BAB 4:

30 1 0
                                    

Ah sialan!Bodoh nya kau Niza!Lelaki kalau dia serius,dia takkan mempersiakan hidup kau dan meminta maruah kau seolah anjing mengemis makanan.Dia akan menjadikan kau bidadari setia di sisinya,takkan menjadi sekeping biskut.
Sebenarnya,acap kali Luqman memohon gambar aku dengan aksi tidak bertudung untuk menjadi tatapannya.Gila!Pukimak betul.Cukuplah aku bersabar dengan kerenahnya yang seolah sekeping biskut;inikan pulak foto bogel.Kepala kimak dia.Sial!Namun aku jahil masa itu,sebab sayang aku memujuknya untuk menjauhi nafsunya itu.Kalau sudah bernikah,tidak mengapa juga.Ini masih bercintan-cintun;laman sosial pulak itu.Haha lahanat!
Aku sudah lama memerhatikan segala latar belakangnya.Hmm....nampak gaya dia bukanlah datang dari keluarga yang sangatlah kaya.Hanya biasa-biasa.Namun jika dia ikhlas,aku sudi sahaja menerimanya seadanya.Biarlah susah dahulu,senang kemudian tiada rugi.
Arghh gampang!Aku tidak senang malangnya dengan seorang temannya a.k.a adik beradik angkatnya.Nik Anis.Gadis yang tingginya hanya mencecah paras bahu Luqman sahaja.Berkulit putih,berwajah agak tua dari umurnya dan memakai spek mata berkaca agak hitam tanda alah silau.Anak tengku;keluarga dirabat diraja dari keturunan negeri Kelantan.Aduhai,benci sungguh aku padanya.Aku syak dia menaruh hati pada Luqman.Grr benci kau perempuan tua!Benci,benci,benci!!!
Gadis itu selalu memberi komen di Instagramnya,mention-mention di Twitter dan kerap berhubung di WhatsApp.Babi!Jeles?Memanglah jeles badigol.Pakwe sendiri kena godam dengan perempuan lain,makwe mana tak PANASSS?!!Hahaha._|_
Namun,aku pendam.Aku ego.Aku tak mahu Luqman mengesahkan aku kuat cemburu.Namun segala pendaman itulah yang kadang menyebabkan aku berasa tawar hati untuk bermesra dengan Luqman.Tetapi aku segera menafikan segala perasaan negatifku terhadapnya.
"Sayang...sms jelah.Ada sayang,baru ada semangat nak buat assignment."
Aku terkedu.Benarkah ataupun dia hanya sekadar berkata-kata?
"Eleh,yelah tu."
"Seriouslah sayang."
Aku ketawa kecil.Okey,dia memang serius kot.Lol.
Pada suatu malam,dia mahu meninggalkan telefon bimbitnya jenama Lumia di mana tempat aku dan Luqman selalu berchatting di WeChat.Aku berasa kesunyian.Sekali lagi mahu meninggalkan aku setelah puas men-spam aku?
"1"
"2"
"3"
"4"
"5"
"6"
"7"
"8"
"9"
"10"
"S"
"A"
"Y"
"A"
"N"
"G"
"G"
"I"
"L"
"A"
Usai solat maghrib,aku terpempan dengan kelakuannya.Hatiku berbunga riang.Well,makwe mana tak suka pakwe dia hantar spam banyak-banyak macam tu?Hehe.
"Sayang,I nak pegi lepak kejap."
"Alah,kat mana?"
"Alah dekat je.Bye."
"Sayang,jangan tinggalkan I..."
"Okey sayang,I bawak ya handfone ni."
"Hehehehehe thanks sayang "
Tujuan aku satu sahaja;penat sudah asyik ditinggalkan.

"LUPAKAN KENANGAN 2015"Where stories live. Discover now