Part 35

709 77 25
                                    


"Kami nak Exo dan Snsd buat collaboration untuk krismas nanti.. Kamu semua akan cover lagu Have yourself a little merry christmast.. Taeyeon, Suho dan Kris , kamu bertiga akan bincang tentang susunan semula lagu dan line-line yang akan diagihkan kepada semua member.. Nae? Saya serabkan tugas itu kepada kamu bertiga."

Arah pengurus mereka yang telah mendapat arahan daripada CEO. Mereka semua berkumpul dengan sungguh awkward. Masing-masing tak mampu berkata apa-apa pun.

" jadi..nak agihkan macam mana?" Tanya Seohyun, memecahkan kesunyian antara mereka semua. Baekhyun menyiku siku Taeyeon. Dia memberikan pandangan 'cakap lah' kepada Taeyeon.

"Err.. Kita dengar dulu lagunya. " Taeyeon segera mengambil telefonnya. Lagu Have yourself a little merry christmast nyanyian Sam Smith berkumandang didalam bilik latihan mereka.

Have yourself a merry little Christmas
Let your heart be light
From now on, our troubles will be out of sight
Have yourself a merry little Christmas
Make the Yuletide gay
From now on, our troubles will be miles away

" Okey kalau macam tu.. Taeyeon noona akan start dari have yourself sampai sight.. Chen akan sambung sampai gay? Erk.. Lepastu Jessica noona akan sambung dan ---"

Mereka mula berbincang sehingga larut malam. Kenapa lama sangat? Yelah, maknae nak nyanyi part ni, yang tu nak yang ni nak, bla bla gaduh, merajuk semua ada. Alih-alih kena tampar kena Kris dan Jessica. Padan muka.

+++

Mereka menuju ke kedai yang menjual barang-barang sempena krismas. Mereka dibenarkan membeli sebanyak mana pun hadiah yang diingini kerana Suho telah menawarkan diri untuk membelanjakan mereka. Disebabkan rasa bersalah, YoonA turut menawarkan diri untuk membelanja membernya dan exo juga. Suho dan YoonA duduk dikerusi berdekatan sementara member lain leka memilih hadiah.

"Fany-ahh, comel tak stoking ni?" Tanya Taeyeon yang sedang memakai stoking di kepalanya. Tergelak Tiffany melihatnya.

"Untunglah orang comel." Balas Tiffany. Baekhyun datang mencelah dengan muka comelnya. Dia memakai janggut santa dan gelak seperti santa.

" hohoho..hohoho.." Gelak Baekhyun tanpa henti dan tanpa sebab. Dia mengambil kesempatan untuk merangkul bahu Taeyeon.

Dush! Kai mencucuk punggung Baekhyun dengan tanduk rusanya. Dia mempamerkan senyuman nakal apabila Baekhyun melatah.

"HAHAHAHAHA..padan muka.." Ujar Kai. Sekali lagi dia menghalakan tanduk itu kepada Baekhyun. Baekhyun mengelak dan terlanggar Seohyun.

"Omma!" Seohyun segera ditangkap oleh Sehun. Hampir sahaja dia terjatuh ke atas glob ais. Sehun membantu Seohyun bangun dan mengejar Kai.

"Kkamjjong!!" Jerit Sehun.

"Seo-ahh, gwenchana?" Tanya Sooyoung. Seohyun mengangguk. Kemudian dia pergi kearah hiasan krismas yang tergantung bersama pokok krismas.

Sooyoung menunduk dan mengambil glob itu. Dia menggoncangkannya sehingga salji didalamnya turun. Comel. Dia teringat video TTS-Dear Santa. Apabila diamati, memang ada Lion Santa didalamnya. Oh lupa, ini kedai yang diuruskan oleh pihak Sm. Ha.ha.ha.

"Noona nak?" Tanya 'Chanyeol' . Sooyoung mengangguk dan menjawab dengan sungguh lembut lalu berpaling ke tepi.

"Yuri -_-"

"HAHAHAHA.. Hamboi dengan encik Park kemain lagi suara ayu.. Phui." Usik Yuri lalu menolak-nolak bahu Sooyoung. Sooyoung blushing. Tangan kayu Olaf diambil lalu diketuk ke kepala Yuri.

"Janganlah usik macam tu. Kalau tak aku suruh Elsa bekukan kau." Ugut Sooyoung. Yuri mengangguk sahaja. Senyuman mengusik masih lagi mekar diwajah.

Luhan dan Xiumin menghirup air milo dengan senang hati. Tiada Chen mahupun Sehun disitu. Mereka mula merasa kesemua biskut halia disitu. Siap bersuap-suap lagi.

"Mashitta." Ujar Luhan , kagum. Xiumin mencicahnya ke dalam air milo kemudian disuap kepada Luhan.

"Gomawoo.." Kata Luhan.

"Hei! Korang ada skandal ehh?" Tanya Kyungsoo, seolah-olah berminat melihat aksi gay itu. Dia duduk diantara Xiumin dan Luhan.

"Kacau ahh kau ni Soo."  Xiumin mencebik. Tanpa segan silu Kyungsoo meminum air milik Xiumin.

"Kau kena ingat. Disebalik dua orang pasangan, ada yang ketiga. Tulah aku. Satansoo." Balas Kyungsoo dan terus lari dari situ.

"Air aku wehhh!!" Jerit Xiumin. Luhan terus menghulurkan air miliknya.

"Jangan risau. Minum yang ni." Arah Luhan. Mereka menyambung kegiatan mereka itu tanpa menghiraukan orang lain.

-bersambung

Siyess ahh lirik having yourself a little merry christmast tu😂😂😂 Yuletide gay??? Betulke lirik tu😂😅😅


Baca ff baru saya..Tajuknya Good Luck dan Our Kingdom. Thanks

(C) EXOSHIDAE CHANNELWhere stories live. Discover now