OBSESI 7

5.1K 139 1
                                    

"Tuut-tuut... tuut-tuut... tuut-tuut...", kedengaran handphonenya berbunyi nyaring. Dia terkejut dari lamunannya. Dia segera menjawap panggilan tersebut.

"hello..."

"Hello.... baby, you tengah buat apa tu?"

"I tengah berfikir ni... anyway, boleh tak you datang ke kondo I malam ni?... I nak bagitahu you sesuatu..."

"apa dia?..."

"rasanya tak baiklah kalau I bagitahu you dalam phone ni... I nak jumpa dengan you malam ni juga..."

"Yelah... yelah... I akan datang ke kondo you malam nanti... oh!.... ada orang datang nak cari I lah... talk to you later, bye...."

"bye..."

Tania meletakkan handphonenya di atas meja yang ada di situ. Dia kembali merenung album di atas tangannya itu. Dia mula berfikir dan berfikir. "ini tentu kerja stalker gila tu... mungkin gambar ni dia ambil semasa aku sedang mandi di dalam bilik mandi tu... tapi macamana dia sempat ambik gambar aku tengah mandi ni, eh?...", Tania berfikir lagi. "mungkin dia ambil gambar tu semasa dia hantarkan bunga mawar merah tu di dalam bilik tidur aku tempohari. Lepas tu dia pergi ke bilik mandi dan kemudian curi curi ambil gambar aku ketika aku mandi?.... hm... boleh jadi juga...", bisik Tania dengan dahi yang berkerut. Bila dia memikirkan semuanya itu dia rasa tidak sedap hati pula

*** *** ***

Malam itu seperti yang di janjikan farhan datang menemuinya. tania segera membuka pintu sebaik saja dia tahu kekasihnya itu berdiri di muka pintu. farhan terpinga pinga sebaik saja tania menarik tangannya masuk ke dalam kondominium miliknya. "sebenarnya apa yang ingin you katakan pada I ni?", soal farhan sebaik saja dia berada dalam kondominium kekasihnya itu. "you duduk dulu... biar I tunjukkan sesuatu pada you...", dengan sepantas kilat Tania bergegas masuk ke dalam bilik tidurnya. Perlahan lahan farhan duduk di atas kerusi yang ada di situ. Tidak lama kemudian Tania muncul sambil membawa sebuah album dan bunga mawar merah di tangannya. "cuba you tengok album ni...", Tania menyerahkan album di tangannya pada farhan. Perlahan lahan farhan mengambil album tersebut. Dia mula membuka setiap helaian album itu satu persatu.

"there's nothing wrong with it... semuanya gambar you...", kata farhan perlahan lahan. "ya.... Memang itu semua gambar I tapi cuba you tengok album tu sampai habis...", gesa Tania. Farhan kembali memerhatikannya. Tangannya berhenti menyelak helaian album tersebut sebaik saja dia melihat gambar bogel kekasihnya itu. "Gulp...", air liur di telannya seketika. Dia melihat gambar Tania di helaian album yang lain pula. Semuanya gambar bogel kekasihnya. Tiba tiba saja dia rasa horny semacam. "Okay, that is enough...", cepat cepat Tania merampas album tersebut dari tangan farhan. "eh.... I belum habis tengok album tu lagilah...", gerutu farhan sebaik saja album itu di rampas dari tangannya. "I tahu but that is enough... anyway, tujuan I tunjukkan you album ni bukannya I nak buat you rasa horny or something like that. I hanya mahu you tahu yang gambar I masa I tengah mandi tu di ambil tanpa pengetahuan I...", kata Tania dengan wajah yang serius.

"so?", farhan memandang wajahnya. "so, thats mean ada orang curi curi ambil gambar I semasa I tengah mandi dalam bilik mandi tempohari...", balas Tania sedikit bengang. "apa?... siapa pula orang yang berani ambil gambar you semasa you mandi?", soal farhan kehairanan. "entahlah... I rasa ini mungkin kerja lelaki misteri yang asyik mengekori I ke mana saja I pergi...", balas Tania dengan wajah yang serius. "so?...", farhan kembali merenung wajah kekasihnya itu. "so, I rasa I perlu buat report di balai polis tentang perkara ni...", kata Tania pula. "nanti dulu... apa you cakap tadi?... you nak buat report di balai polis?", soal farhan sedikit terkejut.

"ya.... Perkara ini terlalu serius. You know what? Ini bukan pertama kali stalker tu buat I rasa tak sedap hati macam ni, tau... pernah satu kali stalker tu bagi I sejambak bunga mawar merah macam ni tapi I buangkannya ke dalam tong sampah tapi bila I sampai kat lokasi penggambaran I tengok bunga mawar merah tu ada di atas kerusi I... kebetulan Diana juru makeup artis ada disitu. so I pun bagilah dia bunga tu sebab dia kata dia sukakan bunga tu tapi bila I nak balik, I tengok bunga tu terselit di celah celah viper kereta I... I terpaksalah bawa bunga tu di dalam beg I sebab I rasa stalker tu sedang memerhatikan I dari jauh. Di pertengahan jalan balik ke kondo I sekali lagi I buangkan bunga tu di tepi jalan. Lepas tu I balik ke kondo ni. Setibanya I di kondo ni I terasa hendak mandi. So I pergi mandi di bilik mandi I... Setelah siap mandi I pergi ke bilik tidur I pula... alangkah terkejutnya I apabila I melihat bunga mawar merah tu ada kat atas meja I... dalam vase kesayangan I pula tu...", cerita Tania panjang lebar.

