari tu kan?... saya tanya ni sebab wajah awak mirip dengan model lelaki tu...", kata gadiz tersebut. "ya... sayalah tu...", balas farhan sambil tersenyum. "oh... kalau macam tu saya nak minta autograph awak dan saya nak bergambar dengan awak.... boleh kan?", soal si gadis tanpa segan silu. "oh boleh...", balas farhan dengan pantas sekali.

si gadis pun terus menyerahkan buku nota kecil dan pen di tangannya pada lelaki tersebut. farhan segera menurunkan tandatangannya di situ. selepas itu mereka mula bergambar di situ. tanpa segan silu si gadis memeluk pinggangnya sambil bergambar dengannya. bukan itu saja malah dia bergambar dengan farhan sambil mencium pipi kiri lelaki tersebut. terkejut betul farhan di saat dia di perlakukan seperti itu namun dia cuba bersikap selamba biar pun dalam hati dia merasa tidak keruan. "senyumlah...", kata si gadis padanya. mahu tidak mahu farhan terpaksa tersenyum lebar. selepas bergambar si gadis mula berbual dengannya sekejap. tanpa mereka sedari ada orang mengambil gambar mereka di situ....

*** *** ***

setelah selesai bershooting tania segera melangkah keluar dari set penggambaran. langkah kakinya terhenti sebaik saja handphonenya berbunyi tweet-tweet tiga kali. dia tahu pasti ada mesej terbaru untuknya. mungkin ianya dari kekasihnya farhan. cepat cepat dia mengambil handphonenya lalu membuka peti mesej dalam handphonenya. dia lihat ada satu mms baru masuk ke dalam peti mesejnya. pengirimnya tidak di ketahui kerana ianya menggunakan private number. cepat cepat dia membuka mms tersebut. kelihatan beberapa gambar farhan dengan seorang gadis di kawasan parking lot. mereka kelihatan mesra sekali. siap berpeluk pinggang dan bercium pipi pula tu.

dia memerhatikan gambar itu dengan hati yang bercelaru. dia terus menghubungi farhan.
"hello... farhan..."
"oh... hello... baby... kenapa nada suara baby ni macam marah saja ni..."
"memanglah I marah sebab you main kayu 3 di belakang I..."
"eh.... bila masa pula I main kayu 3 ni?"
"oh.... sekarang you berpura pura tidak tahu apa apa, eh?... memang dasar licik lah you ni...."
"apa yang you cakapkan ni?.... I tak fahamlah..."
"oh.... sekarang you tak faham pula... okay, let me tell you this... ada orang kirim gambar awak bersama dengan seorang gadis muda di parking lot tu... korang begitu mesra sekali....siap berpeluk pinggang dan bercium pula tu... you know what?.... you're f*cking assh*le...."
belum pun sempat farhan bersuara, tania segera mematikan talian handphonenya. "dasar lelaki gatal!... tak cukup dengan seorang perempuan... huh!....", gerutu tania cukup geram. dia merasa marah, kecewa dan sedih. dia marah sebab farhan begitu mesra dengan gadis dalam gambar itu. dia kecewa kerana dia berfikir tentu farhan bermain kayu tiga di belakangnya dan dia sedih kerana farhan menngkhianati cinta mereka. dia mula menangis kesedihan. "tania... kenapa awak menangis?", soal suatu suara. tania mengalihkan pandangannya ke arah datangnya suara itu. kelihatan hafiz datang menghampirinya dengan pandangan mata yang kehairanan. tanpa menjawap soalan lelaki itu tania menyerahkan handphone di tangannya pada lelaki tersebut. hafiz segera mengambil handphone itu. dia melihat mms yang terpampang jelas di skrin handphone gadis tersebut. dia kelihatan terkejut sebaik saja dia melihat mms itu.

"farhan berlaku curang di belakang awak?...", soal hafiz dalam nada suara yang terkejut. "ya...", balas tania sepatah. airmata semakin banyak membasahi pipinya. "saya tidak menyangka yang farhan mempunyai hubungan dengan gadis lain. saya fikir dia setia pada cinta kami tapi rupa rupanya tidak... saya sedih, fiz... saya sedih... saya tidak tahu pada siapa lagi saya harus mengadu... saya.... issk... iskk... iskkk....", tania bersuara sambil menangis. perlahan lahan hafiz memeluk gadis itu. "awak jangan bersedih tania... awak masih ada saya... awak boleh mengadu pada saya jika awak ada masalah... apa apa pun saya tak suka tengok awak bersedih macam ni...", kata hafiz dalam nada suara yang perlahan lahan. tania memeluk lelaki tersebut sambil menangis. lama juga mereka berdiri sambil berpelukan kat situ.

