Let's Make Love Happen

By minsyubbuing

853K 16.3K 817

Cliché Perkahwinan antara Leesya dan Firash bukanlah atas kerelaan diri masing masing. Ianya atas dasar pemi... More

Chapter 1
Chapter 2
Chapter 3
Attention!
Chapter 4
Chapter 5
Chapter 6
Chapter 7
Chapter 8
Chapter 9
Chapter 10
Chapter 11
Chapter 12
Chapter 13
Chapter 14
Im so sorry T.T
Chapter 15
Chapter 16
Chapter 17
Chapter 18
Chapter 19
Chapter 20
Chapter 21
Chapter 22
Chapter 23
Chapter 24
Chapter 25
Chapter 26
Chapter 27
Chapter 28
Chapter 29
Chapter 30
Chapter 31
Chapter 32
A big thank T.T
Chapter 33
Please Be Mine, Sayang.
A Life Of Tears

Last Chapter

23.5K 476 83
By minsyubbuing

Selepas solat subuh, Leesya menyambung tidurnya. Tepat pukul 7:30 pagi, dia kembali bangun untuk menyiapkan segala persiapan untuk suaminya ke pejabat. Baru sahaja kaki ingin melangkah keluar dari bilik, Firash yang baru sahaja keluar dari bilik air menegahnya untuk keluar.

"Sayang, buat masa sekarang tak payah la buat sarapan untuk abang. Dah tinggal beberapa minggu untuk sayang bersalin, rehat je lah kat bilik.." Firash memberi arahan yang sangat prihatin.

"Habistu nanti abang nak breakfast apa? Abang ni mana boleh kalau tak breakfast, nanti sakit perut kat office susah pulak.." Leesya masih lagi berdiri di hadapan pintu bilik.

"Tak apa, pandai pandai lah abang buat nestum ke, oat ke, roti ke.. Dah dah, pergi sambung tidur lagi. Abang risau betul la kat sayang ni. Abang hantar dekat rumah mama nak tak?" Jawab Firash dan memberi cadangan.

Leesya akur.

"Abang ni apa ni, takkan lah sepanjang hari sayang nak tidur? I'm not a sleeping beauty okay. Tak apa, tak payah susah susah lah abang.. Abang ni suka sangat fikir negatif tau tak? Dah, cepat bersiap nanti lambat pulak." Leesya menyediakan pakaian Firash. Tali leher Firash pula dipakaikan.

Seperti merasakan ada yang merenungnya, mata Leesya memandang ke atas iaitu ke arah Firash. "Kenapa pandang macam nak telan je? Creepy betul dia ni," serentak dengan itu Firash ketawa.

"Why you so pretty beautiful adorable hah? Mind to explain?" Jawab Firash. Kata katanya itu membuatkan pipi Leesya berona merah bak strawberry.

"Why are you shaking up my heart?" Sekali lagi.

Hanya Army yang tahu tu lirik lagu apa ^ ㅋㅋㅋ

Leesya menjeling manja.

Pagi pagi dah buat orang blushing.

"Hey, saja goda abang ye? Sayang jangan, abang nak pergi office ni." Cepat cepat Leesya menjauhi Firash.

"Mana ada goda la, perasan. Sayang jeling sebab menyampah." Firash menghampiri Leesya. Tangannya diletakkan di bahu Leesya yang tidak berlengan itu. Leesya menggeliat geli.

"Abang ni kenapa? Tak tengok jam ke dah pukul berapa ni? Nanti lambat ke pejabat, susah pulak." Leesya cuba berdalih. Entah mengapa, walaupun sudah setahun perkahwinannya bersama Firash, Leesya tetap malu akan  sikap menggoda Firash itu.

Percakapan Leesya itu diendahkan oleh Firash. Muka Firash sengaja didekatkan dengan muka Leesya. Leesya sudah pun menutup matanya dengan rapat sehingga tiada warna yang menjadi tatapan matanya. Hanya berwarna hitam yang gelap. Gelap gelita.

