FATIHAH : MAHFUZ βœ“ [C]

Per samperitmilo

141K 11K 1.3K

Sekuel Luth Mahfuz & Luth Hentian Akhir . BOOK #6 of π•³π–Žπ–π–—π–†π– π•°π–‰π–Žπ–™π–Žπ–”π–“ Chicklit ft. Tarbiyah [ Bah... MΓ©s

01 Aku Pendosa
02 Gagal
03 Ancaman
04 Pengaruh rakan
05 Cinta
06 Cuti
07 Penyakit
08 Fitnah
09 Mangsa
11 Suami
12 OKT
13 Reman
14 Tahan Reman
15 Pukul
16 Muntah
17 Rogol
18 Pulang
19 Nikah
20 Terima
21 STD
22 Bayi
23 Suami
24 Beranak
25 Istimewa
26 Susu
27 Tahnik
28 Hijrah
29 Fatihah & Mahfuz [TAMAT]
Sambungan Kisah!

10 Halau

3.5K 344 37
Per samperitmilo

.
.
"Dan janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya zina adalah suatu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk." (QS. Al-Isra: 32).
.
.
.

Tertunduk di penjuru tiang. Gadis itu melihat seorang ustazah yang dikira idaman setiap lelaki dari jauh. Senyuman Fatihah menipis di bibir.

Tidak sangka hari ini takdir membawannya ke sebuah masjid, rumah ibadat. Melihat yang lain sibuk bersujud pada Tuhan, hatinya terulik tenang seketika. Pagi-pagi lagi Fatihah sudah mandi dan berpakaian dikira agak sopan. Bajunya tidak ketat hingga menampakkan buah dada, manakala rambut terselindung di sebalik sehelai selendang hitam yang dipakai dengan ikatan.

Kaki menyusun atur langkah ke arah ustazah itu. Jarang seorang Fatihah meluahkan masalah pada siapa-siapa. Tindakan berkurung seminggu lebih umpama membisikkan kalimah mati setiap hari. Dia harus juga melihat dunia luar.

"Assalamualaikum, ustazah," ucap Fatihah. Gadis berwajah manis itu menahan seorang wanita yang bertudung litup.

"Waalaikumsalam. Ada apa ya?" jawab sang ustazah. Mata mengerling wajah asing itu.

"Saya ada masalah. Boleh tak ustazah luangkan masa dengan saya sekejap?" Fatihah tidak berkias. Dia mahukan seseorang yang alim buat menilai bebanan hidupnya. Mungkin pada ustazah ini ada jawapan yang dicari.

Dua perempuan itu melangkah masuk ke ruangan muslimat. Mereka duduk bersila di penjuru yang mengasingkan diri dengan kelompok lain. Ustazah Najwa mengizinkan masanya dicuri gadis itu.

Wajah Fatihah pucat, matanya sembab. Kehadirannya agak menghairankan ustazah itu. Namun, Fatihah telah pun menebalkan muka awal-awal lagi. Tidak kisah apa orang hendak kata apabila gadis sejijik ini berani melangkah ke ruangan masjid.

"Nama saya Fatihah... Saya... Saya ceritakan dulu macam mana kisah hidup saya," kata Fatihah.

Ustazah Najwa mengangguk dan tersenyum nipis.

"Masa sekolah rendah, kawan saya jilat kemaluan saya. Waktu tu saya rasa syahwat naik, rasa sedap. Tapi manalah budak 9 tahun kenal apa semua ni. Sejak hari tu saya cuba cari rasa yang sama... Saya suka duduk dalam tandas lama-lama... Saya ambil pancuran air dan cucuh pada faraj saya. Saya ulang benda yang sama setiap hari.... Bila naik sekolah menengah, saya dapat kawan yang salah. Kawan saya perkenalkan pula satu alat peransang syahwat berupa kemaluan lelaki. Mula-mula kami cuba untuk suka-suka, tapi saya rasa terbuai dengan semua tu. Rasa sedap bila air mani keluar memancut. Jadi, setiap hari pula saya akan pergi ke rumah kawan dan masukkan alat tu ke dalam lubang faraj saya... Waktu ni faraj saya cepat basah bila ada apa-apa ransangan." Wajah gadis itu menunduk, malunya menggunung tinggi atas perbuatan lalu. Dia sedar riak wajah ustazah di hadapannya telah pun berubah.

