27 | 🌸-TrulySyCloset Company

6.2K 159 9
                                    

Afiya bangun. Duduk bersila diatas katil sambil memerhati bilik tidurnya yang bernuasa putih kelabu. Jam digital yang berada disamping katil dikerling. Sekali lagi keluhan berat dihela panjang.

"Bagus. 4:55 pagi dan aku masih tak mampu tidur. Walau tanpa rasa pasti kau sudah mampu membuat aku gila memikirkan hal ini, sekaligus merosakkan malam aku."

Akhirnya dia mengambil keputusan untuk turun ke bawah setelah mencapai iphone Xr yang tergeletak dimeja kecil disamping katil.

Itupun setelah menjenguk Ash yang lena tidur dibuai mimpi. Kakinya lurus menuruni tangga keping bersalut cat kayu. Mungkin segelas hot chocolate dipagi buta dapat membantu dia lena walau sebentar.

Segelas mug merah bersaiz sederhana dicapai sambil bernyanyi kecil. Untung lampu dapur tidak ditutup. Memang sengaja dibuka setiap malam dan ditutup pagi hari nanti.

Serbuk chocolate yang sudah terisi dalam mug dituang dengan air panas dan sedikit susu cair.
Sedap! Baunya naik meruap memenuhi indera Afiya. Membuat langkahnya cepat cepat ke meja. Tidak sabar mahu mencicipi.

Mug merah tadi dibawa ke bibir, diteguk perlahan. Aroma bau wangi tadi membuatnya tersenyum sendiri. Memang pilihan yang tepat dengan kehendak hatinya tadi untuk turun ke bawah.

Iphone Xr yang dibaca tadi segera dibuka. Aplikasi sosial media satu persatu diperhati. Tiada apa yang menarik selain melihat gambar postingan terbarunya. Dan membosankan.

Pranggg!

Bunyi kaca yang jatuh tadi menarik perhatian Afiya. Rasanya seram juga sendirian divilla besar berdua dengan Ash. Malah sekarang dia hanya sendirian dibawah. Telinganya menangkap bunyi tersebut dari bilik bacaan.

Bagaimana kalau ada tetamu tidak diundang?perompak?! Selipar bilik yang disarung ditanggalkan sebelah. Dijadikan senjata perlindungan. Dengan langkah berhati-hati, pelan kakinya menapak mendekati bilik bacaan.

"Am?!"

Nafas panjang Afiya hela setelah mengecam figura lelaki yang duduk diatas kerusi membaca. Wajah lelaki itu tersenyum setelah menyedari kehadiran Arissa Afiya. Disamping Amran, ada beberapa botol jernih berisi minuman keras yang hampir habis dimeja. Afiya mengeleng pelan.

"Oh, baby? come, join me..."

Tangan Amran melambai, memanggil kekasihnga untuk mendekatinya. Ada senyuman lebar dari wajah yang memerah itu setelah tubuh Afiya bergerak mendekatinya.

Afiya mendengus kasar. Pandangan matanya tajam menikam wajah Amran dalam suram pagi hari. Tangan Afiya sudah disilang, bertanda dia geram dengan perbuatan Amran.

"Again Amran Iskandar? You janji yang you tak nak teguk air syaitan ni lagi."

"Chill babe. I just drank a few sip. Mana ada i mabuk. You, kenapa nak marah marah hm sayang? chile.."

Tangan Amran menarik tubuh Afiya. Sekelip mata, tubuh kecil itu sudah terduduk diatas pangkuan Amran. Dengan kedua tangan Amran yang merangkul dan mengusap pelan perut Afiya.

"Are you fucking kidding me?A few sip? Ini sampai dah berbotol-botol. Stop Amran. Kalau Ash nampak macam mana?"

Gelas kaca dari tangan Amran Iskandar segera dirampas dan dihempas kasar ke atas meja. Menandakan kalau dia tidak main-main.

"Jom i hantar you ke bilik..."

"No need to rush. Stay here. Why not we do some fun thing..."

"Jadi Wife Aku. ( Revisi ) Where stories live. Discover now