Part 41

516 70 12
                                    


Beberapa tahun berlalu, kini EXO hanya tinggal sembilan member sahaja. Hanya Lay sahaja member China yang masih setia bersama EXO.

Pada comeback 'Dont Call Me' mereka beberapa tahun lalu, Tao mengambil keputusan untuk keluar manakala Luhan keluar setelah comeback 'Drug'.

EXO telah hiatus selama beberapa tahun setelah melakukan comeback 'Monster'. Hanya CBX sahaja yang setia berkarya. Itupun mereka tak selalu bersama. Baekhyun digelar King of Collaboration, Chen digelar King of Soundtrack manakala Xiumin digelar King of Barista. Why barista? Xiumin telah dijemput ke show membuat coffee diluar negara sehingga dia menjadi satu-satunya artis kpop yang beralih kepada seorang pembuat kopi.

Daripada Suzy, Soyou, Solar, Sohee, Soojung, Seohyun, Sooyoung, Sooyoung , Seulgi, Sulli , Soora dan semua idol yang namanya bermula huruf S, mereka semua telah berkolaborasi bersama Baekhyun. Disebabkan itulah dia dinamakan King of Collaboration.

Daripada DOTS sehingga Dot.com, kesemua drama dan filem-filem terkenal, OSTnya telah diisi oleh suara merdu Chen. Berkat doa fans dan ibu bapa, Chen telah dianugerahkan oleh presiden korea sebagai King of Soundtrack dan kesemua lagu-lagu OSTnya menjadi hits dan berjaya mengalahkan OST Goblin.

Member lain? Ada sesetengah dari mereka yang hiatus. Ada juga yang menjadi model dan pelakon.

SNSD pula, kehilangan ice princess mereka setelah comeback dengan lagu Mr.Pizza . Jessica menyatakan hasratnya untuk keluar kerana ingin fokus pada bidang fesyen.

Apa boleh buat, kini EXO pula yang mempunyai 9 member, manakala SNSD dengan 8 member. Hampir bertahun SNSD hiatus. Ada juga yang menyebarkan fitnah bahawa mereka akan disband seperti 2NE1, WG dan 4minute.

Comeback Lion Heart mereka yang hits mengubat rindu para Sone. Namun semuanya tidak lama apabila satu persatu member mula mendiamkan diri.

"Haih rindunya nak comeback.. " keluh Baekhyun kepada membernya yang lain. Mereka kini menghabiskan masa dengan berbaring diatas lantai sahaja.

Suho merenung Baekhyun yang sedang berbaring didalam sofa dengan kepalanya ke bawah sambil memakan popcorn.

"Comeback comeback.. Pergilah bagitau Uncle Vivi a.k.a CEO baru kita tu.." Ujar Suho pula. Baju busuk yang dipakainya itu dibuang dan dilempar ke muka Baekhyun.

"Ermm.. Wangii." Usik Baekhyun sambil mencium baju Suho yang sudah dua minggu tidak dibasuh.

Suho menendang kepala Baekhyun dengan kakinya. Kini, walaupun kepalanya benar-benar dipijak seperti kata pepatah, dia sudah tidak peduli.

Mereka sudah hilang semangat bercomeback. Kini EXO sudah memiliki 10+ video yang rata-ratanya mempunyai views sebanyak 400m keatas. Itu pun sudah cukup untuk menggembirakan hati mereka.

Agak-agaknya EXOL semua dah kahwin ye? Mereka bila lagi? Hurm.. Membujang lah jawabny.

"ABANG!! ABANG-ABANGKU SEMUA!! CEO VIVI KATA KITA AKAN COMEBACK!!!"

+++

"You can call me monster, creepin in your lion heart, tell me why wae mami jakku heundelini~~ i just wanna dance oh~ neo mam cho neol geoya~ "

Taeyeon yang hampir gila membasuh baju member-membernya itu segera menghentak mesin basuh dengan kakinya. Nampaknya, lagu Monster yang dia campur-aduk dengan lagu-lagu lain tidak dapat menghilangkan stressnya.

"Weiiihhh, agak-agak ah!! Ingat aku ni Irene ke?!! The Queen of laundry???? Aku ni The Queen of Oppa!! Janganlah seksa aku sebegini!" Teriak Taeyeon buat pertama kalinya selepas lima jam.

Nak buat macam mana, SNSD ada 8 member, setiap seorang member ada lebih dari 200 helai pakaian. Kau ingat muat ke nak basuh semuanya dalam mesin basuh?

"Yeon, hidup ni dah susah, janganlah kau susahkan lagi. Harap muka je cantik tapi bengap. Apa kata kau hantar je kat dobi? Kan selesai kerja. " celah Sunny yang muncul disebalik dinding.

Dengan muka innocent, dia memandang Taeyeon yang sedang stress. Wajah 'Lion'yeon timbul.

"Kau tu, harap muka cute tapi bodoh. Kau nak orang tahu yang kita ni harap muka je cantik tapi tak basuh baju?" Balas Taeyeon.

Sunny terdiam seketika.

" kan?? Kalau macam tu teruskan lah.. Bye"



+++

"Whuttt?? Konsert dulu sebelum comeback?? Rugilah EXO-L nanti!! Tak nak lahhh!!" Rungut Kai selepas mendengar ucapan CEO Vivi.

Fyi, Vivi adalah jelmaan anjing Sehun yang telah berubah menjadi manusia dan sekaligus mendapat gelaran CEO-- erkk.. Gurau.. Tak..serius ni..ok..

"So?? Yang rugi diorang, asalkan bukan aku.." Balas CEO Vivi dengan bongkaknya.

"Apa kata kalau masa konsert tu, kita mainkan lagu comeback terbaru? Nak?" Cadang Lay. CEO Vivi menggeleng.

"KONSERT!! COMEBACK!! NOT COMEBACK!! THEN KONSERT!! " tegasnya lagi.

"Alang-alang tu nak tanya, dengan badan gendut ni, boleh lagi ke korang nak menari? Lagi-lagi aku yang tembam lagikan comel ni?" Ujar Xiumin secara tiba-tiba.

Member EXO terus memandang kearah diri masing-masing didalam cermin dibilik CEO.

"Gendutnya aku.."

"Sakitnya tuh disini, didalam usus ku.."

"Tanpa redho mu.. AAAAku!! Gendut!!"

"Menghitung, menunggu kurus"

-bersambung

No idea :( btw im so excited for Taeyeon's solo comeback!!! >_< .. #FINE .. and lets hit 5m in a day!! Wohoo.. Plus EXO comeback in summer!!! Omma omma 😱😱😱

Btw ade lagi ke hamba Allah yang baca ff ni😂 maaf lah kalau hambar, sebab penulisnya pun dah kekurangan idea.. Ingatkan tahun ni , azamnya nak menulis dengan lebih hurm.. Tapi 😂😂 azam tak tercapai..

(C) EXOSHIDAE CHANNELWhere stories live. Discover now