Part 51

534 55 51
                                    

Fine-Taeyeon

Yoona berjalan dipersisiran pantai sambil menyepak butiran pasir dengan kakinya yang kurus kering. Adegan Kyungsoo yang sedang muntah itu dibiarkan. Dia sebenarnya nak je berendam dalam laut tapi geli pula.

Iphone dikeluarkan dan seperti biasa dia mula mengambil gambar pantai sebagai kenang-kenangan. Kebiasaan pengguna Iphone, lagi-lagi yang minat nature.

"Hi Anna." Sapa seseorang dengan riangnya. Iphone dirampas dan dimasukkan ke dalam kocek seluarnya. Yoona yang terkejut dengan sapaan itu kaku. Sejak bila lelaki berwajah song ji hyo ada dekat sini ni?

"Luhan?"

Yoona menggosok matanya beberapa kali. Macam mana pula Luhan boleh sampai ke sini dalam masa yang singkat? Kejap, macam mana Luhan tahu akan keberadaan dia dekat sini? Pasang spy baby ke apa?

"Eotteokhae?" Soal Yoona. Luhan yang sudah lama tidak berjumpa Yoona terus memeluk gadis itu. Rindu. Pelukannya semakin erat. Dia merehatkan kepalanya dibahu Yoona.

"Iphone takde apps GPS eh? Ke Anna yang tak reti guna phone? Alah-alah nae yeochin ni." Balas Luhan. Belakang kepala Yoona diusap dengan lembut namun cukup untuk membuatkan rambut Yoona kusut.

"Lu--Luhan. Ini betulke awak?" Tanya Yoona. Dia takut yang dia berhalusinasi je. Risau kalau sebenarnya dia tengah bercakap sorang-sorang. Nanti dicop gila. Cantik tapi gila, tak naklah. Biarlah Taeyeon(Yurin) unnie je yang macam tu.

"Betullah. Meh sini nak cubit."

Luhan mula mencubit pipi Yoona dengan kuat. Sudahlah gadis itu kurus bak tengkorak, nak main cubit-cubit pula. Akibatnya Luhan ditolak masuk ke dalam laut dan lemas dibahagian cetek itu.

"Omo! Iphoneku!!!" Teriak Yoona. Terus dia membantu Luhan untuk bangun.

"Kyah!! Sejuklah!"

Its not fine ahh ahhh ahhh

Luhan dan Yoona menjeling Taeyeon dan Baekhyun yang sedang menjadi penyanyi latar disitu.

"Siapa suruh cubit!!" Marah Yoona. Pipinya sudah merah. Luhan mencebik. Dia datang sebenarnya ada hal lain yang nak dibincangkan.

"Yoong, Lulu ada sesuatu nak bagitau ni.." kata Luhan yang sedang dibalut badannya dengan jaket Yoona. Yoona menggerakkan kepalanya keatas tanda 'apa'.

"Kita kahwin jom?"

×××

"

Eii Luhan, kau dah bertahun tak jumpa kitorang tiba-tiba balik dan nak ajak Yoona noona kahwin? Hah!! Ingat aku nak izinkan?!! Aku tak akan!!" Jeritan histeria Sehun memenuhi ruangan bilik Suho. Maklumlah Suho sewa bilik yang lebih dan berganda mewah dari member lain jadi, disitulah tempat mereka berkumpul sekarang.

Yoona sebenarnya pengsan selepas mendengar lamaran Luhan tadi. Entahlah itu dikira lamaran atau tidak, yang pasti dia pengsan.

Luhan menutup telinga disebabkan jeritan Sehun. Ingatkan Taeyeon noona yang akan marah dia sebab tiba-tiba ajak yoona kahwin.

"Aku tak benarkan!!aku kavdjabwoankav" badan Sehun diikat pada kerusi dan mulutnya ditutup dengan tape. Mereka mula mengelilingi Luhan.

"Han betul-betul nak kahwin dengan Yoona. Masa buat tour dekat merata tempat diChina, kami selalu berhubung. Han rasa sepi kalau Yoong tak mesej Han walaupun untuk seminit. Serious talk bukan auta. Ini pun, Han batalkan tour seterusnya dekat Tiongkok semata-mata nak jumpa Yoong." Jelas Luhan. Riak sedih ditunjukkan.

Prang! Pasu bunga disepak oleh Sehun. Wajah Sehun merah kerana marah. Eh dia ni, padahal dah kahwin pun. Macamlah Yoona tu kekasih dia. Apa dia ingat dia appa kepada Yoona ke?

"Senyap Oh Sehun!!" Jerkah Seo Juhyun. Terdiam sebentar Sehun.

"Kitorang tak kesah sebab kitorang pun tahu yang korang couple. Tapi sekurang-kurangnya informlah dulu kalau nak datang, tengoklah Sehun tu, sampai gila." Ujar Suho pula. Luhan sengih.

"Surprise?"

"Bila nak kahwin? Mohon dipercepatkan. Takut pula masa korang kahwin tiba-tiba Taeyeon bersalin." Tanya Baekhyun. Dengan wajah serius pula tu.

"😱 Ada baby!!! Han nak sentuh!! Nak dengar baby tendang!! Boleh????" Luhan tiba-tiba excited. Soalan Baekhyun dihiraukan dan dia mula mendekati Taeyeon. Telinganya ditekapkan ke perut Taeyeon.

Dumb! Dumb! Bunyi bayi menendang kedengaran. Seiring dengan lagu DumbDumb pula tu. Luhan kagum.

"Kalau begitu, minggu ni jugak boleh?" Cadang Luhan.

"Setuju!" Yoona terbangun dari pengsannya. Dia yang masih mamai memandang sekelilingnya.

"Yeay!! Tambah seorang lagi baby!" Jerit Xiumin. Yoona yang bingung cuma ternganga melihat Xiumin yang sedang bersorak sendirian.

Sebenarnya Yoona bermimpi yang dia sedang berada dihutan dan sedang berebut untuk makan. Dalam mimpi, dia berlawan untuk menentukan siapa dahulu perlu makan dan Sooyoung mencadangkan agar mereka makan bersama-sama. Sebab tu dia jawab setuju.

Itu je.

"Taksbeks seiisbetuosbuewju!!!" Jerit Sehun yang masih diikat.

"Halah-halah laki aku ni.." seohyun menggeleng kepala melihat sehun. Ada yang nak tidur luar malam ni nampaknya.

-bersambung

Esok dan minggu seterusnya saya akan menghadapi exam~ doakan saya boleh jawab exam dengan tenang and biarlah semua yang cikgu ajar tu masuk dan melekat dalam otak. Sesiapa yang turut sama exam esok dan minggu depan, saya doakan akan berjaya jugak. 💕💕💕

Sorry part ni tak best ;(

(C) EXOSHIDAE CHANNELWhere stories live. Discover now