DANISH HAIZIQ |✓

بواسطة laika_aika

140K 7.6K 746

Danish Haiziq- Seorang lelaki yang ada auranya sendiri. Kacak,segak dan bergaya. Ah! Dia memang cukup sempurn... المزيد

prolog
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Epilog
𝑺𝒑𝒆𝒄𝒊𝒂𝒍 𝒃𝒂𝒃

Bab 38

2K 137 12
بواسطة laika_aika

Hauraina membutangkam baju kemeja suaminya lalu membetulkan tali leher yang sedikit senget.

Danish tersenyum apabila melihat jari runcing itu licah membetulkan bajunya. Minyak wangi di ambil lalu dispray ke leher dan baju lelaki itu.

Usai sahaja membuat tugasnya, Hauraina duduk di birai katil.

"Abang, Arrien takutlah duduk rumah" wajah Hauraina sedih. Perangainya sangat manja apabila kandungannya masuk dua bulan. Sentiasa baru suaminya itu di sisi.

Danish mendekati isterinya lalu mencium ubun-ubun isterinya, bibir wanita itu di usap sayang dan hidung comel wanita itu di cuit manja.

"Makjah dengan Maksom kan ada" Danish memujuk Hauraina. Rambut isterinya di selitkan ke belakang telinga.

Hauraina menunduk memandang lantai, dia tidak mahu berpisah dengan Danish. Jujur dia rasa takut, lagi-lagi dengan berbadan dua. Macam-macam boleh berlaku

Danish rasa bersalah apabila melihat wajah isterinya bertukar sedih. Dagu Hauraina di cubit lalu di angkat kepala wanita itu supaya memandangnya.

"Okay..okay Arrien ikut abang pergi pejabat" Danish mengukir senyum Apabila wajah isterinya yang sedih tadi bertukar menjadi gembira.

"But..not now, okay? I have a lot of meetings this morning" Danish merangkul pinggang isterinya lalu mereka melangkah ke tingkat bawah.

"Nanti Abang suruh Xian ambil Arrien ya?" Mereka berdua berpandangan. Danish merasa lega apabila isterinya menganggukkan kepala dan mengukir senyuman.

Dia mengambil coat yang berada di atas sofa lalu menyarungkan coat itu di badannya, kunci kereta Lamborghini barunya di ambil. Tangan di hulurkan kepada Hauraina untuk isterinya menyalam tangannya, kedua belah pipinya di cium sayang oleh sang isteri.

Danish mengucup bibir mulus itu. Dahi Hauraina di cium lembut.

"Abang pergi dulu, sayang. Assalamualaikum" Danish memakai kasutnya.

"Waalaikumsalam" Hauraina melihat kereta suaminya yang meluncur keluar dari pintu pagar. Satu keluhan di lepaskan lalu dia duduk di sofa.

Makjah dan Maksom menghampiri Hauraina lalu melabuhkan punggung di hadapan wanita itu.

"Kenapa ni Aina? Kamu macam pikirkan sesuatu aje" soal Makjah.

"Tak tahu lah, saya rasa letih sangat" Hauraina mengambil kek oren yang dibuat oleh dua orang wanita tua itu.

"Alah, biasalah tu Aina. Kalau mengandung memang badan tu selalu rasa letih" ujar Makjah.

Hauraina tersengih, dia menghabiskan kek oren di tangannya lalu mengambil air teh yang di hidangkan di atas meja. Dia meminta izin untuk masuk ke dalam bilik, mahu rehatkan badan sebelum bersiap pergi ke pejabat suaminya.


.

Hauraina membetulkan tudungnya di hadapan cermin, lipstick berwarna merah jambu di ambil lalu di pakai.

"Cepatlah Haura, lama dah saya tunggu awak ni" Xian menguap, matanya di gosok. Penat menunggu wanita itu bersiap.

"Ye sabarlah" Hauraina mengambil beg tangannya lalu mereka berdua berjalan menuju ke kereta Mercedes G Wagon milik Xian.

Sepanjang perjalanan, Hauraina dan Xian tidak berhenti-henti bersembang. Ada sahaja topik yang mereka berdua bualkan.