Tiba tiba kedengaran suara ketawa Firash.

"Do you want my lips?"

"No." Leesya menjeling tajam.

"Tipu. Habistu tadi kenapa siap pejamkan mata lagi?" Sengaja Firash mahu mengusik Leesya.

"Mana ada. Tak salah pun nak pejam mata kan?"

"You're not good in lying. Okay, come here." Kata Firash.

"For what?" Leesya menjeling.

"Dont ask why, just come to me."

Leesya akur. Dia bergerak menuju ke arah Firash dengan terpaksa. Sudah la tadi dimainkan, ini nak mengarah arahkan orang pula.

Terasa bagai ada sesuatu lembut dan hangat yang datang menyinggah di bibirnya. Matanya membesar dan terbuntang, cuba untuk melihat apa yang berlaku.

Firash melepaskan kucupan itu.

"I know that im a good kisser. But sorry, we dont have many time. So lets continue it tonight okay?" Kata Firash setelah melihat jam tangan yang dipakainya.

"Abang! Cepat pergi breakfast dulu, nanti lambat!!" Tersedar akan itu, Leesya kembali bergegas ke dapur. Laju kakinya melangkah dan menuju kedapur untuk membuat sarapan untuk Firash. Tangannya laju mengacau nestum 3 in 1 di dalam cawan. Kalau tak dibuatnya, gastrik pula yang menimpa Firash. Lebih baik Leesya yang buat sarapan untuk Firash daripada Firash lambat ke pejabatnya.

Tak lama selepas itu Firash turun ke dapur untuk sarapan. Mukanya menunjukkan riak serba salah kerana Leesya terpaksa turun membuat sarapan untuknya sedangkan tadi dia yang menegah Leeaya supaya tidak perlu membuat sarapan untuknya.

"Nah, makan cepat.. Nanti lambat.." Kata Leesya dengan kelam kabutnya mengambil beg untuk Firash. Firash menghirup nestum yang cair itu dengan beberapa teguk. Firash memang suka nestum yang cair berbanding nestum yang pekat. Katanya mudah untuk ditelan. Macam baby!

"Thanks sebab luangkan masa sayang tadi dengan abang. Sebab sayang, abang dah lambat." Kata Firash dengan membuat riak wajah seakan akan marah. Acah!

"Eh kita pulak yang dipersalahkan. Sayang tak minta pun, abang yang tiba tiba kiss sayang. Dah pergi pergi cepat! Nanti lambat, ya Allah.." Leesya mengusir Firash. Tiada sebarang wajah kalut di muka Firash. Berlainan pula dengan Leesya, kalut betul dia!

Firash hanya ketawa lalu dihulurkan tangannya untuk disalami oleh Leesya. Rutin. Dahi Leesya dicium dan satu pesanan ringkas untuk bayi mereka.

***

Beberapa minggu kemudian...

Leesya pusing ke kiri, tidak selesa. Lalu, dia pusing pula kekanan. Tidak selesa juga. Leesya kembali ke posisi asalnya iaitu menghadap siling. Matanya tidak boleh tertutup rapat, tidak selesa dengan keadaan badannya itu. Sakit di perut sudah pun berulang kali, namun tidak sesakit yang perit.
Dipandangnya Firash yang berada disebelahnya sedang lena diulit mimpi yang indah.

Menurut due date Leesya, dia akan melahirkan bayinya pada minggu depan. Tapi demi keselamatan, Leesya dan Firash sudah pun mengemas pakaian Leesya dan bayi seawal satu minggu lebih awal.

Leesya mengerling ke arah jam dinding di atas itu. Jam sudah pun menunjukkan pukul 2 pagi dimana semua makhluk manusia sudahpun lena sehingga berdengkur. Leesya bangkit dari pembaringannya dan menuju ke bilik air. Langkahnya diaturkan perlahan lahan dan berhati hati agar tidak tergelincir.

Sekembalinya Leesya ke katil, dia terus terlelap. Entah pukul berapa pagi, perutnya benar benar sakit. Sakit kali ini tidak boleh tertahan lagi. Air ketuban juga telah pecah.

