The Reason

557 32 0
                                    

"Kita putus!" Dengan pantas Zelo memutuskan taliannya dengan Eunji.

"Ahh!!!" Zelo menjerit sekuat hatinya untuk melepaskan geramnya. Suaranya didengar oleh pembantu rumah yang sedang menjalankan kerja hariannya. Mereka terkejut, lalu pergi kearah bilik milik pemuda tersebut. Mereka mengetuk pintu biliknya dan menanyakan tentang keadanya apa yang terjadi.

"PERGI! PERGI! TAK PAYAH RISAUKAN AKU! RISAUKAN DIRI KORANG TU SANA! PEERRGGIIII!!!!" Pembantu rumah tersebut cuba masuk untuk melihat keadaan anak majikannya tapi sia-sia. Terkunci.

Pembantu rumah tersebut panik. Tidak tahu mahu bertindak bagaimana. "Apa patut kita buat Unnie?" Pembantu yang lebih muda daripadanya menanyakan solan yang dia sendiri tidak tahu. "Unnie tidak tahu. Ah..." Fikir! Fikir! "Ah! Puan!"

Pembantu rumah tersebut risau lalu membuka langkahnya ke ruang kerja majikannya.

"Puan! Encik Zelo mengamuk! Saya rasa puan perlu pujuk Encik Zelo." Pembantu tersebut mencadangkan majikannya untuk memujuk pemuda tersebut. Mungkin itu akan membuatkan pemuda itu rasa tenang. Itulah yang seorang anak perlukan jika dalam situasi sebegini. Pelukan. Pelukan dari seorang ibu sangat berkesan.

"Biarkan. Dia perlukan masa untuk sendirian. Saya cuma nak awak pantau dia sahaja." Terbeliak mata pembantu tersebut apabila mendengar jawapan dari mulut wanita itu. Wanita tersebut tidak memandangnya walaupun sekali. Dia mensibukkan diri dengan kertas kerjanya. "Tapi puan..." Belum sempat pembantu tersebut mahu menghabiskan ayatnya, lirikan matanya yang tajam telah membuatkan pembantu tersebut terkedu. Terdiam. Badannya hampir mengigil ketakutan. Ya, inilah majikannya yang sebenar. Seorang yang sangat serius-dan menakutkan.

"Baiklah puan." Pembantu tersebut terus beredar dari bili tersebut dengan perasaan hambar.

"Macam mana Unnie?" Pembantu yang muda darinya terus menangkapnya. Tapi setelah lihat reaksi muka 'Unnie', dia telah dapat mengagak apa jawapannya. Ini telah menjadi kebiasaan bagi mereka yang bermajikan orang seperti wanita itu tadi. "Baiklah... Saya faham." "Kesian Encik Zelo. Dia baik tapi... Hurm." Dia menambah. Bersabar ya, Encik Zelo.

Flashback

"Siapa dia? Gadis yang kamu bersama sekarang."

"Omma. Are stalk me again?"

"Just tell me who she is."

"And tell me. ARE YOU STALK ME A.G.A.I.N.?"

"I have too."

"But why?"

"Omma nak kamu putus dengan dia."

"Why!?"

"Ini untuk nama baik keluarga Choi. Jadi, kamu kena putus dengan gadis ini."

"Omma! Saya sayangkan dia! Omma tak boleh buat macam ni!"

"Ya, omma boleh. Jadi, putus dengan dia. Dia sama dengan perempuan lain yang selalu bersama dengan kamu."

"Tapi dia lain... Saya sayangkan dia sangat. No! Saya takkan lepaskan dia!"

"CHOI! JUN! HONG!"

"OMMA!"

"Atau kamu mahu dia tinggalkan dunia ini?"

"Omma."

"Kenapa? Susah sangat nak buat keputusan ke? Nak omma buatkan?"

"Omma... Kenapa?"

"Macam yang omma cakap 'Ini untuk kebaikan nama baik keluarga Choi'. Jadi? Nak omma ulang semula atau nak omma 'hilangkan' dia?"

"Baiklah, saya faham..."

End Flashback

[Gone-JIN]

"Eunji-ah... Miane... Jeongmal miane." Jatuh air matanya beriringan dengan kata-kata maafnya. Dia berharap Eunji dengar kata maafnya. Ini bukan kehendaknya tapi kehendak seorang ibu yang mahu menjaga maruanya. Dia sayang sangat pada gadis yang bernama Eunji itu.