"Masa sekolah menengah juga saya ada buat servis untuk mana-mana pelajar lelaki raba buah dada saya belakang sekolah. Saya dapat RM5 setiap kali mereka ramas saya. Duit tu saya guna untuk beli kredit telefon. Rasa mewah sangat. Kadang-kadang tu... Ada yang minta masuk bilik, tapi saya tolak. Saya tak pernah tidur dengan lelaki lagi setakat tu." Mata Fatihah berkaca-kaca. Kekuatannya buat memgimbas kembali semua itu umpama penderaan emosi. Telapak tangan naik mengesat kelopak mata. Dia membesar sebagai anak dara yang agak rupawan, buah dadanya pula terbentuk elok dan menjadi perhatian lelaki. Di kala kawan-kawan yang lain punya tubuh badan yang biasa sahaja, hormon wanitanya meletakkan dia jauh seperti orang dewasa.

" Fatihah... Kalau tak boleh cerita tak apa," pujuk ustazah.

Fatihah menggeleng perlahan. "Lepas tu... Saya mula buat servis untuk sesiapa jilat kemaluan saya. Selalunya yang minta ni orang luar, bukan pelajar sekolah sebab saya letak bayaran RM30. Sampailah ada seorang lelaki umur 30 lebih datang. Dia jadi pelanggan tetap saya, setiap selang dua hari dia akan datang dan masukkan saya dalam kereta dia. Lama-lama dia tawar saya jadi teman wanita dia. Saya pun setuju... Waktu tu umur saya 17 tahun... Lelaki tu pandai layan saya. Dia boleh buat syahwat saya naik tanpa tunggu masa yang lama. Masa ni pun saya belum lagi pernah berzina. Teman lelaki saya ajar buat yang ringan-ringan, dia masukkan jari dalam faraj saya. Dia tunjukkan saya video lucah dan suruh saya peragakan pakaian seksi untuk tatapan dia. Selalunya, saya akan keluar membeli belah dengan lelaki ni. Dia yang pilihkan baju dalam saya di kedai. Kalau dekat luar pun memang tangan dia akan sentiasa bermain di kawasan pinggang saya. Saya bahagia waktu tu. Ya, waktu ni jugalah saya pilih untuk berhenti sekolah dan larikan diri daripada rumah keluarga angkat."

Nafas dalam ditarik Fatihah. "Tapi saya dapat tahu yang teman lelaki saya akan bertunang dengan perempuan lain, saya pun undur diri dan hilang daripada dia. Saya tak nak kacau kebahagiaan orang lain. Tak lama lepas tu ada pula lelaki yang umurnya 19 tahun cuba mengorat saya. Kami kenal di Facebook dan mula berjumpa di luar. Lelaki ni agak kaya, dia pelajar kolej yang tinggal di kawasan sekitar. Nama dia Khairul. Pertemuan pertama kami berakhir di sebuah hotel. Waktu tu syahwat dia naik dan minta saya puaskan dia. Saya pun akur untuk serahkan diri saya. Inilah kali pertama zakar seorang lelaki masuk ke dalam faraj saya. Khairul takut juga kalau saya mengandung anak luar nikah jadi dia akan pancut luar. Bayaran yang Khairul berikan agak tinggi, kadang-kadang boleh cecah ribuan ringgit untuk satu minggu sahaja, dengan syarat saya hanya melayan dia. Bila dah lama bersama, Khairul belikan saya pil perancang. Saya akan makan sebiji setiap hari. Pada hujung minggu pula Khairul akan bawa saya pulang ke rumah sewa dia. Dia tinggal dengan kawan-kawan, jadi kami akan kunci pintu bila bersama. Hidup saya kembali bahagia, saya ada banyak duit dan tak perlu susah-susah bekerja. Hubungan kami terjalin bertahun-tahun hinggalah saya berumur 24 tahun. Di umur ni lah saya perasan yang Khairul makin kasar. Saya tak nafikan yang nafsu saya juga makin besar. Kami sanggup habiskan seharian atas katil untuk puaskan diri masing-masing. Disebabkan terlalu kerap berzina, kemaluan saya jadi sakit. Kemaluan saya dah tak basah macam selalu dan mengering. Bila bersama dengan Khairul, saya selalu menangis sebab pedih. Lama-lama saya tahu yang faraj saya ada ulcer dan luka. Kitaran haid saya tak teratur, keputihan jadi teruk yang kadang-kadang keluar lendiran hijau... Badan saya rasa lemah setiap hari. Nafsu saya seolah-olah menghilang terus. Hanya Khairul yang akan bersyahwat bila kami bersama... Syahwat dia makin besar setiap hari sampailah faraj saya terkoyak. Esoknya dia buat lagi dan koyakan makin besar. Saya rasa tak ubah macam patung yang kotor... "