"Abang!! Sa—sakit.." Leesya mencuba sedaya upayanya menggongcang tubuh Firash yang masih lagi lena dibuai mimpi. Percubaan pertama Leesya mengejutkan Firash hanya berbalas 'hmm'. Kali kedua dia mengejutkan Firash dengan cara memukul badan Firash. Haa baru sedar.

Firash segera sedar dari tidurnya apabila badannya dipukul Leesya. Dia begitu panik saat melihat wajah Leesya yang sedang menahan sakit itu. "Sayang dah nak bersalin ke?" Soalnya. Leesya tidak mampu lagi untuk bersuara, hanya dapat mengangguk untuk mengiakan.

Ternganga mulut Firash.

Mungkin sebab tidak pernah mengalami, well cahaya mata yang pertama. "Habistu nak buat macam mana ni, serious abang tak tau.." Katanya panik. Sekejap dia memegang tangan Leesya, sekejap dia berdiri.

"Hospital!!" Jerit Leesya menahan sakit bercampur geram.

***

Akhirnya, selepas subuh tadi lahirlah seorang bayi lelaki yang putih melepak dengan beratnya 3.2 kg milik mereka berdua. Semua ahli keluarga sudah pun berada di hospital untuk menunggu cucu mereka keluar dari wad bersalin.

Selesai mengazankan bayinya, Firash tersenyum lega. Macam macam perasaannya setelah dapat mengazankan dan mendukung anaknya. Perasan bahagia, lega, syukur bercampur baur. Segala kerisauan yang bermain di fikiran tadi musnah serta merta. Wajah Leesya diusap dengan penuh kasih sayang.

Leesya masih lagi teringat saat Firash menemaninya sewaktu di dalam wad bersalin pagi tadi, hampir semua nurse dan doktor ketawa melihat Firash yang tidak tentu arah dan hampir menangis saat melihat Leesya yang kesakitan. Firash yang kelam kabut itu juga menarik perhatian para nurse kerana  menari di depan Leesya. Nak tau Firash menari apa? Dia buat Chicken Dance, boleh bayangkan tak? Hahaha. Niatnya cuma satu, iaitu supaya Leesya melupakan kesakitan itu. Leesya sudah pun menceritakan semua ini kepada keluarganya, dan semuanya ketawa bagai nak gila. Memalukan babe.

"Terima kasih sayang kerana selamat lahirkan zuriat abang. Abang memang tak tau peritnya bagaimana, tapi abang betul betul hargai semua yang sayang dah lalui bersama anak kita. Abang boleh nampak macam mana susahnya sayang nak jalan, nak tidur, memasak dan semuanya." Ucap Firash. Leesya yang masih lagi tidak mempunyai tenaga itu hanya tersenyum melihat Firash.

Entah mengapa, air mata Leesya tiba tiba menitis. Mungkin ini adalah air mata kegembiraan, kegembiraan mendapat zuriat yang telah kita kandung selama 9 bulan.

"Apa nama baby kamu berdua ni?" Tanya mama Firash.

"Muhammad Arryan Daniael." Jawab Firash dengan confidentnya. Ya, mereka berdua memang sudah merancang untuk meletakkan nama bayi mereka berdua dengan nama Muhammad Arryan Daniael.

"Wah, cantik nama dia. Alhamdulillah, semuanya selesai. Cucu nenek ni, besar nanti jadi anak yang soleh ye, taat pada kedua ibu bapa.." Kedua dua mama sudahpun berebut untuk mendukung cucunya.

Firash meminta diri untuk keluar sebentar dan kembali masuk bersama sama — Fairuz? Oh, ini kali pertama Leesya berhadapan dengan Fairuz. Baguslah, persengketaan antara dua adik beradik ini telah lama dihapuskan. Dan, mungkinkah perempuan yang disebelah Fairuz itu adalah Katrina yang diceritakan Firash hari tu?

