HELLO ANGEL ©️

By jkshlvffy

12.3K 1.4K 37

Mencari yang ikhlas bukan senang. Bila ada yang sanggup menghargai, maka jangan dilepaskan. Tuhan sentiasa ad... More

00
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
34
35
36
37
38
39
40

33

228 29 0
By jkshlvffy

~ ʜᴇʟʟᴏ ᴀɴɢᴇʟ ~







"Dapat hubungi Sehun tak?" Soal Kris cemas.

Lay menggelengkan kepalanya kecewa.

"Chen, Baek, Soo, Kai, pergi cari Sehun sekarang." Perintah Kris tegas.

Keempat lelaki itu mengangguk. Mereka segera pergi menggunakan teleport Kai.

"Hyung, bawa banyak bersabar." Pujuk Chan Yeol sambil menepuk bahu Luhan perlahan.

Lelaki manis itu pula dari tadi lagi dia diam. Hanya air mata saja yang mengalir. Tangannya pula menggenggam erat tangan kaku si adik.

'Ya Tuhan, tolong selamatkan adik aku. Aku mohon ya Tuhan. Tolong panjangkan umurnya. Aku masih ingin bersamanya. Tolong jauhkan semua bahaya yang akan menimpanya. Abeoji, Han minta maaf sebab pergi tanpa khabar. Tapi tolong, Han betul-betul buntu. Hye Seol pun adik Han. Jebal, Han tak nak kehilangan dia seperti Han kehilangan Sehun dulu. Jebal.'

Clak ...

Seorang doktor masuk ke dalam bilik di mana Hye Seol dirawat. Doktor muda itu menunduk hormat ke arah tujuh orang lelaki yang berkerumun di situ.

"Maaf mengganggu. Saya cuma ingin memeriksa keadaan Hye Seol-ssi. Boleh anda semua keluar?" Pinta doktor muda itu dengan ramah.

Mereka semua mengangguk kecuali Luhan yang sudah hilang kepekaannya. Fikirannya hanya ada Hye Seol saja kini.

"Hyung, doktor nak periksa Hye Seol. Jom kita keluar." Pujuk Suho sambil memaut bahu Luhan lembut.

Namun, lelaki itu masih tidak bergeming dari tempatnya. Air matanya semakin menjadi-jadi.

"Mampu ke doktor itu bawa Hye Seol aku kembali? Mampu ke dia? Kalau dia tak mampu, tolong jangan bagi harapan palsu lagi. Aku penat berharap yang akhirnya akan membuat aku kecewa macam ni." Ujar Luhan akhirnya.

Mereka semua terdiam apabila mendengar ucapan Luhan itu.

"Aku merasa gagal menjadi seorang abang. Adik seorang pun aku tak mampu jaga. Apatah lagi nak jaga kau orang semua?" Sambung lelaki manis itu lagi.

Kris meminta doktor muda itu untuk keluar sebentar.

"Hyung, semua orang pernah buat salah. Tapi, keadaan Hye Seol macam ini bukan salah sesiapapun. Tolong berhenti salahkan diri sendiri lagi." Ujar Lay.

Luhan meraup kasar wajahnya.

"Tok tok tok"

Mereka semua menoleh ke arah seorang wanita yang sedang tersenyum kekok di ambang pintu bilik Hye Seol dirawat.

"Maaf kalau mengganggu. Saya, mangsa ragut tempoh hari, ingin meminta maaf atas apa yang telah berlaku kepada gadis itu. Sebagai tanda maaf, saya akan membayar semua bil yang diperlukan semasa merawat dia. Sekali lagi saya minta maaf atas apa yang berlaku." Ujar wanita itu serba salah.

Luhan tersenyum sinis.

"Apa kau ingat aku miskin ke tak mampu bayar bil hospital adik aku sendiri? Kenapa tak kau saja yang mati? Kenapa mesti adik aku yang baring kat sini?! KENAPA BUKAN KAU?!"

Suara Luhan naik satu oktaf. Semua terkejut melihat reaksi si abang yang tak ubah seperti setan. Matanya merah menahan air mata dan amarah yang kian menjinak dalam hatinya.

Hampir saja tangannya ingin hinggap di wajah wanita itu jika seseorang tidak menahannya.

Sehun.

"Hyung, stop. Ini bukan salah dia." Pujuk Baek Hyun.

"Sebab kaulah adik aku terlibat! Kalau kau rasa tak mampu nak jaga barang kau elok-elok, kau buang sajalah! Tak payah nak susahkan orang! Kau tahu tak, disebabkan kau adik aku kena tikam lepas itu ditolak pula itu ke jalan raya!" Sambung Luhan tanpa menghiraukan nasihat adik-adiknya yang lain.

"XI LU HAN!" Pekik Kris.

"Bawa perempuan ini keluar." Perintah Suho ke arah seorang jururawat yang kebetulan lalu.

"Hyung, stop. Tak ada gunanya kita salahkan orang. Perempuan itu tak salah apa-apapun. Dia pun jadi mangsa juga hyung. Please." Pujuk Chen.

Sejujurnya, mereka tak pernah lagi tengok seorang Xi Lu Han mengamuk seperti itu. Serius, dia seolah-olah bukan Luhan yang mereka kenal. Luhan yang mereka kenal adalah seorang yang penyabar, penyayang dan pemaaf.

