014 ; first outing ?

337 58 30
                                    

+hyunjin's pov

Aku call , dengan penuh gembira hati ini bila dia angkat. Tapi apa yang menghampakan , panggilan tiba-tiba terputus , dengan jeritan yang dia tinggalkan pada saat akhir. Taktik dia tak nak bercakap dengan aku ke apa ? Sekarang , nak call pun dah tak boleh. Eum.

" Betul ni kau nak balik ? ", Changbin bersuara memecahkan suasana sunyi.

Aku hanya mengangguk kepala. Aku rasa dia saja je nak hilangkan diri. Biarlah dia. Aku malas nak kisah dah.

Aku dan Changbin pun terus berpusing arah , untuk pulang ke rumah. Lantak lah si Chan hyung nak cakap apa pun , aku dah tak kisah. Aku tahu dia pandai jaga diri.

+++

" Hyunjin cakap macam tu je tapi dia tak layan pun hyung ", kata aku , mata memandang jalan tar yang cerah dengan lampu jalan di setiap penjuru.

" Dia tak berniat kot. Masa tu kan dia tengah celaru , siapa je yang boleh fikir baik - baik ", balas Changbin.

Mungkin juga. Sebab masa tu lah , dia dapat tahu si Shinwon tak guna tu memang tak guna. Sudahlah tahu dengan cara yang sakitkan mata , hati. Siapa je yang boleh fikir apa yang dia nak cakap dengan apa yang orang lain cuba untuk jelaskan.

Tidak lama kemudian , sampai juga di seberang rumah. Aku lihat kiri dan kanan sebelum melintas , ke rumah. Biarpun kurang kenderaan lalu , yang penting aku ingat pesanan cikgu tadika aku dulu dulu. Kau ada ?

Baru saja mahu melintas , mata aku tertacap pada dua figura yang berada di hadapan rumah aku. Lantas aku menarik lengan Changbin untuk tidak melintas. Mencari semak samun dan bersembunyi di belakangnya.

" Tu bukan ke So-",

" Shh ", jari telunjuk aku letakkan pada bibir Changbin.

" Aish , dia bukan dengar pun ! ", jerit dia. Changbin terus menepis jari aku.

Ni lah. Ni lah dia. Tengok , kan dia dah jerit.

Aku mengangkat siku. Mahu saja aku lenyekkan dia ni dengan siku aku. Mujurlah Sorin tak ternampak kita yang ada dekat sini ni. Terima kasih juga kepada semak yang agak tebal ini. Tak adalah dia nampak.

" Dia dengan siapa tu ? ", tanya Changbin.

Mata aku tajam melihat wajah lelaki itu. Hanya sisinya aku dapat lihat. Dari sisi , nampak lah jaw dia yang agak tajam juga. Dengan rambut pink , tinggi pun bolehlah. Handsome ? Bolehlah. Tapi , siapa dia ? Dengan seragam sekolah pada badan dia.

Seragam sekolah dia lain. Bukan schoolmate aku mahu pun si Sorin.

" Woi kau fikir apa ha ? ", kepala aku dipukul pelan oleh Changbin. Bergegar otak aku.

" Senyaplah pendek ", kata aku.

Terus aku bangun daripada duduk mencangkung disitu , keluar dari semak samun yang tebal. Aku kena tahu siapa lelaki itu. Tiba - tiba , ada dengan Sorin malam - malam macam ni. Dia ingat dia siapa boleh ajak Sorin ni keluar , jalan malam - malam.

+++

+third person's pov

Keesokkan harinya , pagi yang cerah dengan sinaran matahari yang agak menenangkan pada saat - saat ini. Cuaca pada pagi ini boleh dikatakan cuaca yang sangat baik untuk keluar atau lakukan aktiviti di luar. Namun , masih juga beberapa orang manusia yang terperap dirumah seperti duda tiada kerja.

Seorang lelaki , mencapai apron yang bercorak bunga merah jambu lalu disarungkan pada badannya. Kuali 'pan' dicapai sekaligus dengan sudip besi. Mulalah pagi dengan hentukan sudip dan kuali.

" Bangun !! Bangun !! Bangun !! ", kuali dan sudip itu diketuk bersama. Bergema bunyi yang dihasilkan melalui ketukan itu. Niatnya untuk membangunkan mayat awet yang masih segar di atas katil masing-masing.

" LIKE AWKWARD SILENCEE UWAK UWAK UWAK WEH BANGUN LAH GILA , SAMPAI BILA KAU NAK TIDUR CAMNI , WEH BANGUN LAH GILA , NANTI AKU PUKUL SORANG SORANG BARU TAHU HEY POP POP ", nyanyi dia dengan pukulan sudip dan kuali yang tidak henti henti hanya untuk pastikan semua orang bangun saja.

Tapi , segala usahanya hanya sia - sia. Tiada seorang pun yang bangun. Hanya tinggal bunyi nyamuk saja yang lalu.

" Takpelah , aku give up. ", apron yang disarung tadi terus dicabut dan diletakkan pada atas kerusi. Kuali dan sudip pula diletakkan pada tempat asalnya.

" Eo Chan ! ", ada juga seseorang yang lincah menuruni tangga dengan tangan yang berpaut pada lengan tangga. Bergegas dia untuk menghampiri Chan yang dari tadi asyik terpekik pekik memanggil yang lain.

" Oh Sorin .. ", Chan hanya memandang saja Sorin sehingga Sorin betul betul di hadapannya.

" Eum , Sorin nak - ",

" Keluar ? ", sangka Chan sambil melihat Sorin.

Sorin mengangguk kepala perlahan tanpa memandang mata Chan. Entah kenapa tiba - tiba , rasa takut pula dia meminta izin dengan Chan untuk keluar dari rumah. Chan hanya pandang saja Sorin. Sorin makin tak selesa apabila dua mata cantik Chan tertumpu pada mukanya.

" Eum ", dengus Chan lalu matanya melihat ke atas. Yang lain masih tak sedarkan diri. Sorin pula mahu keluar rumah. Mana satu yang hendak diselesaikamln dahulu.

" Anak - anak !! Siap kita keluar nanti sama SORIN ! ", jerit Chan dari bawah , memanggil yang lain.

Terbuntang mata Sorin. Keluar sama Sorin ? Namanya ditekan kuat. Tahulah boleh menjerit tapi janganlah terlalu merdu. Tak pasal tertidur semula yang lain.

" Baik pak ! Kami bangun ! ", sahut mereka serentak.

Sorin tiba - tiba terlintas sesuatu. Terus dia mendonggakan kepala melihat ke atas. Bibirnya diketap dan dahinya berkerut memandang kembali lantai. Dia harap yang mereka semua takkan jerit dan takut.

" Sorin keluar du- ",

" CHAN HYUNGGGGGGGGG !! ",

Bahu Sorin terhinjut.

『 T O B E C O N T I U E D 』

🐺🐺🐺

happy seungmin's day , our 'dandy' boy 💞

Ουπς! Αυτή η εικόνα δεν ακολουθεί τους κανόνες περιεχομένου. Για να συνεχίσεις με την δημοσίευση, παρακαλώ αφαίρεσε την ή ανέβασε διαφορετική εικόνα.

happy seungmin's day , our 'dandy' boy 💞

dun forget too , today is jinyoung's day and nayeon's day ! #생일ㅊㅋ !

nine - days + skzΌπου ζουν οι ιστορίες. Ανακάλυψε τώρα