Bab 12

18.3K 606 1
                                    

"En.Amri..Yana sebenarnya tiada apa-apa masalah kesihatan ..tapi..migrain yang dialaminya amat teruk sehingga boleh menjejaskan keadaan dirinya..jadi tolong jangan biarkan dia menahan sakit hingga beberapa jam yee..." Pesanan tersebut terngiang-ngiang di telinganya.Yana masih juga tidak sedar.Sudah semalaman Yana begitu.Risau juga dia dibuatnya.

************************************
"Kate, kate tolong hantarkan makanan dekat Amri boleh tak?"Tanya Datin Maria.Hatinya menjerit kegembiraan apabila disuruh hantar makanan kepada kekasih hatinya itu.
"ehh, nanti Amri tak marah ke aunty?Kate takut la" Dia sengaja berbuat-buat tanya dengan menggunakan lenggok manjanya."aik..nak marah buat ape??Kate kan kekasih hati die"Datin Maria membalas dengan senyuman.

************************************
"awakk..."
"aaawaakk"
"awwaakk"

Kedengaran suara Yana memanggil Amri.Hari ini sudah genap sehari, Yana masih juga tidak sedar.Tangannya masih tidak lekang dipegang Amri.
"abang ada kat sini sayang..sedar lah sayang..abang rindu dengan sayang.."

Amri seakan-akan merayu seraya itu tangan Yana dikucupnya.Sungguh dia rindu akan isterinya itu.

Jari Yana bergerak.Amri yang sedar akan tindakan itu lantas berdiri dan matanya beralih kepada wajah mulus milik Yana.Mata Yana terbuka perlahan-lahan.Penglihatan Yana mula-mula kabur namun untuk beberapa ketika  matanya akhirnya jelas.Rasanya dia baru bangun setelah tidur dalam jangka masa  yang amat panjang.
"sayang...sayang dah sedar..lega hati abang"Kata Amri.
"ermm..sayang?ohh..maafkan saya sebab buat awa...ehh...abang risau..sorry abang" Yana malu-malu untuk membahasakan suaminya itu sebagai "abang".
"tak pe..tapi please..abang merayu sangat-sangat kalau sayang sakit ke ape ke...please la..please la bagitau abang..jangan buat abang risau"
"maafkan saya ..abang...yang pasal mama tu punn..saya nak minta..."Airmata mula hadir.Percakapannya terhenti apabila Amri mencium dahinya.Lama.Dirasakannya begitu lama.Selepas itu,Amri memeluk Yana dan dia membisikkan sesuatu di telinga Yana.
"abang sayang yana..jangan buat abang macam ni lagi ye sayang"

Yana terharu.

************************************
"kau!!" Kate menjerit dalam hati.

************************************

Aku 18..Dia 22..Where stories live. Discover now