Part 26

706 84 15
                                    

" Selamat tinggal Lay. Jaga diri " Kata Suho lalu memeluk Lay sebelum dia berangkat ke negara asalnya , China.

Mereka semua kelihatan sedih. Lay melambai-lambai sebelum pergi ke balai perlepasan. Kelihatan ahli EXO dan SNSD yang sedang mengalirkan air mata.

Setelah kelibat Lay hilang dari pandangan , mereka terus berlari ke tempat menunggu . Lagi dua jam , penerbangan mereka pula yang akan berlepas. Mereka sebenarnya pura-pura sedih je.

" Tak risau je yang Lay mungkin kesunyian dalam pesawat tu?" Soal Yuri , risau.

" Tak. Noona jangan risau. Pandailah dia jaga diri. Lagipun selama ni , kalau Lay ada apa-apa schedule dekat China , dia elok je sorang-sorang " jawab Suho ,tenang.

Dia tak mahu Yuri risau akan Lay. Yelah, lagipun dia sayang Lay jugak, jadi rasa cemburu terbit dalam hati bila Yuri care sangat tentang Lay. Ceh!

" But , masa tu ada manager kan? Tapi sekarang ni, Lay memang betul-betul sorang-sorang. " ujar Yuri lagi. Suho tercengang. Betul jugak kata Yuri tu.

" Dah lah tu noona. Pandai-pandai lah dia . Noona sekarang ni pergi sibukkan diri dengan main game Color Switch ni. Biar noona tak terfikirkan pasal Lay..Nae? " Xiumin menyerahkan iphonenya kepada Yuri.

Senang hatinya dapat membantu Yuri. Itu lebih baik daripada melihat wajah kusut Yuri.

" Umin-ahh, nak shareit game tu. " pinta Sunny.

" Noona jugak! " jerit Sooyoung. Mereka terus mengshareit game tersebut dan bermain dengan lekanya. Habis disumpauh seranah si pencipta game tersebut.

Best tu memang lah , tapi kalau kalah! Rasa macam nak gigit telefon .

" Korang semua duduk sini dulu. Saya nak ronda-ronda satu airport. Nae? " kata Kai lalu pergi dari situ.

Dia berjalan-jalan sambil memerhati pramugari yang lalu lalang disitu. Teringat pula dia pada drama Suri Hati Mr.Pilot. Agak-agaknya , ada tak si gadis yang lari dari rumah dan menangis dekat airport lalu diberi tisu oleh Mr.Pilot dalam dunia realiti ni?  Kai menikmati kopinya dengan tenang.

++

" Heol, kenapa korang semua ni? " soal kai setelah kembali dari cafe

Ahli EXO dan SNSD semuanya muram. Rambut berserabai.

" Ni salah Umin. Dia yang cadangkan main game ni. Stress tahu tak?!! " marah Jessica. Iphonenya segera dilempar ke dalam beg galas. Baik dia tidur daripada terjaga.

Dilentokkan kepalanya dibahu Kris. Dia sedaya upaya cuba untuk tidur. Wajahnya berkerut seribu. Kris mengambil Ace dan meletakkannya dalam dakapan Jessica. Ianya supaya Jessica selesa. Perlahan , kedengaran suara Jessica berdengkur.

" Ohh " balas Kai , selamba. Dia menghulurkan satu demi satu kopi kepada semua yang berada disitu.

" Bangun-bangun , kita kena pergi sekarang jugak " arah Suho. Dia sudah siap sedia dengan beg dibelakangnya.

Mereka semua dengan lemahnya berjalan kearah balai perlepasan .

++

" Hyung, sampai dekat sana kita tinggal dekat hotel mana? " soal Kyungsoo. Suho menyerahkan satu kertas yang tertulis alamatnya disitu.

" Oh.. I see. " jawab Kyungsoo dan kembali ke tempatnya. Dia risau sekiranya tertangkap yang mereka mengekori Lay. Silap haribulan,ternginap dalam hotel yang sama. Matilah.

" Baek-ahh, tak rasa ke budak perempuan yang pakai mask kat belakang tu nampak macam pelik je " soal Taeyeon dan menyuruh Baekhyun berpusing ke belakang.

Perempuan itu segera menyorokkan wajahnya . Dia berpura-pura memandang kearah luar.

" Mata tu..Macam pernah tengok " kata Baekhyun kepada Taeyeon.

" Jinjja? Kat mana? " soalnya. Baekhyun mengangkat bahu . Dia memang tak ingat dimana dia pernah melihat mata seperti itu.

" Korang semua. Jangan mesej Lay atau hidupkan internet yaa? Manalah tahu Lay check kedudukan kita. Nanti tertangkap ada kat China. Matilah kita " arah Luhan. Mereka semua bersetuju dan memberi tanda okey kepada Luhan.

Mereka menyimpan telefon didalam poket , atau beg. Masing-masing melelapkan mata sementara penerbangan masih lama.

-bersambung

Drama Yoona tu namanya The K2 kan? Kalau silap maafkan saya..

Btw download lah game Color Switch. Game tu best tapi menyakitkan hati bila kalah🐤🐢😂😂 baru je dl tadi kat sekolah..


Please vote and comment 😊 maaf kalau tak best..

(C) EXOSHIDAE CHANNELKde žijí příběhy. Začni objevovat