"Saya suka tengok Tengku Asyraf dan Alisa tu. Comel sangat !" Ujar Hauraina, dia tersengih. Bukan dia mahu maksudkan yang Danish tidak cukup bagus. Dia cuma suka tengok dua pasangan itu.

"Awak nak tahu tak, dulu mereka pernah gaduh teruk sebab ada penyondol kacau rumah tangga dia orang" ujar Xian dengan senyuman misterinya.

"Lepastu apa jadi?" Soal Hauraina ingin tahu.

Xian melihat cermin, dia rasa seperti ada orang mengikuti mereka. Lelaki itu cuba berfikir positif lalu menyambung perbualan mereka.

"Alisa kena tikam dengan musuh Tengku Asyraf, dan penyondol itu pula saya yang bunuh sebab dia ada hutang dengan saya. Saya dan Xiong dulu Ah Long" Xian tersengih.

Hauraina ketawa apabila mendengar ayat last lelaki itu. Tiba-tiba dia rasa tidak sedap hati apabila melihat Xian tidak habis-habis melihat cermin sisi.

"Xian kenapa awak-"

BANG!

"Argh!" Hauraina menjerit apabila tingkap belakang pecah kerana di tembak.

"Tutup mata awak Haura!" Xian menekan minyak, lalu kereta itu memecut laju di jalan raya.

Hauraina memegang perutnya, menjaga kandungannya. Mulutnya tidak henti-henti membaca doa.

BANG ! BANG!

Keretanya mula tidak stabil apabila tayar keretanya di tembak banyak. Xian tidak dapat mengawal, keretanya berpusing-pusing lalu terbabas. Tangan lelaki itu menahan tubuh Hauraina daripada tercampak ke hadapan.

Xian melihat Hauraina yang menangis teresak-esak kerana ketakutan dan kesakitan. Kepala wanita itu berdarah.

"Haura, kita kene keluar" Xian keluar dari kereta, baru sahaja dia mahu menolong Hauraina, ada kereta laju lalu melanggar tubuhnya sehingga terpelanting.

"Xian, mana awak ! Saya takut!" Wanita itu menangis teresak-esak. Kepalanya sakit akibat terhantuk kuat di cermin.

"Aku kat sini" seorang lelaki berbadan kurus membuka pintu itu dengan kasar lalu dia menarik tubuh wanita itu keluar daripada kereta itu.

Hauraina meronta-ronta apabila badannya di peluk erat oleh lelaki itu.

"Lepaskan aku !" Jerit Hauraina dengan kuat, dia melihat ke hadapan lalu matanya terbuntang apabila melihat Xian terbaring di jalan tar, lelaki itu sudah mandi darah.

"Lepaskan aku!!" Jeritnya kuat.

PANG !!

Seorang lelaki berbadan tegap menampar kuat pipi Hauraina sehingga meninggalkan kesan merah dan tepi bibirnya pecah.

Lelaki yang menamparnya tadi mengambil kain lalu menutup mulut Hauraina. Bau yang busuk menyengat hidung membuat kepalanya pening, perlahan-lahan matanya tertutup dan badan Hauraina terkulai layu di dalam dakapan lelaki tadi. Mereka berdua membawa Hauraina masuk kedalam kereta.

"Kerja yang bagus" ujar seorang wanita, dia melihat Hauraina yang tidak sedarkan diri di sebelahnya.

"Nanti aku bagi kau orang habuan" dia membuat senyuman menggoda. Dua orang lelaki tadi tersenyum sinis.

Wanita tua itu memandang Hauraina dengan pandangan sinis.

"Welcome back, Hauraina Arrien Alexander"

.

Danish mundar mandir di dalam pejabatnya, sudah tiga jam dia menunggu kedatangan Hauraina tetapi isterinya itu masih belum sampai, live location di handphone Hauraina menunjukkan yang dia masih berada di jalan raya.

"Sabarlah bro, mungkin jem? Sekarangkan cuti sekolah" Tengku Asyraf cuba menenangkan Danish.

Danish meraup mukanya dengan kasar, dia berasa tidak sedap hati. Dia rasa seperti ada sesuatu yang terjadi pada isterinya.

