I Do. Yes, I Do.

479 30 0
                                    

Hari yang di tunggu-tunggu oleh Puan Kim dan Puan Jung telah tiba tetapi...

(Dalam kereta)

"Aku dah cakap kan! Jangan tidur lambat!" -Jonghyun

"Mana ada aku tidur lambat!" -Key.

"Kau tidur pukul berapa malam tadi?" -Onew.

"Pukul 2 pagi." -Key.

"Hah!?" -Jonghyun, Minho dan Taemin.

"Hyung buat apa malam tadi?" -Taemin.

"Ahh....-" -Key.

"Jangan cakap yang kau tengok video luc*h tu lagi. Tahulah nak kahwin hari ni! Tapi janganlah malam tadi baru kau nak prepare!" -Minho.

"Ma-mana ada!" -Key.

"We know you, Key." -Onew dan Jonghyun.

"Dah sampai! Cepat Keluar, Key! Kau dah lambat!" -Jonghyun.

Key dan Taemin memantaskan pergerakannya. Taman bunga kesukaan ommanya menjadi saksi atas penyatuan Key dan Eunji. Semua tetamu telah menunggu lama kedatangan Key. "Maafkan saya. Ada kesesakan lalu lintas." Alasan Key. Taemin hanya menjeling pada Key. Mereka bukan terlambat disebabkan kesesakan lalu lintas tapi disebabkan Key yang terlewat bangun dari tidur lenanya.

"Key! Sini!" Puan Kim memanggil Key ke hadapan. Key meminta maaf pada tetamu(rakan-rakanya) lalu mempercepatkan pergerakannya. "Kamu tahu kamu lambat!?" Ommanya memarahinya. "Baik! Kita mulakan sekarang! Intro, please!" Puan Kim memberi arahan.

Lagu 'Wedding Song' dimainkan oleh pemain piano. Sangat merdu. Para tetamu berdiri apabila menyedari kehadiran pengantin perempuan disamping bapanya. Key terdiam, terpaku. Dia tidak menyangka bahawa Eunji nampak cantik pada hari perkahwinannya. Padanya, Eunji hanyalah gadis yang tidak mempunyai apa-apa keistimewaan dan kecantikan tetapi pada hari ini semua tanggapannya mulai tergugat apabila dia telah melihat Eunji berpakaian baju pengantin. Sebelum ini, ommanya yang menguruskan pakaian dan majlis perkahwinannya.

"Key!" Eunji separuh berbisik. Key masih dalam lamunannya. "Key!' Kali ini Encik Jung pula. "Hah? Ah." Para tetamu tertawa disebabkan perbuatan Key sebentar tadi. Encik Jung menyerahkan Eunji pada Key. Mereka beralih tangan.

"Hari ini kita dapat menyaksikan dua insan yang akan disatukan. Kim Kibum." -Paderi.

"Saya." -Key.

"Adakah kamu sudi menjadi suami kepada Jung Eunji?" -Paderi.

"Saya sudi." -Key.

"Jung Eunji." -Paderi.

"Saya." -Eunji.

"Adakah kamu sudi menjadi isteri kepada Kim Kibum?" -Paderi.

"Saya..." Eunji sempat memandang Key. Mereka bertentang mata seketika. Entah mengapa, Eunji tersenyum dengan sendirinya.

"Saya sudi." -Eunji.

"Ada sesiapa membantah?" -Paderi.

"Baiklah, sila bertukar cincin." -Paderi

"Dengan ini saya isytiharkan bahawa Kim Kibum dan Jung Eunji adalah suami dan isteri!" -Paderi.

"Sila cium pengantin perempuan." -Paderi.

