The 'Break' Mean 'Over'.

568 37 0
                                    

"Listen. Eunji, you need some rest. Nanti malam kau tidur dalam bilik tetamu." Bomi memulakan perbicaraan setelah sampai dirumahnya. Bomi terlalu risaukan rakannya sehingga mahu memimpin Eunji. Tapi ditepis oleh Eunji.

"Tak apa. Aku boleh jalan sendiri. Kau jangan risau, aku OK. And thank sebab tumpangkan aku tidur dekat rumah kau." Eunji sempat melemparkan senyumannya. Tapi sayang, senyumannya dalam paksaan. Pedih hati Bomi melihat kawannya begini. Apalah salah kawannya sehingga lelaki tak guna itu buat sedemikian.

"If you need anything, ask me. I'll do it for you. Now take some bath or sleep." Bomi menghantar Eunji sampai ke muka pintu bilik tetamu. Eunji menutup pintu dengan setelah mengucapkan terima kasih pada Bomi. Dia rasa bernasib baik kerana dapat kawan yang baik sepertinya. Jikalau tiada dia, apakah yang akan terjadi padanya nanti. Eunji rasa sebak dan mahu menangis. Cuba dia tahan tapi tidak berkesan.

Jarum pendek jam tangannya menunjukkan pukul 10pm(malam). Dia menggapai telefon bimbinnya didalamhandbagnya untuk menghubungi keluarganya. Dia mencari ID ibu atau ayahnya. Jarinya terhenti apabila terlihat ID teman lelakinya.

'Eunji, cuba call dia. Manalah tahu dia menyesal atas perbuatannya itu. Eunji mesti nak dengar suara dia, kan? Eunji mesti nak dengar maaf dari dia, kan?' Bisikan hatinya membuatkan Eunji tekad untuk membuat keputusan demikian.

Bagaimana jikalau dia tidak menjawab panggilannya?

Mendail...

tutt... tutt... tutt...

"Hello?" Terperanjat Eunji dibuatnya. Tidak sangka dia menjawab panggilannya. Lidahnya terkelu. Seperti ada sesuatu yang telah menguncinya."Hello?" Eunji masih membisu. Tidak tahu apa yang mahu dikatakan. 'Apa yang aku nak cakap ni?'"Hello? Ada orang tak? Kalau tak, aku off." Cepat-cepat Eunji membuka 'kotak' suaranya."Awak! Nanti! Ini saya.""Ya, aku tahu. Apa kau nak?""Saya...""Nak panggil geng-geng kau itu untuk belasah aku? Pergilah panggil! Panggil sekali monyet-monyet kau tu sekali!" Tergamam Eunji dengan ayat yang 'diucap' oleh teman lelakinya."Awak. Kenapa awak jadi macam ni? Sampai hati awakbuat macam ni dekat saya. Awak tahukan yang saya sayangkan awak?""Sayang? Sayang kau boleh bawa ke matilah!""Awak!...""Awak! Awak! Dah lah aku malas nak layan monyet macam kau!""Tapi...""Jangan hubungi aku lagi. Jangan jumpa aku lagi. KITA PUTUS!"tutt... tutt.. tutt... 

[The Story I Din't Know-IU]

Eunji tergamam, terkejut. Dia seperti telah dibekukan oleh teman lelakinya  (BUKAN!) bekas teman lelakinya. Air mata yang sebentar tadi mengalir dengan laju, terhenti seketika. 'Kita putus' itu yang bermain didalam fikirannya berulang-ulangkali.

'Kita putus!''Kita putus!''Kita putus!'

"No. No. No-No-No. No! NO!" Eunji tidak percaya. Dia tidak boleh terima hakikat tantang apa yang lelaki tadi itu cakap padanya. Dia cuba mendail semula. 'Ini tak betul. Aku mimpi. INI TIDAK BETUL!'

Tapi.....

"Nombor yang anda dail taidak dapat dihubungi. Sila cuba sebentar lagi."

Lagi...

"Nombor yang anda dail taidak dapat dihubungi. Sila cuba sebentar lagi."

Lagi...

"Nombor yang anda dail taidak dapat dihubungi. Sila cuba sebentar lagi."tutt...tutt...tutt...

"Andwae. Andwae! Zelo-ah... waeyo...?" Bunyi guruh sudah pun kedengaran. Itu menandakan bumi akan dibasahi oleh air hujan. Tapi... Pipinya yang lembut telah dibasahi oleh air matanya terlebih dahulu.

Eunji berjaga sepanjang malam bersama air matanya.

"Zelo-ah... Zelo-ah... Waeyo...?" Eunji menangis teresak-esak sambil menyebut nama lelaki yang disayanginya.

Keesokannya...

"Eunji...?" Bomi perlahan-lahan memulas tombol pintu bilik tetamu. "Eunji tidur lagi ke?" Tanya Namjoo.

"Eunji?" Chorong masuk setelah pintu bilik terbuka luas oleh Bomi.

Sekumpulan gadis masuk dan melabuhkan punggungnya ke atas katil dimana Eunji merebahkan tubuhnya diatas permukaan yang lembut itu. Mereka melihat di bawah mata rakannya ada kesan hitam seperti oang yang berjaga pada waktu malam. Naeun mengesyak bahawa Eunji, rakannya itu telah menangis panjang malam.

Chorong mengusap rambut Eunji. Simpati terhadap rakannya itu. Memang pedih apabila rakan kita sendiri disakitkan oleh lelaki yang tak guna seperti Zelo. Tapi apakan daya, semuanya telah berlaku.

"Macam mana boleh jadi macam ni? Apa lagi yang dia dah buat pada Eunji?" Chorong menanyakan soalan ini pada Bomi. Lalu, Bomi menceritakan segalanya. Bahang mula terasa didalam bilik itu. Mana tidaknya, sanggupkah seorang lelaki melakukan perkara seperti itu pada seorang perempuan yang menyayanginya? Ini memang tidak patut.

"Wait. You said there are people who saved Eunji. Who?" Namjoo mula tertanya-tanya.

"Hurm... I'm not sure about that." Bomi mengangkatkan bahunya menunjukkan dia betul-betul tidak tahu.

"Tak apa... Kita sama-sama jaga Eunji Unnie." Hayoung yang dari tadi berdiam, akhirnya dia bersuara juga.

Mereka semua membuat perjanjian antara satu sama lain untuk menjaga Eunji dengan sebaik mungkin. Eunji yang dari tadi tidur akhirnya terjaga dari lenanya.

"Eunji? Kau dah bangun? Sarapan nak? Aku ada buat Nasi Goreng Kimchi." Naeun memegang tangan Eunji sambil melemparkan senyuman manis padanya.

"Tak apalah. Pergilah dulu. Aku tak ada seleralah." Eunji membaluti dirinya dengan selimut semula. Chorong memberi isyarat tangan untuk bereda dari situ. 'Dia perlukan masa untuk bersendirian.

Something In My HeartWhere stories live. Discover now