Leesya dikhabarkan oleh Firash bahawa Fairuz dan Katrina bakal berkahwin tidak lama lagi. Ya, Fairuz sudah mengaku segala kesalahannya kepada Katrina saat dia kembali menemui Katrina beberapa bulan yang lepas.

Mama Leesya agak terkejut dengan keserupaan wajah Firash dan Fairuz kerana sebelum ini dia memang tidak mengetahui yang Firash mempunyai kembar.

"Jangan tertukar suami sudah lah bila duduk dekat rumah mama nanti," kata kata mama Firash itu membuatkan semua yang ada di wad Leesya ketawa. Minta simpang lah!

Ketika semuanya sudah pulang, kini tinggal hanyalah Firash, Leesya dan bayi mereka iaitu Arryan. Leesya sedang sibuk menyusukan bayinya yang kelaparan.

"Sayang, abang nak bagi hadiah ni.." Leesya mengangguk teruja. Lalu, Firash pergi ke almari untuk mengeluarkan sesuatu.

Gitar.

Itulah yang dikeluarkan Firash. Dia mengeluarkan gitar lalu duduk di atas sofa tepi katil Leesya. Tangannya mula memetik setiap garis garis halus gitar itu. Alunan yang kedengaran begitu merdu dan menyedapkan telinga.

Firash mulakan nyanyiannya.

Lately I've been thinkin',
Thinkin' bout what we had,
I know it was hard,
It was all that we knew, yeah
Have you been prayin'
To take all the pain away?
I wish that I could give you what you deserve...

'Cause nothing can ever,
Ever replace you.
Nothing can make me feel like you do, yeah.
You know there's no one
I can relate to.
And know we won't find a love that's so true...

There's nothing like us,
There's nothing like you and me,
Together through the storm.
There's nothing like us,
There's nothing like you and me,
Together, oh

I gave you everything, baby,
Everything I had to give.
Girl, why would you push me away, yeah?

Lost in confusion,
Like an illusion,
You know I'm used to making your day..

But that is the past now,
We didn't last now,
I guess that this is meant to be, yeah...

Tell me, was it worth it?
We were so perfect.
But, baby, I just want you to see...

There's nothing like us,
There's nothing like you and me,
Together through the storm.

There's nothing like us,
There's nothing like you and me,
Together, oh

There's nothing like us,
There's nothing like you and me,
Together through the storm.

There's nothing like us,
There's nothing like you and me,
Together, oh...

Leesya terharu sangat sangat!

Firash menyanyikan sehingga sampai ke penghujungnya. Suaranya sungguh lembut dan dia begitu menghayati lagu ini. Setiap bait kata yang dikeluarkan dari mulutnya melalui lagu ini amat bermakna sehingga menusuk ke dalam hati Leesya. Tapi paling tak boleh blah apabila Firash menukar kan part ini.

Have you been drinkin'
To take all the pain away? (Lirik sebenar)

Kepada

Have you been prayin'
To take all the pain away? (Lirik palsu)

Lagu yang lembut dinyayikan oleh Firash itu langsung tidak menyedarkan Arryan yang sedang tidur. Malah, Arryan lebih lena. Leesya memberi tepukan untuk Firash kerana berhasil menghadiahi sebuah lagu yang begitu bermakna buatnya.

"Sayang tak tau pulak yang suara abang sesedap ni," puji Leesya dengan ikhlas. Firash segera datang menghampiri Leesya untuk memeluknya. Selesa betul berada di dalam dakapan ini.

***

2 tahun kemudian

Perniagaan di butik Leesya sudah pun maju dan berjaya. Namun, seperti yang dijanjikan, dia tidak akan sesekali melupakan tanggungjawabnya sebagai seorang ibu dan isteri. Jarang sekali dia ke butik kerana sibuk menguruskan hal rumah. Kadang Kala, Leesya hanya berurusan di rumah iaitu membuat perniagaan dalam talian.

