Part 37

700 74 28
                                    


Wohoooo.. Kim TAEYEON kim TAEYEON kim TAEYEON!!!

Sorakan daripada #TYsone kedengaran dari dalam seluruh dewan. Taeyeon yang berada diatas buaian besi(?) yang tergantung tinggi itu tersenyum manis dan agak gementar.

Seminggu selepas sambutan krismas, dia, dan EXO dijemput ke Esbies Gayo langsung tak ada gayo. Taeyeon membawa lagu 11:11 pada hari itu. Muzik dimulakan, Taeyeon mula menyanyi. Baekhyun memandang jamnya pula. Senyuman diukir. Tepat-tepat jam 11:11 Taeyeon menyanyikan lagu 11:11 . Mohon jangan confius..

Baekhyun kembali fokus pada Taeyeon dan fikirannya menerawang sewaktu dia , Yuri dan Hui Yeol menemu ramah Taeyeon dired carpet..

Huiyeol berdiri disebelah kiri Taeyeon manakala Yuri disebelah kanan Taeyeon. Baekhyun pula disebelah Yuri. Dia tak mampu menyembunyikan betapa excitednya ketika itu. Baju Taeyeon yang seksi itu membuatkan dia tak keruan. Ok mood byuntae sila ninggal😂

"Baekhyun-ahh, kita kena umumkan performance seterusnya.." Yuri menyedarkan Baekhyun daripada lamunannya.

×××

Chanyeol dan Sooyoung mengintai stage dari backstage.. Mic digenggam dengan kuat. Sooyoung takut sekiranya dia terosakkan lagu yang bakal dibawa olehnya bersama Chanyeol.

"Fighting!!" Jerit Seohyun kepada unnienya itu. Belakang unnienya ditepuk-tepuk untuk menghilangkan tekanan yang dialami sekarang.

"Soo noona jangan gementar sangat. Kalau Soo noona rasa nak pitam, pegang tangan Yeol ehh?" Pujuk Chanyeol. Senyuman diukir semanis mungkin. Sooyoung mengangguk faham.

"Persembahan seterusnya adalah daripada EXO Chanyeol dan Sonyeoshidae Sooyoung!! Stay with me!!" Serentak Yuri dan Baekhyun mengumumkannya. Chanyeol dan Sooyoung mula melangkah naik ke atas pentas.

Muzik mula dimainkan. Sooyoung mengangkat micnya, bibirnya bergerak dan mula menyanyi. Kenangan lama sewaktu pertama kali dia, Yoona dan Sunny sama-sama melakukan special stage bersama EXO-K bermain diminda. Agak kekok sebenarnya untuk menari bersama Chanyeol pada waktu itu.

Chanyeol yang bagaikan tersedar akan betapa gementarnya Sooyoung terus memegang tangan Sooyoung. EXOL mula menjerit histeria. Mereka tak marah cuma mereka terkejut dengan ChanSoo moment itu.

Suara Chanyeol mula kedengaran didalam seluruh dewan. Sone dan EXOL menggerakkan lightstick mereka bersama-sama secara seragam.


×××

Kris sedang bersedia untuk persembahannya bersama Jessica. Dia duduk dikerusi yang disediakan dan kelihatan tenang sahaja seolah-olah tiada apa yang bakal berlaku.

Pentas mula naik keatas dan figura Jessica mula muncul. Dengan baju yang ala-ala puteri, dia mendapat perhatian seluruh penonton. Lagu Remix Fly dan Wonderland mula berkumandang.

Selepas lima minit, Kris mula berdiri. Lagu July pula yang kedengaran. Jessica mengoyakkan bahagian bawah baju puteri itu. Kini baju puteri itu hanyalah separas pahanya sahaja. Jaket denim berwarna hitam mula dipakai. Sica dan Kris mula menyanyikan lagu remix Fly/July dalam bahasa inggeris bersama-sama.

Kris mendekati Jessica dan memakaikan kaca mata kepada gadis ice itu. Tangannya direhatkan diatas bahu Jessica.

