Terperangkap

1.6K 160 8
                                    

Sorry guys, tak dapat nak update selalu. Exam .... Ada 2 minggu lagi.. Adoii, pening! Dah la minggu depan ada addmath dengan prinsip perakaunan. Semua subjek susah!

"Kau tak patut datang ke sini! Ni bukan tempat kau!" Marah ChanYeol apabila melihat rakan- rakannya berada di depan rumah barunya. Mereka ketawa.

"Ceh! Mentang- mentang dapat beli rumah besar kat luar bandar, terus tak nak bagi kitorang datang! Ah, mana Baekhyun?" Sindir Chen sambil memandang sekeliling. Chanyeol tetap tidak beralih dari pintu utama rumahnya. Mukanya makin pucat.

"Eleh, paling tak pun bagi la kitorang masuk. Ala bukan kitorang nak tidur kat sini pun. Tak payah runsing!" Kai meletak beg sandangnya ke bawah. Dia menolak badan Chanyeol ketepi lalu masuk ke dalam rumah itu. Mereka 7 orang bergegas masuk.

"Wah, cantiknya! Eh, Channie masuk la!" Xiumin tersengih.

"Maafkan aku. Tapi kawan korang ada kat dalam. Mungkin hidup....atau mati" Ucap Chanyeol sambil tersenyum sinis sebelum mengunci mereka. Lampu di rumah yang masih belum dibuka menyebabkan mereka berada dalam gelap dan keadaan sekeliling kelihatan sangat menakutkan.

"Weh! Channie! Ka--kau bergurau kan!!" Jerit Chen kuat. Tangannya pengetuk pintu sekuat yang mungkin.

"Chanyeol!" Jerit Lay yang turut sama mengetuk pintu yang dikunci dari luar.

"Apa dah jadi sebenarnya? Ken--kenapa dengan Chanyeol hyung?" Kai yang berdiri tidak jauh dari Chen tu sudah kelihatan pucat sama seperti yang lain. Mereka amat terkejut mendengar apa yang diperkatakan oleh Chanyeol.

"Hyung...apa dah jadi ni? Apa maksud dia?" Sehun terduduk. Rasa takut sudah menyelebunginya.

"Dia ada cakap pasal kawan kita masih hidup atau matikan? Jadi..." Suho memandang mereka yang lain. Kelihatan mereka pun turut dapat tahu apa yang Suho fikirkan.

"Tu bukan Chanyeol?" Mereka berkata serentak. Mereka memandang sesama sendiri.

"Tak mungkin!!" D.O meraup rambutnya. Matanya terbuka luas memandang lantai.

"Jom la.. Kita tengok apa yang ada." Xiumin berkata perlahan. Dia mengeluh apabila baru teringat yang semua begnya masih berada di luar. Memang takde apa-apa yang ada padanya sekarang.

"Hyung, aku takut." Adu Sehun yang berjalan rapat dengan Suho. Mereka berjalan rapat2 antara satu sama lain. Xiumin dan Chen mendahului diikuti D.O, Lay, Kai, Suho dan Sehun.

"Korang dengar sesuatu tak?" Tanya Chen. Mereka mengangguk.

Tap

Tap tap

Tap tap tap

Semakin lama semakin dekat. Dan apabila bunyi tu semakin kuat seperti berada di sisi, tiba tiba bunyi tu berhenti. Hanya kedengaran bunyi cengkerik dan agas -agas dari luar rumah.

"Sehun!" Jerit Suho apabila dilihat Sehun ditarik-tarik dari belakang. Benda gelap tapi besar di belakang Sehun kelihatan menakutkan. Tetapi mereka tak nampak muka yang jelas disebabkan keadaan yang amat gelap.

"Hyung.. Jangan lepaskan aku! Tolong la hyung!!" Sehun mula menguatkan pegangannya pada lengan Suho dan Xiumin. Kakinya sudah terangkat dari lantai. Badannya terapung. Kakinya ditarik oleh benda tu manakala Suho menarik tangan kirinya manakala Xiumin menarik tangan kanan. Yang lain turut menarik badan Suho dan Xiumin.

