╰11 ╮

4.2K 224 30
                                    

"Saya nak balik." Dhia Aryana menjawab dingin. Selimut yang menyelimuti tubuh dialihkan ketepi. Dia turun dari katil sambil tangan memegang kepala yang masih sakit.

"Degil. Haa pergi la balik. Kalau ada orang jahat nak rogol kau, jangan menyesal." Nadhim Irshad naik angin.  Dia cukup pantang bila berurusan dengan orang yang keras kepala.

"Saya lagi menyesal kalau orang yang rogol saya tu cikgu." Dhia Aryana menjawab tak mahu kalah. Wajah Nadhim Irshad dipandang sekilas sebelum dia mengorak langkah ke arah pintu.

"Apa kau cakap tadi? " Nadhim Irshad menyoal dengan kepala yang menunduk merenung lantai. Rahangnya diketap kuat sehingga timbul lekuk tulang.

Dhia Aryana diam. Langkah kakinya tetap diteruskan sebelum Nadhim Irshad bertindak menarik tangan gadis itu. Pergelangan tangannya dicengkam kuat.

"Sakitlah cikgu! Lepas lah!" Dhia Aryana memberontak. Tubuh gadis itu kemudian ditolak sehingga jatuh ke katil. Tidak memberi peluang untuk gadis itu bergerak, Nadhim Irshad bertindak menindih tubuh gadis itu dengan tubuhnya.

"Stay or i'll do more." ayat berbaur amaran itu diucap dengan wajah yang ketat.

Mata Dhia Aryana direnung tajam sebelum dia menyambung kata.

"Aku dah tolong kau, dan ini apa yang aku dapat? Dituduh sebagai perogol? Tch, Dhia. Kau nak aku buat betul-betul ke?"

Dhia Aryana terkedu. Kepalanya digeleng laju bersama air mata yang tak berhenti turun.

"M-maaf." ucapan maaf itu disebut perlahan. Dhia Aryana mengalihkan wajah ketepi. Gadis itu sedar yang dia tidak sepatutnya bermain dengan api sekarang ini.

"Aku kesiankan kau. Jangan buktikan dekat aku yang kata-kata ibu kau tu betul. Buktikan yang dia salah. Kau budak yang baik. Dan kebaikan kau ni datang dari arwah mak kau. Faham?"

Dhia Aryana sekali lagi terkedu. Wajah Nadhim Irshad dipandang dengan mata yang berair. Lelaki itu tersenyum nipis sebelum mengubah posisinya. Dia membaringkan tubuhnya disebelah Dhia Aryana dengan tangan dibuat menjadi alas kepala.

"Aku tahu kau anak yang baik. Jangan pedulikan apa orang tua tu nak kata. Buktikan dekat dia yang kau pon boleh berjaya. Okay?" Nadhim Irshad bersuara sambil badannya mengiring ke arah gadis itu.

Dhia Aryana diam menekur syiling. Kepalanya masih berputar memikirkan kata-kata Nadhim Irshad.

"Aku benci kalau orang tak jawab soalan aku." Nadhim Irshad mendekatkan wajahnya ke telinga gadis itu. Ayat itu dibisik perlahan. Dhia Aryana dapat merasa deruan nafas berat lelaki itu.

"O--okay." Dhia Aryana tergagap. Tubuhnya menginjak ke tepi bagi mencipta jarak di antara mereka. Tidak pernah dia tidur dengan lelaki di atas satu katil.

"Good girl." ciuman lembut didaratkan pada pipi gadis itu. Dhia Aryana yang terkejut itu terus bangun terdiri.

Nadhim Irshad tersenyum nakal. Tubuh Dhia Aryana dipeluk dari belakang.

"Bukan kau pernah kiss lebih dari tu ke?" soalan dari lelaki itu kedengaran nakal. Kepalanya di daratkan pada bahu Dhia.

"Apa cikgu cakap ni? Saya mana pernah cium sesia--" ayat gadis itu terhenti. Memori kepalanya berlayar ketika dia bersama Adam dan gambar yang ada pada Nadhim Irshad.

"Kenapa berhenti, hm? " Nadhim Irshad tidak berhenti mengusik. Nafas nya menyedut wangian dari rambut gadis itu. "Wangi."

Dhia Aryana mencari keberanian untuk bersuara.

"Cikgu." gadis itu menolak tubuh Nadhim Irshad supaya menjauh.

"Saya em, saya nak mintak cikgu delete gambar tu boleh? Semua tu hanya satu kesilapan." Dhia Aryana menggenggam tangan mencari keberanian.

"Apa aku dapat kalau aku delete gambar tu?" Nadhim Irshad menahan tawa melihat wajah cemberut gadis itu.

"Anything kecuali maruah saya." Dhia Aryana bersuara dengan yakin. Dia dapat agak kemahuan cikgunya itu sebab itu awal-awal lagi maruahnya perlu dipertahankan.

Akhirnya tawa Nadhim Irshad tercetus.

"Are you sure anything?" Nadhim Irshad menyoal kembali. Sisa tawanya masih tidak berhenti.

"Macam yang saya cakap tadi, apa sahaja kecuali maruah saya." Dhia Aryana mengetap bibir geram. Sakit hatinya apabila Nadhim Irshad tidak berhenti ketawa.

"Jadi bantal peluk aku." Nadhim Irshad berhenti ketawa. Ayat itu ditutur dengan wajah yang serius.

"Kan saya cakap kecuali maruah saya." Dhia Aryana meninggikan suaranya sedikit.

"Well, aku cuma nak kau jadi 'bantal' aku. Aku janji tak akan buat apa-apa. Tapi kalau kau rasa maruah kau akan tercemar dengan menjadi 'bantal', aku tak kisah. Tapi jangan menyesal la kalau esok kau dengar khabar yang kau dibuang sekolah. " Nadhim Irshad menutur sinis. Dia sendiri tak pasti syarat jenis apa yang dia cadangkan ini.

"Ok fine! " Dhia Aryana akhirnya terpaksa bersetuju. Dia tak sanggup masa depannya hancur sebab gambar tak guna tu.

Nadhim Irshad menghadiahkan senyuman nipis sebelum tubuhnya dibaring ke katil. Kepalanya didaratkan selesa pada atas bantal.

"Come here." Nadhim Irshad menepuk bantal disebelahnya. Dhia Aryana pula sudah mengerutkan kening.

"Apa?" gadis itu menyoal polos.

"Syarat tu. Aku nak guna pakaikan sekarang. So, come here." Nadhim Irshad menuturkan kata sambil menepuk bantal disebelahnya lagi.

Dhia Aryana melepaskan nafas berat. Tubunya dipaksa baring bersebelahan lelaki itu.

"Kenapa tak tidur atas para katil tu je terus? " Nadhim Irshad memerli apabila gadis itu menempatkan dirinya betul-betul pada tepi katil.

Dhia Aryana memejamkan matanya. Tubuh itu digerakkan sedikit ketengah katil.

"Stay macam ni. Aku janji tak buat apa-apa." Nadhim Irshad yang geram itu terus merapatkan tubuhnya dengan belakang badan gadis itu. Tangannya dilingkarkan pada pinggang Dhia Aryana.

"Goodnight princess." satu kucupan hangat didaratkan pada rambut Dhia Aryana.

♣♣♣

"Be grateful for what you have right now, even if it's not everything you needed. "



Do a vote ya ! ⭐⭐⭐

TAKDIR DHIAWhere stories live. Discover now