BAB 9:

15 1 0
                                    

Tuhan,mengapa seringkali kegembiraan datang menjengah,engkau selitkan sekali dugaan?Aku tidak kuat.Mengapa Tuhan?Aku merintih.
Peperiksaan akhir semester Luqman mulai menjengah.Aku memberikan semangat dan memaksanya untuk melakukan dengan bersungguh-sungguh dari peperiksaannnya yang sebelum ini kelihatan sangat mencorot.Dia melakukannya dengan kesungguhan namun apa yang menghampakan hatiku ialah
"Sayang!How about your examination?Is it okay?"
"Haha entahlah.Lupakan ajelah."
Dan aku mendapat tahu bahawa peperiksaannya untuk kertas pertama kejuruteraan tidak mencukupi masa.Tidak mengapa,masih ada peluang melalui ujian lain.
Luqman Hakim.Sedarilah engkau,aku selalu menjadi pemerhatimu.Seringkali sengaja mencemburuiku melalui ucapan romantis buat motosikal kesayangannya yang berjenama LC 135 berona biru tua.Elesya.Aduh mulanya aku ingatkan wanita mana dia curangiku,rupanya nama khas motornya.Haha.
Konvoi merupakan rutinnya setiap minggu setiap kali dia mempunyai masa lapang.Aku tidak pernah melarangnya sama sekali untuk berkonvoi,merokok.Aku memberikan keizinan untuknya hidup bebas seperti rakan-rakannya.
Luqman amat menggemari minuman panas dan air teh o' laici ais.Dia juga sangat fanatik terhadap kenikmatan manisan kinder bueno.Ya,sebab coklatlah buat gigi dia senget benget.Hakhak.Luqman,mengertikah engkau betapa ku cinta padamu?Ahh kau kejam!Kau memang kejam!
Pernah suatu malam,kami berdua mengukir janji di sebalik puputan angin malam bersaksikan taburan bintang bergemerlapan di dada langit yang digarisi celupan warna hitam.Ya,disertai sekali dengan deruman enjin kenderaan membelah jalan dan sayup-sayup kedengaran suara kucing bertelagah.
"I paling benci orang yang tak setia.Niza,remember.Kalau u curang dengan I,ALLAH akan tunjuk jugak perbuatan u dekat I."
Amboi,warning ekau macam aku ni playgirl pulak.Sadis.
"Tak sayang...I pun benci orang yang curang.Tapi kalau I mati dulu...u can find another woman.Hehe."
Perit bodoh suruh dia carik lain after aku pergi dunia lain.Ngehngeh.
"Hei sayang.Don't say like that.I don't like it.Please sayang.Jangan sebut pasal mati.I boleh jadi gila tau kalau u mati dulu."
Hahaha....mulut lelaki ketika manis memang berseri.Aduh,aku terjerat.Palsunya cinta!
Aku hanya terkumat kamit dalam syair cinta kami.Dia mengukirkan janji yang belum disahkan takdir yang bakal terjadi.Allahu!

"LUPAKAN KENANGAN 2015"On viuen les histories. Descobreix ara