Part 59 - Luyoon

542 51 65
                                    

Tiffany membetulkan rambut Yoona agar dia kelihatan kemas. Pintu besar bakal dibuka dalam beberapa minit lagi. Tetamu juga sudah lama berkumpul.

Kedengaran suara Heechul yang sedang bertanya itu ini kepada pembantunya Donghae. Taeyeon dan Sunny iaitu budak pendek diarahkan menjadi budak pembawa bunga a.k.a pengapit versi kanak-kanak. Hyoyeon pula membawa cincin perkahwinan dan berada dibelakang Yoona.

Suami mereka iaitu EXO sudah pun bersedia didalam. Baekhyun, Kyungsoo, Chen, Chanyeol dan Kai ditugaskan menjadi penyanyi sambilan. Manakala yang lain menjadi pengapit Luhan.

Ayah Yoona pula dihalau oleh Tiffany dan disuruh untuk duduk di altar bersama Luhan😂 Katanya nanti-nanti pun boleh nak bawa anak naik pelamin. Mengalah juga orang tua tu. Nasib cantik kalau tidak dah lama dia ketuk dengan tongkat, kata ayah Yoona.

"Dipersilakan pengantin perempuan untuk masuk." Panggil Heechul. Mata tetamu terarah pada pintu masuk.

Yoona menggenggam kuat lengan Tiffany. Dia gementar. Seohyun mengangkat kain baju Yoona yang labuh sepanjang 15 inci itu. Boleh buat sapu dewan sampai bersih dah.

Pintu masuk dibuka oleh Sooyoung dan Yuri. Cahaya menerobong masuk dan menyebabkan para tetamu silau. Haih Jessica, kenapa kau pantulkan cahaya matahari dekat tetamu? Aigoo. Terlebih effect ni.

Yoona melangkah perlahan-lahan melalui karpet merah itu dengan megahnya. Disertakan dengan bunga-bunga mawar yang jatuh dari langit. Persis dalam music video The Boys.

Rahang Luhan terjatuh. Tak sangka dia dapat kahwini bidadari. Dia menggenggam lengan Sehun. Tak tahan katanya

Yoona menyapa ayahnya. Dipeluk badan tua itu lama. Berapa tahun dah dia tak berjumpa dengan Encik Im. Perasaan rindu semakin membuak-buak. Sedih pun ada. Dia kan dah nak kahwin.

Kini, dia sudah berada dihadapan Luhan. Bunga tadi diserahkan kepada Tiffany. Luhan tanpa sabar terus meraih tangan Yoona. Senyumannya tak pudar dari tadi lagi.

"Neomu yeppeuda." Puji Luhan. Matanya tak boleh dialihkan daripada memandang wajah Yoona.

"Ehem ehem. Menggatal pula. Masuk bilik lah kalau dah tak sabar. Cepat-cepat. Nak kahwin ke tak?" Marah Heechul. Dia tak suka Luhan pandang 'anak'nya macam tu. Luhan senyum malu.

Kemudian upacara dimulakan. Selepas lafaz dituturkan, Heechul melangkah ke belakang manakala Luhan melangkah mendekati Yoona. Kain yang menutupi wajah Yoona dibuka.

Member SNSD dan EXO sudah bersedia dengan telefon ditangan. Mereka mula merakam detik-detik manis ini.

"You may kiss your bride." Kata Heechul lagi. Dia pun sudah bersedia dengan telefon ditangan.

"Im Yoon Ah. Wo ai ni."

"Nado saranghae, LuHan."

Bibir Luhan selamat mendarat didahi Yoona. Lama juga dia mengucupnya. Kedengaran suara tetamu a.k.a SNSD dan EXO merungut.

"Woii!! Kiss bibir lah!! Bazir bateri aku je rakam!! Ingatkan malam ni boleh replay arghhh!! Tak syokk ahh.." jerit Kai namun dibalas dengan jelingan oleh Hyoyeon. Dia menyorok dibelakang Chanyeol.

Yoona juga turut kecewa sebenarnya. Baru je dia nak try bibir Luhan. Errr.. Aippp..

"Saja nak buat kejutan. Janganlah marah.." ujar Luhan. Member SNSD dan EXO menyimpan telefon mereka didalam poket. Dengan serta-merta Luhan menarik badan Yoona dan mencium bibirnya. Macam dalam K-Drama pun ada.

Member SNSD dan EXO lebih-lebih lagi Heechul menjerit histeria.

"Dah sempat rakam!!! Noooooo!!!" Teriak mereka, kecewa.

"Kalau aku tahu macam ni, baik aku duk rumah, berpantang. Buat rugi je." Bebel Taeyeon.


"Gais!! Dont worry!! Aku sempat rakammm!!" Jerit Jessica yang sedang mengawal dronnya. Ternyata dari tadi lagi dia merakam adegan Luyoon. Sejak lafaz tadi lagi.

Suara-suara sumbang mula menjerit keriangan.

Kedebum! Dron milik jessica melanggar dinding dan hancur. Alat kawalan yang berada ditangan terjatuh juga. Rahang Jessica jatuh.

"Duit aku.." Kris jatuh melutut. Asap kecil berkepul-kepul keluar. Luhan dan Yoona ketawa.

"Padan muka. Benda jahat memang tak akan berjalan punya lah.." kata Yoona. Dia tak boleh berhenti dari ketawa. Siapa suruh gatal sangat nak rakam 

'Haha..nasib aku pasang CCTV dalam ni..' gumam Luhan dalam hati. CCTV yang berada dipenjuru dewan dipandang dengan senyuman misteri.

Lay dan Xiumin mengelap peluh mereka sewaktu melihat Luhan yang sedang memandang kearah CCTV.

Sebenarnya, Luhan yang mengarahkan mereka untuk pasang CCTV kat situ. Jadi, mereka pasang jelah. Tapi sekarang ni mereka takut. Sebabnya, tadi Lay terpotong wayar yang menyambungkan CCTV itu ke bilik kawalan. Maknanya CCTV tu dah rosak.

"Lay..Kau senyap..Jangan cakap apa-apa..Selagi kita senyap, dia tak kan tahu.. Sekejap lagi kita bertolak balik Seoul tanpa pengetahuan Luhan.. Okey?"

"Okey. Tapi, apa yang kita dah buat?"


________

Yeahh.. dah kahwinnn.. Goodbye EXOSHIDAE CHANNEL 😭😭😭 Part 60 part last..😢😢

Btw All Night lagi best dari Holiday.. bye..Jangan kecam.

Hahahuuhuhuuhiiihiihooohoooheehee

(C) EXOSHIDAE CHANNELOn viuen les histories. Descobreix ara