Arryan pula sudah pun menginjak dua tahun. Sejak Arryan sudah mula nak bertatih ni, makin sukar untuk Leesya dan Firash menjaganya. Dan kehadiran Arryan lah membawa sinar dan cahaya kepada mereka.

Memandangkan Arryan sudah pun tidur, Leesya sedang membuat kerjanya di komputer ribanya.
Firash datang dari belakang dan memeluk pinggang Leesya.

"Sayang, are you really happy now with our small family?" Soalnya separuh berbisik. Leesya tersenyum lalu mengangguk.

"So, our love finally happened. It's happened with good and bad moments. For now on, let's make our love more and more beautiful moment okay?" Firash berkata. Matanya tepat merenung isterinya.

"Yes, and thank you for being nice dad and husband to our son and me. I really appreciate it. This is my beautiful moment in my life." Kata Leesya pula.

Firash memeluk Leesya dengan erat.

"Sayang tak nak besarkan lagi keluarga kita?" Dagu Firash diletakkan diatas bahu Leesya manakala tangannya masih lagi erat memeluk Leesya.

"I know what you want la abang! Tak payah nak guna smooth words to me, you little dad." Kata Leesya seraya ketawa.

"Well, you know me.." tanpa memberi apa sign, Leesya diangkat oleh Firash untuk masuk ke dalam bilik.

Lampu dipadamkan.

Uwekkk!

Arryan sudah pun terjaga dari lenanya, kini meminta untuk Leesya menyusukannya. Nampaknya, misi untuk mereka menambah anak gagal lagi.

"Lepas ni kita sambung ye sayang. Jangan lupa." Sempat lagi Firash berbisik kepada Leesya.

THE END

*******

Hi!

Finally, tamatlah riwayat tentang Firash dan Leesya. Huhuhu, sedih pulak rasanya T.T Dan akhirnya, bahagia juga mereka Yeay! Tapi tak pandai lah nak buat ayat ayat suwit muwit, so part suwit muwit yang korang harapkan (?) tu takde sebab Myra mana pandai nak buat ayat yang cair gituw.

Tak tau nak buat macam mana last chapter ni, harap harap chapter kali ni dapat menghiburkan hati korang semua la. Ala seriously, rasa macam sedih la pulak nak tinggalkan cerita ni 😞 nanti rindu dekat Firash pulak, hew hew gedik nau.

Cerita baru dah ada dalam draft Myra. Chapter one pun dah dibuat, so lepas Myra update last chapter ni je Myra akan terus post cerita baru tu. Then korang bagilah pendapat or support sama ada okay ataupun tidak permulaan cerita tu.

Okay, myra terpaksa mengundurkan diri yang telah sekian lama membebel di sini. Diharapkan sangat sangat anda terhibur dengan chapter ini. Myra nak ucapkan terima kasih sekali lagi kepada yang sudi baca cerita ni sampai ke penamatnya. Meh sini kejap, nak kasi big hugs 🙆. InsyaAllah ada masa kits jumpa lagi dekat cerita baru tu. Jangan lupa, baca cerita baru myra dengan pergi ke profile myra then tap works. Okie dokie?

Vote!!
Comment!!

Bye 😘
Saranghae! 😍

Much love,
Myra.

17 Mar
17:46
Thu



Continue Reading

You'll Also Like

135K 4.3K 49
IZZ ADRIAN, dia merupakan pemilik Empero Empire yang gah. Sebut sahaja namanya, pasti semua tahu tentangnya. Apatah lagi para gadis! Tengok pun dah h...
55.1K 1.5K 34
New version ! HAURA KHUMAIRA & AIDEN ElHAQ START : 2.12.2023 END : 7.5.2024
258K 9K 38
Dahnia Farisya, seorang arkitek yang tersohor di dalam dan luar negara. Seorang yang work hard, dan selalu sibuk ke luar dan dalam negara sehingga ti...
1.2M 35.8K 53
'Perempuan ini menyusahkan'-Tengku Arian 'Lelaki ini menjengkelkan'-Alisya Qaisara Adakah mereka akan terus membenci jantina berlainan ataupun sebali...