03 ♡

154 20 2
                                    

author ' s

ateez baru pulang dari music bank setelah mempromosi lagu mereka bertajuk inception yang baru dirilis minggu lepas. penat masih tidak hilang walaupun sudah berehat di music bank sebelum pulang.

member ateez yang lain sudah menghilangkan diri. yunho dan san terus masuk ke bilik mereka untuk bermain game manakala mingi dan yeosang sibuk mencari makanan.

jongho dan wooyoung sudah berehat rehat di sofa sambil menonton drama kegemaran mereka. seonghwa pula mengambil keputusan untuk tidur kerana semalam dia tidak dapat melelapkan mata.

dirinya masih terfikir dan terbayang gadis yang berada dalam mimpinya itu. dia rasa dia sudah jatuh cinta dengan gadis itu walaupun tidak pernah bersemuka.

" awal kau nak tidur " , tegur hongjoong melihat seonghwa menukar bajunya.

" aku mengantuk sangat , joong. ada apa apa kejutkan aku "

hongjoong hanya membalas dengan anggukan kecil. seonghwa baru sahaja baring di atas katil cepat sahaja dia tertidur. mungkin terlebih penat.

" aku dekat mana lagi ? memang setiap hari macam ni ? " , soal seonghwa.

seonghwa berada di pantai tetapi nama pantainya dia tidak dapat kenal pasti tapi yang dia tahu ianya di korea. terlihat gadis yang sama memakai dress paras lutut memandang ke arah matahari terbenam.

" kau ? kenapa kau selalu muncul dalam mimpi aku ? "

gadis itu masih tidak menoleh dan seonghwa mendekatinya perlahan lahan. dia melihat wajah gadis itu dari sisi wajahnya dan ianya tidak bercahaya seperti dahulu.

tergamam seonghwa melihat gadis itu dengan matanya yang cantik , hidung sedikit mancung dan bibirnya sederhana tebal. seperti darah campur.

" aku tanya kau , kenapa kau selalu muncul dalam mimpi aku ? "

" tak salah aku selalu hadir dalam mimpi kau "

kali ini gadis itu membalas pertanyaannya. gadis itu menarik seonghwa duduk di bawah pokok berhampir. reaksi seonghwa masih seakan tidak percaya.

" kau- "

" apa ? sudah seonghwa. jangan tengok aku macam tu " , gadis itu tertawa kecil.

seonghwa menatap matanya lama dan gadis itu juga membalas tatapannya. akhirnya , gadis itu bangun dari tempat duduknya dan berlari dari seonghwa.

" kau nak pergi mana ? aku tak sempat nak cakap dengan kau "

" tengok lah nanti " , gadis itu melambai kepada seonghwa dan tersenyum.

perlahan lahan bayangan gadis kecil itu pergi meninggalkan seonghwa sendirian. tersenyum dia sendirian mengenangkan wajah dan kelakuan gadis itu.

hongjoong yang dari jauh melihat seonghwa melambai lambai sorang sorang dalam mimpinya mula mengelengkan kepalanya.

" woi bangun lah tua ! mimpi lagi "

" jangan tinggalkan aku " , seonghwa menarik tangan hongjoong.

Lucid Dream [ Park Seonghwa ] ✔Where stories live. Discover now