Kepala menggeleng perlahan."Khairul gila seks. Dia minta saya duduk dalam bilik dia 24 jam... Tapi saya dah penat dan sakit. Kemaluan saya perit. Dia akan paksa saya buat aksi lucah macam dalam video negara luar seolah-olah mendera saya. Tangisan dan jeritan sakit saya akan naikkan syahwat dia. Dia puas tengok saya menangis teresak-esak dengan kemaluan berdarah. Bahagian badan saya yang lain pun lebam-lebam. Saya pernah pengsan bila pulang dari rumah Khairul. Bukan sekali dua tapi banyak kali... Saya pergi klinik dan doktor terpaksa jahit kemaluan saya. Doktor kata kemaluan saya kena jangkitan kuman, sebab tu lah keluar lendir hijau dan nanah. Kemaluan saya membusuk. Waktu tu pun saya murung dan susut berat badan. Akhirnya, saya buat keputusan berani untuk putuskan hubungan dengan Khairul. Saya larikan diri, saya buang semua baju yang pernah dibuat seks, saya buang pemberian dia."

"Dan akhirnya saya berjumpa dengan ustazah hari ni..." Air mata menitis. Entah mahu gembira atau apa. Dia lelah dan hanya mahukan kebahagiaan yang tak pernah dirasai.

Ustazah Najwa menarik tubuh kurus Fatihah ke dalam dakapan. Gadis itu cuba ditenangkan.

"Saya nak berubah..." bisik Fatihah. Maruah gadis itu telah pun dijual sejak sekolah, badannya penat dan sakit.

***

"Ustaz, tak payahlah ustaz buat daurah puasa minggu ni di masjid," kata seorang lelaki.

Mahfuz yang berdiri di kaki lima masjid berkerut hairan. Dadanya berpaling menghadap lelaki berkopiah itu. "Kenapa, ustaz?"

Ustaz muzakkir selaku pengurus aktiviti surau berasa tidak senang dengan kehadiran Mahfuz. Khabaran yang tular di media sosial sedikit sebanyak menjadi buah mulut masyarakat di situ. Sungguh dia pun menerima tempias apabila ramai mengetahui yang mereka telah menjemput Mahfuz ke masjid itu. "Ana bukan apa... Tapi berita buruk yang ustaz sebarkan gambar lucah isteri sendiri dah sampai pada semua orang."

"Astaghfirullah..." kesal Mahfuz. Dia kehilangan kata. "Berita tu palsu. Ada orang fitnah nama ana. Janganlah mudah percaya."

"Tapi gambar tu memang betulkan gambar isteri ustaz? Macam mana gambar berjimak dengan isteri boleh tular kalau bukan suami sendiri yang rakam?" soal Muzakkir bertubi-tubi. Sepanjang mereka berdua duduk di muka pintu itu, banyak mata-mata memerhati. Panggilan 'ustaz' yang hendak dilantunkan terasa jijik pada Muzakkir. Dia tidak mahu menanggung saham dosa andai terus berurusan dengan Mahfuz.

"Ustaz Muzak, jaga mulut tu," geram Mahfuz. Mata hazelnya membulat, kening pula menurun berkerut. Riak marah Mahfuz tidak pernah diperlihatkan pada mata lain.

"Maaf Ustaz Mahfuz, pergilah balik. Takut fitnah tu terkena pada masjid ni pula. Lebih baik ustaz berkurung dalam rumah dan muhasabah diri," balas Muzakkir seraya melangkah pergi.

Tidak banyak yang Mahfuz mampu lakukan saat itu. Mungkin ini masanya buat dia luangkan masa bersama-sama isteri dan mengukuhkan iman. Fitnah kali ini amat berbisa. Tularannya seolah-olah satu wabak yang tiada bendung.

Mahfuz menyarungkan capal di anak tangga. Dia sempat memandang pintu utama masjid itu sebelum berlalu pergi. Ini bukan tempatnya lagi. Niat murni mahu berkongsi ilmu tidak tertunai. Hati mengucapkan istighfar sepanjang masa, moga ada kekuatan pemberian Tuhan.