"KrisSica gonna rock your world!!!!" Teriak Kris dengan penuh bersemangat. Mereka mula melompat-lompat keriangan dan sambung menyanyi

×××

SNSD bersiap-sedia untuk membawakan lagu mereka. Mereka tidak sabar untuk mengejutkan Sone akan persembahan mereka.

Oohh ohh ohh ohh oppareul saranghae .

Dewan pula dipenuhi sorakan daripada peminat. SNSD yang lengkap berpakaian seperti pasukan sorak mula menyanyikan lagu OH. Sambil-sambil itu, ditangan mereka terdapat satu topi pemain ragbi . Ia bakal diserahkan kepada pemiliknya nanti.

Tiba-tiba, dipertengahan lagu, SNSD berubah menjadi mannequin.. Ok mereka telah buat mannequin challenge versi OH! Stage dibelakang mereka mula naik sekali lagi, kelihatan 12 member EXO disitu. Mereka mula bergerak kearah SNSD.

Xiumin, Tao dan Chen sudah siap memakai topi ragbi hanya berdiri kaku diatas stage. EXO yang lain bergerak kearah SNSD dan mengambil topi ragbi mereka. Lagu Love me right mula berkumandang. SNSD dan EXO sama-sama menyanyi dan menari mengikuti rentak lagu Love me right..


×××

Kai dan Sehun berdiri didalam kolam kecil yang dipenuhi air. Mereka mula menggerakkan badan mereka mengikut rentak muzik. Baju yang dipakai menyerlahkan bentuk badan mereka yang seksi.

Mereka mula berbaring didalam kolam kecil yang cetek itu. Pentas menjadi gelap gelita buat seketika. Pam! Lampu terbuka dan kelihatan Hyoyeon dan Seohyun disebelah Sehun dan Kai.

Mereka mula menarik pasangan mereka dan berdiri. Seohyun berdiri didepan Sehun manakala Hyoyeon berdiri didepan Kai. Sehun dan Kai acah-acah memeluk kedua gadis itu. Lagu inggeris yang tidak seberapa rancak tapi mengasyikkan mula kedengaran sekali lagi.

Pertama kali dalam sejarah, Seohyun kelihatan seksi diatas pentas. Janganlah dia menangis nanti. Sehun dan Kai menggerakkan badan mereka dengan sungguh lincah. Seksi aumm.. HAHAHAHAHAHA..

Untuk persembahan akhir, SeoHyo dan SeKai berbaring didalam kolam itu dan disiram dengan air yang banyak. Stage kembali gelap.


×××

Artis-artis yang hadir mula berkumpul diatas satu stage. Lagu popular dari H.O.T dan Shinhwa serta G.O.D mula dinyanyikan bersama-sama.

Sekali lagi, EXO dan SNSD berdiri dekat antara satu sama lain. Habis sahaja lagu-lagu itu, EXOSHIDAE melangkah ke hadapan. Taeyeon memberi isyarat kepada Baekhyun. Baekhyun mengangguk.

EXOSHIDAE mula memegang tangan antara satu sama lain. Baekhyun mula mengangkat micnya.

" aaaa.--"

Mereka yang hadir mula memberi tumpuan kepada Baekhyun. Berdebar-debar rasanya hati ini.

" saya..byun baekhyun, member EXO dari SM yang telah debut pada tahun 2012 dengan membawakan lagu MAMA bukan mama awak ye dan menggegarkan dunia dengan lagu mengerang ehh growl dan overdose sebab ambik dadah ehh tersasul ... Err..disini saya berdiri adalah untuk umumkan sesuatu....saya--"


-bersambung

Sorry for typos ;) and saya main tulis je sebab nak makan KFC ni.. Byeee.. Hoep enjoy abaikan typo maaf2!!! Maaf kalau part ni sikittt byyeeee.

(C) EXOSHIDAE CHANNELWhere stories live. Discover now