Part 9

1.4K 124 27
                                    


" Hello, welcome back tooooo~~ "

EXO/GG : EXOSHIDAE CHANNEL!!!

Chorong ketawa sehingga menampakkan giginya . Dia terus ketawa tanpa henti setelah melihat reaksi EXO dan SONYEOSHIDAE yang sungguh bersemangat.

" Hehe. Saya tengah cuba jadi serius ni " Chorong mengambil nafas sedalam-dalamnya. Luhan hanya tersenyum melihat kerenah Chorong. YoonA memijak kasut Luhan dengan kuat. Sedaya upaya Luhan cuba menahan diri daripada menangis.

" Annyeonghaseyo, leader Park Chorong imnida. Hari ini saya akan bersama EXOSHIDAE untuk memerhati dan mengawasi mereka dalam setiap cabaran yang akan diberikan. "

" So, wohooo!! Are you guys ready? '"

" READY!!!! " Balas Sunny dengan penuh semangat waja. Dia tersengih-sengih saat Chorong memberikan thumbs up kepadanya.

" Setiap seorang ahli Sonyeoshidae akan ditugaskan untuk membeli bahan masakan dikedai runcit berhampiran Saha-ga , manakala ahli Exo perlu menyediakan makanan yang paling cepat dimasak.

Sekiranya gagal, there's no more chance for you untuk menarik diri daripada membelanja SM' Family makan. By hook or by crook , tugas mesti diselesaikan bertepatan dengan masa yang ditetapkan. " baca Chorong bersungguh-sungguh.

Sesetengah ahli SNSD sudah mula merungut kerana setengah dari mereka tidaklah handal sangat dalam bab-bab memasak ni atau lebih afdal lagi author cakap , ada sesetengah yang tak pandai masak tapi pandai makan.

" Chorong-shii , kami kena masak jugak ke? " soal Sooyoung yang sudah mula kemurungan.

" Urm..Jap, dalam ni dia kata ahli Exo yang kena masak, jadi unnie-unnie semua hanya perlu cari bahan ajelah. " balas Chorong dan melempar kertas arahan kearah muka pd-nim..

Dia bertepuk-tepuk tangan seketika sebelum keluar dari rumah EXOSHIDAE.

" Kaja kaja kaja!!! " jerit Chorong dari luar rumah.

" SNSD , kalian diminta untuk mengambil bahan-bahan memasak secara rawak sahaja. Masa diberikan hanyalah 15 minit untuk memilih bahan dan 15 minit lagi untuk membuat bayaran dikaunter. Terlebih masa? Tiada maaf bagimu " kata Chorong dengan tegasnya. Rong Mama is coming!!!

Usai memberi syarahan yang tidak berkaitan, SNSD masuk kedalam kedai runcit BERSAMA RM2 dengan lenggang-lenggok yang ayu bak gadis melayu.

Ditilik satu persatu barang-barang yang mungkin berguna untuk masa hadapan.

" Taeyeon unnie! Botol susu ni belilah! Manalah tahu boleh guna untuk anak unnie dimasa depan. Beli 2 cuma 2 won ajeee.. " Bayangkan 2 won ialah 2 ringgit.

Seohyun tersengih-sengih memandang Taeyeon .

" Belilah untuk diri sendiri. Nanti kat dorm boleh minum guna botol tu. " Taeyeon meninggalkan Seohyun berseorangan disitu. Seohyun bersorak kerana diberi kebenaran untuk membeli botol susu yang comel itu

Exo Pov.

" Agaknya apalah yang diorang beli? Dah 10 minit dah ni " soal Kyungsoo yang terlalu cemas.

Ahli yang lain hanya relaks sambil meminum jus buatan Chorong. Terima kasih kepada Luhan kerana telah memujuk Chorong untuk menjadi 'suri rumah' mereka buat 15 saat.

Chorong tiba-tiba mendapat satu mesej daripada Hayoung yang sedang memerhati dari belakang PD

Hayoung uri maknae
unnie kena buli tu..tak perasan ke? Kenapa tak marah diorang? ╰_╯ T^T

Mama Rong always right
Aniya..diorang dahaga je..youngie janganlah risau..unnie akan buli diorang lagi teruk tengok nanti..

Snsd Pov.

" Uncle, daging tu fresh ka? " soal Sooyoung sambil meneguk air teh bunga dengan sungguh perlahan. Uncle India itu mengangguk sambil menggelengkan kepalanya

" Uncle ni tadi angguk lepastu geleng!! Mana satu yang betul??!!" Bentak Sooyoung yang kebingungan.

" This meat is fresh adikk maniss "

" Flash? Kyaaa!! Janganlah main-main!! YoonA!! Tengoklah uncle ni main-mainkan aku!! " rengek Sooyoung. Samaada dia atau uncle tu yang blur, author tak tahu lah..

YoonA datang bersama sebakul gula-gula yang manis

" Wae? "

" Ni hah..Uncle ni main-mainkan aku..aku tanya betul-betul boleh pulak dia angguk lepastu geleng balik..eeeee!! Aku pening!! "

YoonA memendang uncle tadi dengan muka pokernya. Jantung uncle tadi berdegup laju. Adakah ini cinta pandang pertama?

" Mianhae adik manis. Uncle dari India. Memang cara orang India macam ni..Nah ambillah daging tu..uncle kasi segar-segar punya.." Uncle tadi tidak berani memandang muka YoonA. Hampir sahaja dia dimarahi YoonA tadi. Faham benar dengan reaksi wajah YoonA..

" Hyoyeon-ahh, tolonglah aku T^T ..Aku tak reti bab memasak niii " rayu Yuri bertubi-tubi. Hyoyeon yang sedang memilih bahan untuk dimasak, stress ..

" Yul-ahh!! Kita hanya pilih bahan masak! Bukan memasak..pilih ajelah apa yang ada.." balas Hyoyeon . Suaranya dikawal sedikit agar tidak kedengaran agak kasar

" Tapi...Aku tak tau nak masak apa (ಥ_ಥ) " ujar Yuri lagi..Hyoyeon malas melayan Yuri lalu meninggalkan Yuri kesunyian disitu..

" (╥_╥) uuuuu..Hyo jahat!! Nak cari Taeyeon unnie lah (;'ຶДຶ ') "

Yuri segera mencari Taeyeon disetiap pelusuk kedai runcit itu..

Me : Ehh Yuri, sejak bila panggil Taeyeon 'unnie' ni? Nak buat baik lerr tuu..

Yuri : *baling kuali*

-bersambung

(C) EXOSHIDAE CHANNELWhere stories live. Discover now