Up Coming Fashion Dressup

450 28 0
                                    

Key POV

"Siapa perempuan tu?" Oh Jonghyun. Dia siapa? Hurm...

"Well..." Aku tidak tahu bagaimana mahu menerangkan pada dia 'siapakah gadis itu.' Fikir Key! Fikir!

"Well... Nuguya?" Onew hyung pula... OK. They should know this. But how!? Semua orang telah fokus pada aku-dengan muka yang serius. "OK. OK. Tapi janganlah buat muka serius korang tu." Aku cuba tenangkan diri.

"Dia anak kepada omma aku. Well, they're bestfriend yang telah lama terpisah sejak omma aku sibukkan diri dengan perniagaan dia di Jepun, Taiwan dan Singapura." Aku diam seketika. Sebab, perlu ke aku lanjutkan?

"Then?" Minho mahu aku teruskan. OK, aku teruskan. "Rupanya dorang dah lama buat perjanjian ni sejak aku 5 tahun lagi. Masa tu dorang janji main-main. Tapi tak sangka pula jadi betul." Aku menarik nafas dalam-dalam.

"We want to 'Who she is' not 'How you get her'." Teamin. Ish! Rasa macam nak lempang dia laju-laju! Urgh!!!

"You want to know or what?" Aku masih marah dengan dia. Kenapalah aku ade kawan macam kau ni!? "Oh! OK. Lanjutkan." Bagus tu Teamin. And just shut up your mouth!

Dan aku tarik nafas dalam-dalam untuk bertenang agar tidak tersalah tafsir cerita. "Ingat tak perempuan yang kita jumpa dulu? Perempuan yang kita tolong tempoh hari." Mereka semua menganggukkan kepala tanda yang mereka ingat akan gadis tersebut. "Yes." Teamin menjawab. Tiba-tiba Jonghyun memegang bahu aku. Itu membuatkan aku terkejut.

"Omo! You mean, that girl gonna be your wife!?" Waw! Hyung dapat tangkap dengan pantas. Lalu aku mengangguk menandakan 'ya'. Mereka semua terkejut dan mahukan penjelasan yang lebih lanjut. Aku cuma mengangkat bahu sebab aku tidak tahu sangat tentang perempuan tu. "Siapa nama dia?" Aku mahu menjawab persoalan Minho tapi Onew hyung telah memotong. "Eunji." Hyung jawab dengan tenang. Wait! Mana dia tahu?

Aku memandang hyung sambil mengangkat kening. How did you know that? "Hyung dengar kawan dia sebut nama dia." Oh... Macam itu rupanya. Ingatkan hyung kenal dia. "So, bila hari yang korang akan disatukan?" Minho seperti tidak sabar mahu mengetahuinya. Macam dia pula yang nak kahwin. "My mum said 'As soon, as possible' tapi tidak tahu bila." Mereka semua mengangguk tanda faham.

Aku berdiri di pintu melihat meraka menaiki kereta masing-masing melainkan Teamin. Kerana dia menaiki teksi. "Oh! Hyung! Don't forget tomorrow! The 'Double Date'!" Oh! The date. "OK! Trust me!" Kemudian aku melambaikan tangan pada mereka. Bye...

Ring!!! Ring!!! Ring!!!

"Ah...! Cepatnya pagi." Key membangunkan dirinya dengan kadar segera. Tidak mahu lambat pada hari yang sangat penting ni. Mandi! Itulah yang berada dalam fikirannya sekarang. Dia mengambil tuala yang telah tersedia yang bersebelahan dengan pintu bilik airnya. Kemuadian masuk ke bilik air. Dia sempat melihat wajahnya yang tampan itu di cermin. "Cermin oh cermin. Siapakah yang paling kacak di dunia ni?" Dia bertanya pada cermin 'hikmat'. Kemudia dia menjawab bagi pihak cermin. "Key... Key... Kaulah yang paling kacak di dunia ini. Tiada yang lain..." Key tergelak sendiri apabila dia menyedari bahawa dia telah melakukan perkara yang tidak masuk akal. Berangan.

[Delicious-Key] / [The Star-EXO] / [XOXO-EXO]

Key membesihkan dirinya dengan sabun yang 'sangat wangi'. Siapa yang tidak mahu wangi pada hari yang sangat penting ni? Mungkin hari ini ialah hari yang terakhir dia keluar dengan perempuan lain(selain isterinya).

"Ah... Segarnya." Setelah siap membersihkan dirinya, kini tiba masanya dia menhiaskan diri dengan pakaian yang akan menampakkan kekacakannya. Dia pergi ke almari pakaiannya. Hurm...

Lalu dia mencuba salah satu pakaian yang berada dia didalam almarinya. Dalam bidang fesyen, Key amat teliti dan cerewet-dan sensetif apabila memilih pakaiaan. Seperti perempuan, mahukan yang sempurna untuk penampilannya. Telah banyak pakaian yang dicubanya. Akhirnya ada yang berkenan.

 "Yes! This's Key. Now you look soooo handsome." -Key.

Setelah Key berpuas hati dengan penampilannya, dia mengambil sentuhan terakhir-menyebuhkan minyak wangi pada tubuhnya. Key melihat waktu pada jam tangannya. "Still early." Kemudian Key mengambil telefon bimbit dan dompetnya. Key keluar dari biliknya dalam keadaan bersepah. Dia sempat memandang ruang bilik tidurnya yang kini dipenuhi dengan bajunya. Key sempat menggelengkan kepalanya sebelum menutup pintu biliknya. Key mempercepatkan langkahnya ketika menuruni anak tangga(maklumlah, ikut tarikan graviti).

"Omma! Nanti Key nak keluar dengan kawan!" Dia menjerit ketika dalam perjalanan ke dapur agar omma mendengar suaranya. "OK!" Ommanya menjawab dari tingkat atas. "Don't be late for dinner!" Ommanya menambah. Di bibir Key terukir senyuman gembira. Yes! I wont.

Something In My HeartWhere stories live. Discover now