OBSESI 18

3.4K 92 9
                                    

BAB 9

tania melangkah keluar dari dalam bilik tidurnya. tiba tiba loceng pintu kondominiumnya berbunyi nyaring. dia pun terus melangkah menuju ke pintu kondonya. dia membuka pintu kondonya secara perlahan lahan. kelihatan farhan sedang berdiri di luar pintu kondominiumnya. cepat cepat tania menutup pintu kondominium itu tapi farhan segera memegang daun pintu tersebut.
"nanti dulu tania... we need to talk..."
"talk about what farhan?... I dah tahu segala galanya.... you berlaku curang di belakang I..."
"listen to me tania... I tak tahu gambar apa yang you terima sehinggakan you sanggup tuduh I yang bukan bukan tapi setahu I kan I tak pernah berlaku curang di belakang you..."
"ahhh... bohong..."
"I tak cakap bohong, tania... I cakap betul ni..."
tania mencebikkan bibirnya. dia menarik keluar handphonenya lalu dia membuka mms yang baru di terima sebentar tadi.

"okay... kalau you cakap betul kenapa you nampak mesra dengan perempuan dalam gambar ni, hah?... siap berpeluk pinggang dan cium pipi pula tu... itu bukan you ke?", soal tania dengan geramnya. dia menyerahkan handphone di tangannya pada lelaki tersebut. farhan segera mengambil handphone tania lalu melihat mms tersebut. "Hahaha...", tiba tiba saja dia ketawa. tania menggetapkan giginya. geram betul dia apabila dia melihat farhan ketawa di depan wajahnya. "hey... yang you ketawa ni apasal, hah?... you tak nampak ke dalam gambar tu yang you sedang bermesraan dengan gadis sial tu... itu bukan curang ke namanya tu?", marah tania. "sebenarnya gadis ni peminat I... dia ambik gambar ni ketika I balik dari makan tengahari bersama you tadi... dia kata dia nak ambik gambar dan autograph I... so I layan dia lah... itu pun you jealous juga ke?", soal farhan sambil ketawa kecil. "kalau ye pun kenapa sampai bergambar berpeluk pinggang dan bercium pipi macam tu?... nampak sangat korang macam orang tengah bercinta pula...", gerutu tania sedikit geram.

"tania... you ni mudah jealous lorh.... gambar macam ni pun you dah naik angin satu badan. anyway, ada tak you check siapa pengirim mms ni?", soal farhan mula serius. "ada.... tapi I tak tahu siapa pengirimnya. ianya datang dari private number yang tidak di ketahui...", balas tania perlahan lahan. "oh... thats mean its from your stalker, tania.... I yakin sebab sebelum ni dia ada memaksa I putuskan hubungan cinta kita tapi I berkeras tak nak putuskan hubungan kita so dia marah pada I... dia kata dia akan bunuh I jika I terus bercinta dengan you....", kata farhan dengan pantas sekali. tania terdiam sebaik saja dia mendengar perkataan kekasihnya itu. perlahan lahan farhan memegang tangan gadis itu. "tania, percayalah pada I.... I tidak akan berlaku curang di belakang you... cinta I hanya untuk you seorang saja... I cakap betul ni...", kata farhan dengan wajah yang serius. "kalau you cintakan I bila lagi you nak masuk meminang I... bila lagi you nak berkahwin dengan I?.... takkanlah selamanya kita harus begini begini saja...", ucap tania sedikit emosi.

"tania... you ni terlalu gopohlah... you kena bersabar... lambat laun kita akan berkahwin juga. cuma budget I belum cukup untuk tu....", kata farhan dengan jujur. "itu saja alasan you... kalau you rasa budget you tak mencukupi I boleh tolong you lah...", kata tania cukup geram. farhan tersenyum bila mendengar perkataan gadis itu. "nampak sangat you ni dah tak sabar nak kahwin dengan I, kan....", usik farhan sambil mencuit hidung kekasihnya itu. tania tunduk tersipu sipu malu. "okaylah.... kita bertunang dulu... lepas 6 bulan baru kita kahwin?... amacam?... you setuju tak?", soal farhan sambil tersenyum. dia merenung anak mata gadis itu. tania hanya tersenyum lalu mengangguk anggukkan kepalanya. mereka berpelukan dan berciuman di situ. tanpa mereka sedari ada orang memerhatikan mereka dari luar kondominium tersebut. timbul rasa cemburu dan amarah yang membuak buak dalam hatinya....

