OBSESI 25

3.6K 103 8
                                    

perlahan lahan tania membuka matanya. dia memegang belakang tengkuknya yang terasa berat itu. tangannya mengurut perlahan belakang tengkuknya. matanya mula memerhatikan keadaan di sekelilingnya. dia kini berada di dalam sebuah bilik tidur yang amat asing pada pandangan matanya. dia lihat begitu banyak posternya di lekatkan di dinding bilik tidur tersebut. bukan dinding saja yang ada poster wajahnya tapi di siling pun ada poster wajahnya. terkejut betul tania apabila dia melihat begitu banyak poster wajahnya di lekatkan di atas siling dan dinding bilik tidur itu. nampak gayanya lelaki stalker tersebut begitu meminati dirinya. "agaknya lelaki stalker ni dah terlalu obsessed dengan aku kot sehinggakan siling bilik tidurnya pun di lekatkan dengan poster aku?.... biar betul....", bisik hati kecil tania tak keruan. perlahan lahan dia bangun dari atas katil tersebut. dia cuba membuka pintu bilik tidur itu tapi pintu tersebut sudah di kunci orang dari luar. perlahan lahan dia melangkah menuju ke pintu jendela bilik yang terletak tidak jauh dari situ. dia cuba membukanya tapi dia gagal berbuat demikian. pintu jendela itu seperti stuck pula. ianya amat sukar di buka. dia berusaha untuk membukanya tapi usahanya menemui kegagalan. pintu jendela itu langsung tidak dapat di buka. tania mengeluh sendirian. perlahan lahan dia duduk di atas katil yang ada di situ.

"klik...", kedengaran pintu bilik tidur tersebut di buka orang dari luar. kelihatan lelaki stalker tersebut melangkah masuk ke dalam bilik tidur itu. dia masih menutup sebahagian wajahnya dengan hud di atas kepalanya. hanya bahagian bawah mulut dan dagunya saja yang kelihatan. "hmm... kau dah sedar rupanya... anyway, sorrylah sebab aku terpaksa hentak belakang tengkuk kau tadi. sebenarnya aku tak bermaksud nak bertindak kasar dengan kau tadi. aku cuma tak dapat kawal kemarahan aku. itu saja... kau okay, kan?", soal lelaki tersebut. "okay kepala otak kau... wei, aku kat mana sekarang ar?...", soal tania sedikit bengang. "kau sekarang berada di rumah kita sayang... by the way, selamat datang ke rumah kita...", ucap lelaki stalker itu sambil mendepakan kedua belah tangannya. "rumah kita?... sejak bila pula rumah ni menjadi rumah kita?", soal tania sedikit kehairanan. "tak payahlah kau tanya soalan macam tu... aku dah bersusah payah bawa kau ke sini jadi aku nak kau happy tinggal kat sini....", kata lelaki stalker itu. "apa??.... kau nak aku happy tinggal kat sini?", soal tania terkejut. "ya... anggap saja rumah ini macam rumah kau sendiri.... sebenarnya aku cuma nak kau tinggal di sini dengan aku buat selama lamanya...", kata lelaki stalker itu. "apa?... kau nak aku tinggal di sini dengan kau buat selama lamanya?.... this is ridiculous.... macamana aku tinggal dengan orang yang tidak aku kenal ar?.... are you crazy or what?...", soal tania dengan bengang sekali.

"yeah... you can say that I'am crazy but I dont care...", ucap lelaki stalker itu dengan selamba. mata tania kini tertuju ke arah pintu bilik tidur yang masih terbuka luas itu. dia rasa yang dia patut melarikan diri dari situ. tanpa mempedulikan lelaki stalker tersebut dia terus bangun lalu berlari keluar dari situ tapi malang sekali lelaki stalker itu berjaya meraih tangan kirinya pula. dia di tarik semula oleh lelaki stalker tersebut dari belakang. "oh... lepaskan aku bangsat!!!.... lepaskan aku!.....", jerit tania cukup marah. tubuhnya di cengkam erat dari belakang sehinggakan dia tidak mampu untuk melarikan diri dari situ. "aku tak akan lepaskan kau tania... aku tak kan biarkan kau pergi tinggalkan aku kat sini... aku akan pastikan yang kau berada di sampingku buat selama lamanya...", ucap lelaki stalker itu dari belakang tengkuknya. "kau sudah gila!!!!... aku tak nak tinggal dengan orang gila macam kau!... aku nak balik!... aku nak balik!....", bentak tania cukup marah. "tania, jangan buat aku marah, okay... kalau aku marah lain pula jadinya...", ucap lelaki stalker itu. tania tidak peduli pada perkataan lelaki stalker tersebut. dia terus menggigit tangan lelaki stalker itu dengan sekuat hatinya. "aaaaargggghhhhhhhhh....", jerit lelaki stalker tersebut dalam kesakitan. tania terlepas dari cengkaman tangannya. dengan sepantas kilat gadis itu melarikan diri dari situ. "jangan lari tania!....", jerit lelaki stalker tersebut tapi tania tidak menghiraukan perkataannya.