"Hyung, lepaskan!" Kai menarik Suho mendekatinya. Sehun terkejut mendengar arahan Kai. Tak sangka kawan sanggup lepaskannya pada saat genting begini.

"Apa yang kau cakapkan ni Kai?! Mari tolong kitorang!" Jerit D.O marah. Takkan dia sanggup lepaskan member yang sudah lama dikenalinya itu. Kai agak serba salah namun dia juga takut yang dia bakal jadi mangsa jika benda tu tak dapat Sehun.

Tiba-tiba badan Sehun jatuh di atas lantai. Benda yang menariknya sudah hilang entah ke mana. Mereka segera mendekati Sehun yang mengerang kesakitan. Badan Sehun yang meniarap itu diterbalikkan agar Sehun berada dalam keadaan berbaring.

"Aduh!" Adu Sehun memegang kepalanya. Ada sedikit darah yang mengalir dari dahinya. Seluar pada lututnya sudah terkoyak dan menonjolkan beberapa luka kecil pada lututnya.

"Kau okey tak?" Tanya Suho prihatin apabila melihat maknae masih mengerang kesakitan. Sehun mengangguk walaupun dahinya dah rasa sakit sangat. Semuanya kelihatan berpusing!

"Apasal gelap sangat ni?" Adu Sehun sambil memegang kepalanya. Pelik! Pandangannya dah lain. Dia dah tak nampak rumah tapi...

"Siapa kat belakang Lay hyung?" Tanya Sehun. Lay memandang Sehun, tak sanggup nak tengok apa yang kat belakangnya sekarang. Rasa seram dah memang meresap dalam diri sejak dari mula2 masuk!

"K--kau jangan bergurau la Sehun!" Lay memarahi Sehun apabila Sehun menunding ke arah belakang Lay. Chen, D.O, Suho dan Xiumin dah memandang sesama sendiri selepas memandang Lay. Tiada apa pun.

"Ada la.. Tu Baekhyun hyung!" Sehun menjerit gembira. Senyuman mula melebar.

"Hyung! Apasal pakai baju Hangbok malam2 ni? Ada majlis ke apa?" Tanya Sehun lagi. Kali ni Lay sudah tidak tahan. Dia melutut di depan Sehun lalu menarik Sehun pada collar baju.

"Bodoh! Apa yang kau mengarut ni!? Tiada siapa kat sini kecuali kita la! Kau tak dengar ke benda tu cakap tadi? Chanyeol dan Baekhyun entah hidup, entah tidak sekarang ni! Kau dengar tak!" Lay menggoncang Sehun kuat, berharap Sehun sedar.

"Dah la Lay!" Xiumin menarik Lay namun Lay tidak berganjak. Sehun memandang Lay pelik.

"Bahasa apa yang Hyung guna ni? Apasal lain dari hangul biasa?" Sehun bertanya dengan loghat tradisional  yang pekat. Lay melepaskan Sehun lalu terduduk. Dia menggeleng kepalanya. Yang lain turut terkejut dengan bahasa yang Sehun guna.

"Apa benda semua ni? Apasal kau Dah jadi pelik ni?" D.O yang berada di sisi Sehun memegang bahu Sehun.

"Eh, apasal korang guna bahasa yang pelik ni? Baekhyun hyung, apasal dengan diorang ni?" Sehun menepis tangan D.O.. Sehun tetap memandang entah apa yang dia nampak sebenarnya. ( bayangkan kawan buat macam tu? Bercakap dengan seseorang tapi sebenarnya kita tak nampak apa pun.. Seram!)

"Eh, kau bukan Baekhyun? Joon Ji? Apasal muka macam Baekhyun?" Sehun bangun lalu mula berkomunikasi dengan something yang dipanggil Joonji.

"Sehun dah... Tak betul ke?" Bisik Chen. Dengan sekelip mata, Suho mengetuk kepala Chen.

"Eh, kau ni! Boleh pulak buat lawak bodoh masa genting macam ni!" Marah Suho. Orang tengah serius, boleh pulak buat lawak! Xiumin tiba2 tersedar sesuatu.

"Baekhyun hyung terperangkap dalam dunia kau?"

"Mana Kai?"
__________________

✔The New World (EXO Horror Story)Where stories live. Discover now