"Hiks.. Aku berusaha jadi baik. Tapi Tuhan tak pernah hargai apa yang aku buat. Kenapa Dia nak ambil adik aku? Apa salah Hye Seol? Berat sangat ke dosa roh tanpa takdir? Kalau berat sangat kenapa Dia tak ambil saja nyawa Hye Seol ketika budak ni masih kecil?" Rungut Luhan.

Tubuhnya jatuh ke lantai. Air mata jangan cakap.

Kris menghampiri abangnya itu. Dia juga berusaha menahan air mata, tapi dia tak mampu. Dia kalah dengan perasaannya. Ego yang menguasainya dulu kini telah hilang entah ke mana.

"Maafkan aku, hyung."



~ ¤ ~



Sebulan berlalu. Namun, tiada perubahan dengan keadaan Hye Seol. Nak kata kritikal, tak juga. Nak kata stabil, tapi kadang kadar nadinya rendah dan tak teratur. Doktor sendiri pun tak tahu nak jelaskan apa kepada keluarga gadis itu.

Clak ...

Lelaki itu tersenyum perlahan. Buah-buahan segar yang baru dibelinya diletakkan di atas sebuah meja kecil bersebelahan dengan katil Hye Seol.

"Selamat pagi, sayang. Tak puas lagi ke tidurnya?" Sapa Sehun sambil membelai rambut gadis itu penuh sayang.

"Oppa ada bawa buah yang sayang suka sangat makan. Nak tengok tak?" Ujar lelaki itu lagi.

Beginilah rutin harian Sehun selama sebulan itu. Sebelum dia masuk office, dia akan menjenguk Hye Seol terlebih dahulu dan berbual kosong dengan jasad itu walaupun tak pernah dijawab. Entahlah. Dia tak pernah rasa jemu.

"Sayang tahu tak, banyak benda yang berlaku selama sayang tidur. Cuma, oppa saja tak sempat nak ceritakan pada sayang. Yalah, kerja kat office banyak sangat mengalahkan gunung. Kadang oppa penat sangat sampai sempat berfikir untuk berhenti. Tapi, oppa kuatkan semangat untuk sayang. Yalah, nanti kalau sayang dah bangun, takkan oppa nak biarkan sayang tengok oppa jadi papa kedana? Malulah oppa nanti."

"Sayang, Lay hyung kan. Dia nak kahwin bulan depan. Dengan perempuan dari Paris. Cantik? Adalah juga. Tapi, sayang yang tetap cantik di mata oppa. Luhan hyung? Dia sekarang jadi partner bisnes oppa. Busy dia lagilah. Kalah presiden negara kita. Kadang dia tak balik rumah tau sayang. Geram pula oppa tengok. Tapi, dia tak pernah abaikan aktiviti makan dia. Ini sebab sayanglah. Yalah, dia tak nak sayang tengok dia kurus kering nanti. Kris hyung dan yang lain? Mereka seperti biasalah. Meneruskan hidup seperti dulu lagi. Sekarangkan, Kris hyung jadi pelupa. Terbalik pula dengan Lay hyung. Lay hyung dah boleh dah ingat apa orang cakap. Tapi Kris hyung? Kalah Lay hyung dulu. Kadang kesian juga dengan dia. Yalah, hari-hari kena bebel dengan Suho hyung sebab asyik lupa saja. Parents sayang? Mereka pun tak kalah sibuknya. Tapi, mereka masih sempat menjenguk sayang kat sini. Jangan risau. Kalau mereka lupa, oppa yang akan ingatkan."

"Oppa pula? Seperti biasalah. Tunggu calon isteri oppa ni buka mata. Oppa tak pernah putus asa dengan sayang. Tak kisahlah berapa lama, tapi oppa akan selalu tunggu sayang. Sebab itulah sayang kena kuat dan lawan semua sakit sayang. Oppa akan tunggu sayang kat sini. Sayang ingat lagikan apa yang sayang cakap? Jangan pernah berhenti berharap pada Tuhan. Sebab, hanya Dia yang akan membantu kita. Oppa tak pernah lupa itu, sayang."

'Ya Tuhan, tolong selamatkan orang yang aku sayang. Tolong buka matanya agar dia dapat menikmati keindahan dunia-Mu ini sekali lagi.'








[][][]

TO BE CONTINUED ...

#VOTE #KOMEN #THANKYOU
#사랑하자

Seol.. Bila kau nak bangun? Kesian Sehun cakap sorang-ii kat situ. Tak ubah macam dia bercakap dengan dinding.

By the way, jangan lupa VOTE. Oh iya, maybe story ni akan habis kat chap 38, 39 or 40 or lebih. Hehe.. Saya manusia yang hanya mampu merancang, guys.

Annyeong

감사합니다 엑소 사랑하자

Continue Reading

You'll Also Like

3.9M 3.4K 1
Tajuk: KAD Penerbit: Buku Fixi ISBN: 9789670042985 Bil mukasurat: 324 muka surat Harga RM24.90 Sinopsis: Setelah lama belajar di rumah, sudah sampai...
4.7M 108K 58
Kerana satu insiden yang tidak di ingini telah menjadikan mereka sepasang suami isteri. Bukan atas kemahuan diri, bukan atas kerelaan hati. Safa Saf...
40.3K 3K 157
BoBoiBoy dan kawan-kawan menjalani hari yang biasa di stesen TAPOPS. Sehinggalah power sfera perentas dimensi Gigabot tiba. Gigabot: Urgh.... BoBoiBo...
27.9K 554 15
"Kahwin dengan daddy jom"? -Alex Danial "You dh gila ke ape?"you are my lecturer!"-Raisha Qistina "I tak gila,I gila...