"sudahlah tu... jangan menangis... kesat airmata awak tu...", hafiz bersuara perlahan lahan. dia meleraikan pelukannya. airmata yang mengalir di pipi gadis itu di kesatnya dengan jari jemarinya. "saya tak suka tengok awak menangis. tangisan awak hanya mengundang derita...", ucap hafiz dengan wajah yang serius. tania membiarkan lelaki tersebut mengesat airmatanya. mereka saling berbalas renungan. "fiz, kenapa awak melayan saya dengan begitu baik sekali?", soal tania perlahan lahan. "sebenarnya saya jatuh cinta pada awak tania... sudah lama saya jatuh cinta pada awak. sejak kali pertama saya melihat awak, hati saya sudah terpaut pada awak... bagi saya awak sangat istimewa di hati ini...", ucap hafiz. tania terkejut sebaik saja dia mendengar pengakuan dari mulut lelaki tersebut. "awak bergurau, kan?", soal tania pula. "saya tak bergurau... saya serius ni... saya betul betul cintakan awak... kalau boleh saya nak awak mencintai saya seorang saja...", balas hafiz sepantas kilat. dia memegang kedua belah tangan tania dengan erat sekali. tania terpinga pinga tidak tahu nak cakap apa lagi

"tania... please say something to me... please say to me that you love me...", ucap hafiz dengan penuh harapan. "tapi saya masih mencintai farhan....", kata kata tania terus di potong pantas oleh hafiz. "kenapa awak masih mencintai orang yang berlaku curang di belakang awak?... oh!... sedarlah sikit tania... dia tu playboy... cuba awak tengok mms ni... bukan main mesra lagi dia dengan gadis tu... tentu dia ada hubungan cinta dengan gadis tu...", tekan hafiz dengan wajah yang serius. tania diam membisu. "tania, kenapa awak diam pula?.... please say to me that you love me too... pleaseeee....", hafiz merayu sambil menggenggam erat tangan tania. "ini terlalu mendadak fiz... tolong jangan desak saya sekarang... kepala saya pening ni...", tania bersuara sambil memicit micit kepalanya yang tiba tiba saja terasa pening. sebenarnya dia pening bila memikirkan semua itu. "okay, kalau awak merasa pening biar saya hantarkan awak balik ke kondominium awak...", kata hafiz dengan penuh prihatin. tania hanya menganggukkan kepalanya perlahan lahan.

tanpa berlengah lagi hafiz pun membawanya pergi dari situ. mereka melangkah menuju ke kereta milik tania. "awak duduk rileks ye... biar saya yang pandu kereta ni sehingga sampai kat kondo awak...", kata hafiz sambil membukakan pintu kereta untuknya. tanpa banyak bicara tania melangkah masuk ke dalam keretanya. kunci kereta di tangannya di serahkan pada hafiz. dia duduk sambil bersandar di atas kerusi. peningnya masih terasa. hafiz mula memandu kereta tersebut. "awak okay ke, tania?", soal hafiz cukup bimbang dengan keadaannya. "not really... i still felt dizzy...", balas tania perlahan lahan. "awak nak saya hantarkan awak ke hospital ke?", soal hafiz lagi. "tak payahlah... sekejap lagi hilanglah pening ni...", ucap tania sambil cuba melelapkan matanya. hafiz memandu kereta itu sehingga mereka sampai di hadapan bangunan yang menempatkan 120 unit kondominium itu. dengan susah payah hafiz memapah tania keluar dari dalam keretanya.

mereka melangkah masuk ke dalam lif. tidak lama kemudian mereka sampai di tingkat 8. mereka melangkah keluar dari dalam lif. dengan langkah kaki yang perlahan lahan mereka melangkah menuju ke kondominium milik tania. pintu kondominium tersebut di buka dengan pantas sekali. hafiz segera memapah tania masuk ke dalam bilik tidurnya. dia membaringkan tania di atas katilnya. "tania... saya balik dulu...", kata hafiz perlahan lahan. tania tidak menjawap perkataannya. malah dia hanya berbaring di atas katil sambil menutup matanya. ketika dia meninggalkan gadis itu di situ dia terdengar esak tangis tania. dia tidak jadi melangkah pergi dari situ. dia merasa tidak sampai hati meninggalkan tania dalam keadaannya bersedih begitu. jadi dia pun terpaksa berpatah balik menuju ke arah bilik tidur gadis tersebut...

 jadi dia pun terpaksa berpatah balik menuju ke arah bilik tidur gadis tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
OBSESI (PG13)Where stories live. Discover now