*** *** ***

tania melangkah menuju ke lokasi penggambaran dengan hati yang gembira sekali. dia memanggil semua krew penggambaran dan juga rakan sekerjanya yang lain. ini termasuklah hafiz sendiri. dia menyatakan berita gembira pada semua orang yang dia akan bertunang dengan farhan pada hujung bulan itu. semua orang merasa begitu gembira kecuali hafiz. mereka semua mengucapkan tahniah pada tania tapi hafiz seperti tidak bersuara sepatah kata pun pada gadis itu. dia hanya duduk di atas kerusinya dengan wajah yang masam mencuka. tania perasan akan perubahan sikap yang di tunjukkan oleh hafiz. dia nampak dingin dan tidak banyak bercakap. dia sepertinya menahan perasaan marah di dalam dada pula. belum pun habis mereka bershooting pagi itu, dia terus saja angkat kaki dari situ.

"eh.... awak nak pergi ke mana tu hafiz?.... shooting belum habis lagilah...", laung encik abdul malik tapi lelaki itu tidak menghiraukannya. malah dia terus saja melangkah meninggalkan tempat itu. "damn it!!!....", encik abdul malik bersuara sambil menghempaskan buku skrip di atas mejanya. marah betul dia bila dia lihat hafiz tidak menghiraukan perkataannya. "whats wrong with that stupid bastard?.... shooting belum habis dia dah blah dah... celaka betul...", marah encik abdul malik lagi. "bertenang boss... mungkin dia penat kot dan tak ada mood nak berlakon pagi ni...", kata salah seorang krew yang ada di situ. encik abdul malik hanya mendengus marah lalu beredar dari situ. tania hanya diam memerhatikan hafiz. dia tahu kenapa hafiz bersikap begitu. dia marah sebab cintanya tidak di balas dan dia marah sebab tania akan bertunang dengan lelaki lain. begitulah tekaan tania. dalam diam dia merasa serbasalah. "maafkan aku, fiz... aku tak dapat membalas cinta kau... aku hanya mencintai farhan seorang saja...", bisik tania dalam hatinya.

*** *** ***

farhan melangkah masuk ke dalam keretanya. dia membuka pintu keretanya sambil bersiul siul dengan riangnya. perlahan lahan dia masuk ke dalam keretanya lalu memasang radio keretanya. kedengaran lagu 'numb' dari kumpulan linkin park bergema dalam keretanya. dia menyanyikan lagu itu. tanpa di sedarinya ada seorang lelaki sedang duduk di belakang kerusinya. tanpa semena mena lelaki itu mencekik lehernya dari belakang. farhan yang terkejut terus terkial kial hendak melepaskan lehernya dari cengkaman tangan lelaki tersebut tapi cengkamannya begitu kuat sekali sehinggakan farhan mengalami kesukaran untuk bernafas.

"aku dah bagi amaran pada kau.... kau jangan bercinta lagi dengan tania sebab dia tu milik aku tapi kau degil juga... nah!... sekarang kau terima akibatnya, lelaki sial!....", bentak lelaki itu dengan marah sekali. "to... long jangan ce... ce... kik aku ma... cam ni... Aku tak... da... pat ber...na fas...", rayu farhan dalam kepayahan. "apa?... kau merayu pada ku?... kau kata kau tak boleh bernafas?.... hahahaha... biar kau tak boleh bernafas bongok... supaya kau cepat mampus... hahahaha....", kata lelaki tersebut dengan sadis sekali. farhan cuba sedaya upaya untuk membuka cengkaman tangan lelaki tersebut tapi dia gagal berbuat demikian. semakin kuat pula cengkaman tangan lelaki itu di lehernya. akibatnya dia terus kaku di situ juga. dengan sepantas kilat lelaki tersebut melangkah keluar dari dalam kereta itu lalu dia menarik keluar tubuh farhan dari dalam kereta. dia meletakkan tubuh lelaki yang malang itu di kerusi sebelah driver seat. kemudian dia melangkah masuk ke dalam kereta tersebut. perlahan lahan kereta itu meluncur laju meninggalkan tempat itu.

dia memandu kereta tersebut ke suatu tempat yang terasing dan jauh dari bandar. di situ ada sebuah tasik yang tenang airnya. dia melangkah keluar dari dalam kereta tersebut. kemudian dia menarik keluar tubuh farhan dari kereta itu. dengan susah payah dia memasukkan kembali tubuh lelaki tersebut di atas driver seat itu semula. dia meletakkan sebotol arak yang sudah di buka penutupnya di atas riba lelaki tersebut. pintu kereta di tutup rapat. perlahan lahan dia melangkah menuju ke belakang kereta tersebut. dia mula menolak kereta itu menuju ke arah tasik dengan sekuat hatinya. kereta tersebut terus jatuh menjunam ke dalam air tasik itu. perlahan lahan ianya mulai tenggelam di dalam air tasik tersebut.

 perlahan lahan ianya mulai tenggelam di dalam air tasik tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
OBSESI (PG13)Where stories live. Discover now