Malah dia terus saja berlari dengan tergopoh gapah. dia lihat lelaki stalker tersebut cuba mengejarnya dari belakang. tania pun segera berlari menuruni anak tangga menuju ke tingkat bawah. entah macamana tiba tiba saja kakinya tersalah pijak tangga tu. akibatnya dia terjatuh lalu bergolek di atas tangga itu bagaikan nangka busuk yang jatuh dari atas pokok. "arrrrghhhh....", tania merintih kesakitan. dia terbaring di atas lantai dalam keadaan yang kesakitan. tubuhnya tidak mampu bergerak akibat terjatuh dan bergolek di atas anak tangga yang banyak itu. dahinya terasa sakit dan berdarah. dalam keadaannya yang kesakitan itu kelihatan lelaki stalker tersebut melangkah menuju ke arahnya dengan senyuman sinis terukir di bibirnya. "Bukankah aku dah cakap tadi... jangan lari tapi kau degil sangat... tengok!... apa dah jadi?... dahi kau dah terluka dah ni...", kata lelaki stalker itu sambil menyentuh dahi gadis itu. tania yang kesakitan tidak dapat berbuat apa apa. pandangan matanya mulai kabur dan kabur. akhirnya dia tidak sedarkan diri....

*** **** ***

If I got down on my knees and I pleaded with you
If I crossed a million oceans just to be with you
Would you ever, let me down?

If I climbed the highest mountain just to hold you tight
If I said that I would love you every single night
Would you ever, let me down?

Well I'm sorry if it sounds kinda sad, it's just that
I'm worried, so worried
That you let me down
Because I love you, love you
Love you, so don't let me down

If I swam the longest river just to call your name
If I said the way I feel for you would never change
Would you ever, fool around
Well I'm sorry if it sounds kinda bad, just that
I'm worried, 'cause' I'm so worried
That you let me down

Because I (love you, love you)
Love you, love you
Well I'm sorry if it sounds kinda bad, it's just that
I'm worried, 'cause' I'm so worried
That you let me down

Because I love you, love you
I love you, love you, love you....

sayup sayup kedengaran lagu lama dari shakin steven berkumandang di cuping telinganya. perlahan lahan tania membuka matanya. dia lihat yang dirinya terikat di atas katil itu. dia cuba membuka ikatan di tangannya namun dia gagal berbuat demikian. ikatan di tangannya begitu kuat sekali. tiba tiba, "kau dah sedar?.... baguslah kalau kau dah sedar...", tegur suatu suara. tania segera mendongakkan wajahnya. kelihatan lelaki stalker tersebut sedang berdiri memerhatikannya tidak jauh dari situ. "Tolong lepaskan aku... kasihanilah aku...", tania merayu dengan muka kasihan. lelaki stalker itu tersenyum sinis padanya. "aku tak akan lepaskan kau... kau akan berada di sini dengan aku selamanya sebab kau milik aku sekarang...", lelaki stalker tersebut bersuara sambil tersenyum lebar. perlahan lahan dia menghampiri tania. "gulp...", tania menelan air liurnya.

riak wajahnya di bayangi ketakutan yang amat sangat. apatah lagi bila dia memikirkan yang lelaki stalker itu ingin merogolnya, tentu naya jadinya. "Oh... tolong jangan apa apakan aku... tolonglah....", rayu tania dengan suara yang sedikit menggeletar. "aku tak akan mengapa apakan kau jikalau kau berjanji padaku yang kau akan tinggal di sini bersamaku buat selama lamanya....", kata lelaki stalker tersebut. "macamana aku nak berjanji untuk tinggal bersama dengan kau sedangkan aku tidak kenal siapa kau yang sebenarnya...", kata tania. "baiklah..... memandangkan kau tidak mengenali aku, lebih baik aku memperkenalkan diri aku pada kau.... tapi sebelum tu aku nak kau tengok wajah aku dulu....", perlahan lahan lelaki stalker itu membuka hud yang menutupi sebahagian wajahnya. alangkah terkejutnya dia apabila dia melihat wajah lelaki stalker tersebut. "hafiz zaid????.... jadi kaulah orang yang selalu mengganggu aku selama ini???!!!!....", soal tania cukup terkejut. dia tidak menyangka yang stalkernya itu ialah hafiz aka hafizah...

OBSESI (PG13)Where stories live. Discover now