"so, apa yang terjadi selepas tu?", soal farhan ingin tahu. "I mula berfikir tentu stalker tu ada di dalam bilik tidur I. so I mengambil sebatang kayu penyapu di tangan I... I fikir jika dia ada di situ I akan pukul dia dengan batang penyapu tu... cari punya cari tak ada pula orang yang berada di dalam bilik tidur I tu... I tengok pintu jendela bilik tidur I terbuka luas. I pun segera menutup pintu jendela tu... I fikir mungkin lelaki tersebut telah memanjat masuk dan keluar melalui pintu jendela bilik tidur I...", kata Tania dengan pantas sekali. "Hm... itulah lain kali jangan cuai sangat... ini bandar besar, memang banyak penyangaknya... apa apa pun I tak berapa setuju lah jikalau you melaporkan perkara ini pada pihak polis...", farhan bersuara perlahan lahan. "kenapa pula?", soal Tania kehairanan. "sebab jika you laporkan perkara ini pada pihak polis sudah tentu mereka akan ambil photo album you ni dan sekaligus mereka akan melihat gambar bogel you dalam photo album ni... takkanlah you sanggup biarkan mata lelaki lain melihat gambar bogel you pula... itu pasti akan memalukan you juga...", kata farhan dengan pantas. "ya tak ya juga... I tak terfikir pun tentang perkara tu sebelum ni...", kata tania pula. Dia terduduk di sebelah farhan.

"macam ni sajalah... kalau stalker tu berani mengganggu you contohnya dia mengejar you dari belakang ke atau dia memecah masuk ke dalam kondominium you... barulah you call polis. Kalau setakat gangguan kecil seperti tu pihak polis tidak akan menghiraukannya....", kata farhan setelah dia berfikir seketika. Tania duduk diam di sebelahnya. "apa apa pun you jangan bimbang sebab I ada di samping you... you just call me and I will try to protect you... ", ucap farhan perlahan lahan. Dia mendekatkan dirinya pada gadis itu. Perlahan lahan dia mencium bibir Tania. Pada mulanya Tania membalas ciumannya dengan lembut tapi bila tangannya mula merayap di bahagian alat sulit kekasihnya itu tiba tiba saja Tania menolak tubuhnya. "stop it farhan...", bentak Tania sedikit bengang. "stop what?", soal farhan pura pura tidak tahu apa apa. "you just do it again...", marah Tania.

"buat apa?", soal farhan kebodohan. "buat apa lagi... you buat perkara yang I tak sukalah... bukankah I dah cakap pada you tempohari, kalau kita bersama I tak nak you meraba raba bahagian alat sulit I...", kata Tania marah. "apa salahnya jikalau I meraba bahagian tu?... I kan kekasih you...", balas farhan. "ya... memanglah you kekasih I tapi I tak nak kekasih I sentuh I sebelum tiba masanya...", kata Tania dengan pantas. "maksud you?", soal farhan ingin tahu. "maksud I, hanya lelaki yang sanggup berkahwin dengan I saja yang berhak menyentuh tubuh I... that's mean selagi you belum menjadi suami I, you tak ada hak untuk menyentuh tubuh I biar pun I kekasih you...", kata Tania dengan wajah yang serius. Dalam hati dia menyampah betul dengan sikap kekasihnya farhan yang hanya mahu menyentuh tubuhnya tapi tidak pernah mengajak dia berkahwin padahal mereka sudah lama bercinta...

"Okay, I got it... you nak I melamar you, kan?", usik farhan sambil tersenyum nakal. "yelah sayang... itu pun I harus bagitahu you juga ke?", balas Tania sambil memutarkan bola matanya. "you tak bagitahu I pun I dah tahu isihati you tu tapi buat masa ni I belum ready lagilah nak melamar you...tunggulah bila I ada banyak duit barulah I melamar you...", kata farhan perlahan lahan. "betul ke ni sayang?", soal Tania. "betul... I tak tipu you...", balas farhan semula. Dia kembali mencium bibir Tania tapi bila dia mula menyentuh bahagian payudara kekasihnya itu, sekali lagi dia di tolak oleh gadis tersebut. "Okay, that's it... I know you're feeling horny right now... I think you better leave...", kata Tania sedikit terganggu. "okay, fine...", dengan berat hati farhan melangkah pergi dari situ. Tania segera menutup daun pintu kondominiumnya. Dalam diam dia merasa sungguh sedih dan terkilan dengan sikap farhan yang menyampah itu. Sebenarnya dia berharap sangat farhan melamarnya namun sehingga kini harapannya tidak menjadi kenyataan. Dia tidak tahu sampai bila dia akan bertahan dalam percintaan mereka tanpa sebarang ikatan yang sah...

OBSESI (PG13)Where stories live. Discover now