[Peter Pan-EXO]

Key memusingkan badannya begitu juga dengan Eunji agar mereka saling berpandangan. Degupan jantung mereka bergerak pantas semakin lama semakin menjadi-jadi. "OK... This's it." Key mendakap pipi Eunji lalu menyengetkan kepalanya sedikit untuk memberi keselesaan kepada mereka apabila bibir mereka menyentuh nanti. And... Chuu...~~~

"Wahh....!!!" Para tetamu. Key dan Eunji meleraikan kucupan yang mereka bina tadi dengan perlahan. Secara tidak langsung, anak mata mereka saling bertentangan. Di pipi mereka telah timbul kemerah-merahan akibat rasa malu daripada kucupan tersebut.

[Heart Attack-EXO]

Tanpa mereka sedari, ada sepasang mata yang memandang mereka dengan rasa tidak puas hati, kecewa dan pedih.

"Kan omma sudah cakap. Perempuan itu tidak baik untuk kamu." Puan Choi menyatakannya.

"Omma memang sudah tahu semua ini, kan? Ini memang rancangn omma, kan!?" Zelo bangun dan beredar dari situ.

Setelah selesai majlis perkahwinan mereka, Key dan Eunji merehatkan diri di tempat air pancut yang berdekatan. Mereka perlu berbincang dan merancang tentang masa depan meraka yang akan datang.

"Key." Eunji memulakan perbicaranya setelah mereka telah sampai di tepi air pancut tersebut. "Ya." Key membalas. Eunji bermain dengan air yang berada ditepinya lalu menyambung berbicara. "Kenapa kau lambat tadi?" Pertanyaan Eunji membuatkan Key tersedak. "Eh! Kau tak apa-apa?" Eunji menepuk belakang badan Key. "Ah. Tak apa. Tak apa." Key menghentikan tindakan Eunji.

"Aku tanya ni. Kenapa kau lambat? Taemin kata kau tidur lambat malam tadi." -Eunji.

Ish! Taemin ni. Nak kena dengan aku kah!? "A... Aku." Key menundukkan kepalanya kemudian memandang sekeling untuk mendapatkan jawapannya. "Aku tengok TV." Jawabnya.

"Oh... Tengok TV..." Eunji mengeluarkan sesuatu dari beg tangannya. Ianya sebuah telefon bimbit kepunyaan Key. "Cuba jelaskan yang ni." Eunji menunjukkan salah satu video dari dalam telefon bimbit Key. Terbeliak biji mata Key. Mana dia jumpa!?

"Yah!!!" Key cuba merampas telefon bimbitnya dari tangan Eunji. "Kau tengok apa malam tadi?" Eunji berlari sekeliling kolam pancutan air tersebut.

Tidak sangka Puan Kim dan Puan Jung serta suaminya sedang memerhatikan burung merpati yang sedang berkejaran. Teringat waktu mereka muda-mudi dahulu. Puan Kim pula terasa rindu dengan suaminya yang telah lama meninggal dunia. Sangat lucu dan pada masa yang sama, kelakuan Key dan Eunji sangat romantik. Tapi mereka tidak tahu mengapa Key dan Eunji berkejaran. Hahaha. Mereka bercadang untuk memberi ruang untuk Key dan Eunji bersendirian.

"Yahh!!! Jangan sampai aku buat macam itu dengan kau! Bagi balik!" -Key.

"Kau beranikah!? HAHAHA!" -Eunji.

"Aku bolehlah! Nak aku buat malam ni!?" -Key.

"Kau takkan bera-" Belum sempat Eunji menghabiskan ayatnya, Key telah menangkapnya dari belakang dan menyebabkan Eunji tidak dapat bergerak akibat Key memeluknya dengan erat. "Kan aku dah cakap. Aku berani." Key mengukir satu senyuman menyeringai(smirk).

"Eunji." Aksi romantik mereka terhenti apabila mendengar suara seseorang memanggil nama Eunji. Mereka memandang kearah suara itu. Orang yang paling terkejut ialah Eunji kerana lelaki yang dia cintai selama ini ada dihadapannya. Zelo-ah.

Something In My HeartWhere stories live. Discover now