"Alexander, aku takut" Danish memandang Ayah mertuanya itu.

Alexander hanya diam, dia juga rasa tidak hati tentang Hauraina. Jarang-jarang Xian lambat, lelaki itu selalu membawa kereta bagaikan mahu berjumpa dengan malaikat maut.

Mereka bertiga memerhatikan live location itu. Masih tidak bergerak dan masih berada di tempat yang sama.

"Bro mana Xiong?" Soal Tengku Asyraf.

"Tadi dia keluar, mahu pergi ke markas" ujar Danish dengan dingin. Hatinya tidak akan senang selagi live location itu tidak bergerak.

"Ya Allah, Kau selamatkanlah isteriku ya Allah! Jangan apa-apa terjadi dekat dia dan anakku" Danish menutup matanya, cuba menenangkan diri.

BAM!

Pintu pejabat Danish di buka dengan kasar lalu lelaki itu berlari masuk ke dalam.a

"Bro ! Xian dan Hauraina di serang dan mereka accident. Xian masih berada di tempat kejadian tapi isteri kau tak ada !" Xiong sedikit menjerit, dia rasa seperti dunianya terhenti apabila melihat kereta Xian yang terbabas dan ada saksi mengatakan, adiknya itu baru keluar daripada kereta lalu di langgar lari oleh sebuah kereta Mercedes Benz lama.

Wajah Danish dan Alexander bertukar bengis, mereka semua terus sahaja berlari ke kereta lalu menuju ke markas.

Sampai sahaja di markas, Danish membuka komputer ribanya lalu melihat rakaman dari dashcam kereta Xian. Xiong tidak berada di situ kerana dia perlu ke hospital.

Di dalam rakaman itu , mereka dapat melihat ada dua orang lelaki membawa Hauraina masuk ke dalam kereta wira. Nombor plate kereta itu di ambil lalu Danish mengarahkan anak buahnya mencari kereta tersebut.

Danish cuba menutup rasa takutnya apabila memikirkan keadaan isterinya sekarang. Dia tidak akan memaafkan orang yang menyakiti Hauraina.

"Jangan risau, kita akan cari dia bersama-sama. Aku tak akan biarkan apa yang berlaku pada Hailiena berulang kembali" Alexander memeluk tubuh menantunya.

Danish tersenyum nipis lalu menganggukkan kepalanya. Dia mengeluarkan telefonnya, mencari nombor Xiong lalu dia menelefon lelaki itu.

"Hello bro, Xian macam mana?" Soal Danish apabila Xiong mengangkat panggilan.

"Xian koma bro.. kepala dia cedera teruk dan tangan dia patah. Doktor cakap ada darah beku dekat otak dia dan perlu buat operation dengan segera"

"Aku perlu ada tiga puluh ribu bro" Xiong mengeluh perlahan. Dia bukannya orang senang, dia ada duit pun atas kerjasama dia dan Danish.

"Jangan risau bro, biarkan aku uruskan semuanya. Kitakan keluarga" ujar Danish.

"Terima kasih bro, aku harap isteri kau selamat"

Panggilan di matikan lalu Danish, Tengku Asyraf dan Alexander pergi ke hospital. Sepanjang perjalanan, Danish hanya mendiamkan diri.



Hai! Jangan lupa vote.

Thank you!!

واصل القراءة

ستعجبك أيضاً

7.7K 355 33
Lisa Erica seorang gadis remaja yang anti lelaki atau susah menerima lelaki di dalam hatinya.ingin menyukai seseorang yang berjantina lelaki tak pern...
695K 12.7K 45
Faith has experienced it all. "A sky full of stars but he was staring at her." ~Unknown Chapter "I care to much, it's kind of a problem." "She's the...
3.2K 180 16
RAJA EFZAN || TENGKU AMELIA ⚠️WARNING⚠️ -KIDNAPPING -ABUSING -KILLING ⚠️WARNING ⚠️ Pertemuan yang hanya bermula dengan pergaduhan di lapangan te...
4.3K 108 26
Starts during Ballad, right when Mrs. Hudson walks in on Finn singing "I'll Stand By You," to the sonogram and continues from there. AUish at times...