009 ; lamunan ?

305 62 29
                                    

+hyunjin's pov

'Dia boyfriend aku'

" Hyunjin ? Hyunjin ? Hello ?! ", satu lambaian dihadapan muka aku. Aku terkejut dan-

lamunan aku terhenti. Aku mengelamun ke tadi ? Sorin ? Mata aku pun mula meliar ke merata rata, mencari dia di dalam restoran itu. Tiada pun kelibat Sorin.

Jadi , apa yang aku buat tadi hanya mengelamun ?

" Apa yang kau mengelamun Hyunjin ? Lama sangat ", Junsoo mengerutkan dahinya memandang aku.

" Apa aku buat tadi ? ", jujur , aku tak sedar apa yang aku buat tadi. Seperti dibawa pergi oleh mimpi. Macam mana aku boleh mengelamun perkara sebegitu. Aish !

" Entah. Lepas saja aku tanya kau kerja apa terus kau senyap. Berapa kali aku panggil tapi kau tak sedar pun. ", kata Junsoo.

Berpenyakit aku ni. Kenapa aku rasa benda tu macam betul betul terjadi ?

" Betul ke aku mengelamun tadi ? Takde siapa yang mari ? ", tanya aku kepada Junsoo sekali lagi.

" Siapa yang kau harapkan tadi ? ",

Aku hanya gelengkan kepala lalu mengalihkan pandangan aku ke arah lain. Macam mana aku boleh berimaginasi sampai begitu sekali. Ke lautnya wahai Hyunjin. Ke laut.

Mango Shake di hadapan aku disedut dengan straw sambil menjatuhkan pandangan ke atas meja. Aku teragak agak untuk minta diri , keluar dari situ , tinggalkan Junsoo. Lagipun , air aku masih belum habis.

" Hyunjin .. ",

" Ye ? ", aku kembali memandangnya.

" Kau tak nak ke kita yang dulu ? ", tanya Junsoo. Dia mengetap bibirnya memandang aku.

'Kita yang dulu' , apa maksud dia ? Perlu ke lakukan apa yang kita dah lakukan pada hari yang lepas ? Sekali cukuplah untuk sepanjang hayat. Tak perlu berulang.

" Aku balik dulu ", Mango Shake aku ambil dan terus melangkah keluar dari restaurant itu. Malas aku nak panjangkan cerita yang singkat itu. Tak perlu.

Sebaik saja loceng pintu kedengaran apabila aku keluar dari situ , sekali lagi ia kedengaran menyatakan ada orang keluar. Aku menyangkakan yang itu dia.

Aku pun lagak biasa , jalan saja ke hadapan tanpa menoleh ke belakang.

" Hyunjin ! ", tangannya mula merangkap badan aku dari belakang. Dia tak ada cara lain ke untuk hentikan aku ? Perlu ke peluk ? Ingat sweet ? Ha bod- aish !

" Aku tak ada masa ", tangannya yang ada pada perut aku ditepis perlahan.

" Bye ", terus aku melangkah pergi , meninggalkan dia seorang disitu.

Kenapa dia suka bangkitkan perkara yang dah basi ? Diri sendiri pun tak berubah. Inikan nak ubah benda yang dah jadi perkasam basi ? Perkasam. Junsoo tu perkasam for sure !

+++

Badan aku dilayangkan ke atas katil. Dengan pakaian seragam sekolah yang masih melekat pada badan aku , aku mula baring dia atas katil. Malas nak tukar baju , nak nak pergi mandi. Memang tidak lah.

Rasa menyesal pun ada bila fikir balik. Kenapalah aku pergi keluar dengan si Junsoo tu ? Dia memang takkan berubah. Dengan terhegeh dia. Dia ingat lelaki suka perempuan terhegeh ? Maaf sikit.

Ditarik selimut aku lalu ditutup sehingga menutup semua badan aku serta muka. Aku nak tidur. Aku penat , capek dan seangkatan dengannya.

Baru saja mahu terlelap , satu makhluk cuba mengerakkan aku daripada tidur. Kaki aku dah sedia untuk sepak ni. Aku angkat perlahan lahan kaki dan ...

" Oi ! Ni aku Changbin ! ", aku letak balik kaki. Kalau terkena , habis berkecai badan kecil dia nanti.

Aku pun cuba lah bangun. Aku cuba. Cuba untuk bangun tapi tak boleh. Aku cuba dah. Kenapa payah sangat cuba ni !? Aku cuba dah bangun. Aku cuba ... tapi takleh !

" Oh terduduk atas kau ", Changbin pun bangun dari badan aku.

Watdadada

" Kenapa ? Aku nak tidur lah ", aku mengaru kepala dengan muka mamai memandang Changbin. Untuk meraih simpati supaya aku boleh tidur balik.

" Sorin tak balik lagi ni ", kata Changbin dengan suara panik. Grrr argh okay.

Aku pun mula pandang jam di dinding terus berdetak hihi. Lewatnya dia balik. Biasanya paling lambat pun pukul 3.00 petang. Ini sudah 7.00. Kalau apa apa jadi ..

Semua salah aku !

Terus aku bangun dari katil.

" Hyun- ",

" Takde masa. Cepat Bin ",

『 T O B E C O N T I U E D 』

nine - days + skzWhere stories live. Discover now