"Ustaz..." Kehadiran seorang kanak-kanak lelaki menyapa menungan Mahfuz. Dia yang melulu ke kawasan parkir tidak sedar akan kehadiran anak itu.

"Ustaz," panggilnya lagi. Dengan panggilan kedua, barulah Mahfuz tersedar dan memberhentikan langkah.

"Eh, Ikram..." lelaki muda itu tersenyum kecil. Badannya diturunkan mahu mengusap kepala anak itu. "Ikram ada kelas mengaji ya hari ni? Kenapa tak masuk lagi?"

Hubungan Mahfuz dengan tetamu masjid agak rapat sebelum ini. Baik kanak-kanak hinggalah ke warga emas. Mulutnya ramah menyapa dan memberikan apa yang ada di dalam poket. Mahfuz memasukkan tangan ke dalam poket sisi jubah putihnya. Di situ tersimpan baki duit pembelian barangan kedai. Dia mengeluarkan not RM5, mahu disedekahkan pada anak itu.

"Ayah kata ustaz jahat..." bisik Ikram terkebil-kebil. Dia hampir melinangkan air mata di situ. Kasihnya pada Mahfuz sentiasa menidakkan kata-kata buruk yang disabitkan kepada ustaz kesayangannya.

Mahfuz menghela nafas halus. Kanak-kanak tujuh tahun itu dilihat lama. "Ikram jangan menangis... Ustaz baik-baik je dekat sini. Nah duit, buat belanja sekolah, ya?"

Ikram menjatuhkan kepala beberapa kali. RM5 adalah jumlah yang besar buat kanak-kanak yang berasal daripada keluarga susah. Tangan melingkar pada kaki Mahfuz, dia memeluk lelaki itu.

"Nanti ustaz datang lagi... Ikram doakan ustaz ya?" bisik Mahfuz perlahan. Badan direndahkan, pelukan tadi dibalas. Yakin doa kanak-kanak yang tiada dosa akan membuka jalan padanya.

Setidaknya, masih ada kanak-kanak yang menyayanginya. Setelah Ikram beransur pergi, Mahfuz mengesat tubir mata menghapuskan segala kesan. Buat masa ini, hanya rumah walid dan Balawi adalah tempatnya. Orang lain telah mengharamkan keberadaan Mahfuz di tempat-tempat selain itu.

Pintu kereta dikatup perlahan. Mahfuz tersandar pada tempat duduk. Ekor matanya dapat melihat kanak-kanak tadi berlari ke arah sang ayah.

Retaknya hati lelaki itu menyaksikan duit pemberian tadi dicampak ayah kepada Ikram. Wang kirimannya buat belanja berterbangan di atas debuan tanah.

Mahfuz memejamkan mata seketika.

Dia harus pulang bertemu Fatihah. Dengan gadis itu, akan hilang segala kesaratannya.

.
.
"Dan janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya zina adalah suatu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk." (QS. Al-Isra: 32).
.
.
.

***
votexkomen
***

entahlah sedih. Tak sangka dah bab 10! Korang tolonglah vote & komen. kesian buku ni sendu.

Continua llegint

You'll Also Like

141K 11K 30
Sekuel Luth Mahfuz & Luth Hentian Akhir . BOOK #6 of π•³π–Žπ–π–—π–†π– π•°π–‰π–Žπ–™π–Žπ–”π–“ Chicklit ft. Tarbiyah [ Bahan bacaan 15+ tahun ke atas] Cover & ba...
165K 4.2K 64
Sinopsis DKR Betul ke kahwin mengikut pilihan keluarga boleh bahagia? Hurmmm kebanyakan orang akan bahagia kalau Allah hadirkan rasa cinta pada sese...
1.2M 14.3K 24
Dua orang sepupu terperangkap dalam satu kisah cinta. Ain humaira anak yatim yang membesar dengan neneknya dari kecil. Manakala Fedzriq Haikal sepupu...
Projek Bantah Kahwin Per Mina Abris

Literatura romΓ ntica

801K 30.4K 63
10 tahun lalu, waktu mama Umi aku tanya pasal kahwin. "Kahwin? Nak~," Sekarang, "Kahwin? Mak dah makan ubat ke belum ni?," Aku, Lisa bersepakat denga...