Dia melihat telefon bimbitnya. Terlihat wajah gadis yang dia sayangi. Eunji. Wajah seorang gadis yang dia sangat rindu. Eunji.

Dia menutup matanya dan menjerit sekali lagi. "Ahhhh!!!!!" Kali ini dia rasa ini memang salah ommanya tapi dia tidak sanggup melawan kerana ommanya lebih berkuasa.

Dia penat dengan semua ini. Pernah di cuba melarikan diri tetapi teidak berjaya kerana tertangkap oleh konco ommanya. Ya, omma orang yang terpengaruh. perniagaan sana sini.

"Eunji-ah... Saya rindukan awak. Eunji dengar tak? Saya, Choi Jun Hong, rindukan awak, Jung Eun Ji."

Flashback

"Awak! Cantik tak baju ni?" Eunji menunjukkan baju yang dicadangkan oleh pekerja yang berada di butik yang terkenal di Seoul.

"Tak." Zelo menggelengkan kepalanya. Sedangkan hatinya berkata 'cantik', tapi sengaja mahu melihat wajah gadis yang disayangnya itu membuat muka. Setelah Eunji melihat dirinya diadapan cermin, dia tidak melihat apa-apa yang 'buruk'. Lawa jerr aku tengok.

"Habis tu awak nak yang mana? Ini sudah yang keberapakali lah agaknya saya salin baju. Sebenarnya awak bawa saya ke sini sebab apa?" Yelah. Hairan. Teman lelaki bawa teman wanitanya ke butik yang sangat terkenal dan dia boleh kata 'tak'?

Zelo berdiri dibelakang Eunji lalu memeluk pinggangnya. Tindakan Zelo membuatkan Eunji terkejut. Dan melemparkan senyuman manis untuk lelaki yang sedang memeluknya. Dia merapatkan wajahnya ke Eunji. Lalu berbisik ke telinganya "Saya nak bawa awak jumpa omma saya." Eunji tersenyum lebar. Dengan pantas dia memandang ke wajah Zelo. Zelo mengangguk seperti dia dapat mengagak apa yang Eunji fikirkan. Zelo memberi Eunji 'Butterfly Kiss'. Itu membuatkan Eunji terlalu sayangkan dia sangat.

"Saya sayangkan awak, Zelo."

"Saya pun, Eunji."

"Thank."

"Thank jerr?" Eunji mengangkat keningnya. Tanda tanya kini berada didalm otaknya.

"Yalah. Habis tu awak nak apa?" Zelo melebarkan senyumannya. Dia akan menjangka Eunji akan tanya soalan seperti itu. Lalu Zelo berbisik semula pada telinga Eunji.

"I want you under my skin." Zelo sempat mengucup pipinya. Terbeliak mata Eunji mendengarnya. Eunji mahu memusingkan badannya kearah Zelo tapi Zelo memeluknya dengan erat. Sangat erat.

"Zelo!" Eunji memandang muka Zelo melali cermin yang berada dihadapan mereka berdua.

"What?" Zelo membuat muka 'innocent'. Zelo mengangkat keningnya dan melebarkan lagi senyumannya.

"Naughty!" Eunji menjerit sambil memukul tangan Zelo.

"Aww! You hurt me, baby!" Zelo merungut dan memancungkan bibirnya.

"You should deserve that!" Eunji menjelirkan lidahnya. Zelo pula mahu menggitnya tapi Eunji mengelak. Eunji masih didalam pelukan Zelo. Oh... Patutlah Eunji tak dapat lepaskan diri.

"Can you let me go?" Eunji menghembuskan nafasnya dengan kuat. Huh!

"No babe. I Never let you." Zelo merehatkan kepalanya di bahu Eunji. Dia tidak mahu lepaskan Eunji walau apapun yang terjadi. Bagi Zelo, Eunji sangat istimewa. Lain daripada yang lain. I love you, Eunji. Becouse ypu are my everything.

End Flashback

Zelo hanya memandang wajah Eunji di telefon bimbitnya sambil menangis. I miss you, babe.

 

Something In My HeartWo Geschichten leben. Entdecke jetzt