004 ; pelik pelik

395 70 49
                                    

+sorin's pov

Sakit.

Tengkuk aku sakit. Rasa lenguh habis tengkuk aku.

Terus aku buka mata perlahan - lahan. Mulut aku menguap besar dan aku masih ngantuk. Ni semua sebab tidur lewat. Habislah mata aku. Mesti macam panda. Tapi comel kan ?

Aku pun mula bangun dari baring dan aku lihat sekeliling. Aku ada dalam bilik. Jap ,

Macam mana aku boleh ada dalam bilik ? Bukan ke aku tertidur dekat meja ke --- aku bangun sendiri ? Aku mengigau ke sampai ke bilik ? Takkan ada orang nak angkat ?

Takkan Seungmin ?

+++

Aku mula mencapai tuala yang tergantung pada pencangkuk di belakang pintu aku. Terus aku melangkah masuk ke dalam bilik air untuk bersihkan badan aku sebelum ke sekolah. Sekolah.

Sebelum mandi, aku mengambil berus gigi dahulu dan menggosok gigi aku dengan ubat gigi yang disapukan pada berus gigi. Pandangan aku dijatuhkan saja pada singki saja. Aku malas nak tengok cermin.

Selesai saja , aku terus berkumur dan membasuh sedikit muka aku dengan pencuci muka. Muka berminyak , nanti jerawat tumbuh ha , i'm so sick of fake pimple.

Dan , mata aku tetiba tertumpa pada satu memo kertas dimana ia dilekatkan pada cermin bilik air aku. Siapa pula yang main bagi memo ni ? Zaman bila ni ? Albert Einstein ?

" Terima kasih sebab teman makan. Lepas ni , Sorin turun pergi dekat peti ais ", aku membacanya.

Teman ? Jadi , Seungmin ? Dia --- angkat aku ? Ma--macam mana ? Ya tuhan , malunya. Betul ke dia angkat aku ? Tak takkan , dorang semua mana baik. Semuanya udang disebalik batu saja. Tahulah ada batu.

Jap ada apa ?

Okay , aku pun terus masuk ke dalam shower room (?) dan bersihkan badan aku. Gosok sana gosok sini , wangi sudah Sorin.

+++

K

aki aku lincah mengatur untuk menuruni tangga ke dapur. Buka peti ais. Tu yang tertulis pada memo yang aku baca pagi tadi. Ke diorang saja nak mainkan aku ? Nanti kalau aku buka keluar benda lain macam mana ?

Aku memandang sekeliling. Senyap. Yang lain tak pergi sekolah ke ? Ke diorang dah bangun awal - awal ? Aku rasa masih awal untuk ke sekolah. Baru pukul 7.

Peta ais sekarang menjadi tumpuan aku. Tet tet. Seram pula aku pandang si peta ais , scandal aku yang tak pernah lari dari aku. Ye lah mana ada kaki nak merangkak, ada hati nak lari.

Aku pun memegang tangan pera ais untuk membukanya. Teragak - agak aku untuk membukanya. Mana tahu nanti ada mayat keluar dari situ ke ? Ada lipas ke tikus ke semut ke ? Tak pun tiba - tiba , Jay Park keluar. Ha naya aku.

Baru saja aku nak buka , terus ada yang memanggil aku.

" Sorin .. ", aku pun menoleh ke belakang.

Again , DIA !

" Nak apa ? ", tanya aku kepada Hyunjin yang sedang bercekak pinggang di pintu dapur.

" Mana baju aku ? ", tanya dia. Aku pun memandangnya sinis. Bukan dia tengah pakai ke baju uniform tu ? Asal tanya aku lagi ?

" Kau pakai tu ? ",

" Ni baju kedua aku. Ingat aku ada satu baju je ke ? ",

Fish. Semalam dia kata dia tak ada baju pakai dah , itu yang suruh aku basuh ? Pastu ni kata ada baju lain ? Kalau aku tahu , takkan dibasuh bajunya. Memang takkan. Dan mesti , aku takkan jumpa si Minho tu. Aish , bencilah.

" Tak basuh lagi ", tipu aku lalu pergi meninggalkan dia di dapur itu. Hari kedua dah pelik pelik. Belum lagi lima bulan duduk dengan dia semua ni. Mati aku.

" Habis tu kalau kau tak basuh , kau saja masuk bilik aku nak tengok Minho ? ",

Tersentak aku dengan persoalannya. Ei , aku tak hamak lah tengok si Minho tu. Bukan hot mana pun. Lain lah badan dia lawa , ada abs enam belas ketul , sembilan ketul ke. Ini tummy.

" Asal senyap ? Kau ingat balik eh ? ", tanya dia.

Shit. Aku tak ada fikir , ingat pun semua tu !

" Habistu kenapa diam ? ",

Dia dapat baca fikiran aku ke ? Hebat ah.

" Tak ada masa ", balas aku lalu pergi ke ruang tamu untuk sarapan pagi. Baru aku nak buka peti , mana tahu nanti jumpa makanan ke , boleh lah aku jamah sikit.

Ini , pagi pagi sudah jumpa dengan si Hyunjin tu. Bawa tekanan betul.

Sebaik saja tiba di ruang tamu , terus aku menhenyekkan punggung pada sofa. Di ambil balang yang berisi biskut lalu dibuka penutupnya. Satu persatu biskut terbang memasuki mulut aku.

" Eo Sorin ? ",

" Oh Jeongin ", aku menegurnya dengan satu senyuman.

" Tak makan ke kek dalam peti ais tu ? ", tanyanya. Dia ke yang suruh aku makan tu ? Bukan ke aku teman Seungmin makan ?

" Oh baru nak buka tadi , tapi ... malas pula ", balas aku.

" Oh , Seungmin hyung yang belikan , suruh Sorin makan. Ke nak suruh I.n ambilkan ? ",

" Boleh juga. And , boleh tak I.n ambilkan Sorin susu ? ", pinta aku. Jujurnya , aku malas dah nak jumpa Hyunjin tu.

" No problem ",

Nasib baik ada I.n. Kalau tidak , memang binasa habis aku dengan lapan orang yang lain. Macam gila , waras semula.

Aku menghembuskan nafas. Tenang sikit duduk dekat sini. Dah tak ada yang menganggu. Kan bagus kalau omma tak bagi ada orang yang menjaga aku. Boleh aku temangkan fikiran selama 5 bulan ni. Ini makin sakit pula otak.

Tiba - tiba , bunyi ketukan pintu. Siapa pula pagi pagi kacau aku. Inilah , tiap kali aku nak berehat, mesti ada saja yang kacau.

Terus aku membuka pintu dan satu muka jadi tatapan aku.

" Eo , Shinwon ? ",

『  T O B E C O N T I N U E D  』


nine - days + skzWhere stories live. Discover now