Short Teaser 2

612 36 0
                                    


  "Hurm.. Ye la. Ni nak buat apa ni? Nak tidur, awal lagi. Baru pukul sembilan." Tanyaku sambil mengesat air mataku. Bosan.
"Entah, dari tadi sunyi je bilik ni. Luq pun pelik. Mana la mulut murai budak seorang uh." kata Luqman sambil tergelak.
"Huh, cakap orang. Dia lagi teruk, biasanya ada je modal nak kena kan orang. Tiba-tiba je senyap." balasku.
"Hahaha..." gelak besar kami apabila teringat tadi. Aku pun mengambil bekas CD yang menjadi simpananku.
"Jom, at least tak ada la bosan sangat. Pilih la apa yang intresting." kataku sambil membuka bekas tersebut.
Kami menjelajah setiap CD yang ada. Apa yang Luqman tunjuk, aku tak setuju. Apa yang aku pilih, Luqman pula tak nak. Aish, setengah jam habis macam tu je.. Akhirnya kami ke balkoni dan aku berlari untuk mendapatkan kerusi malas. Lupa nak tambah lagi satu. Aku pun duduk berbaring di kerusi malas.
"Apa ni. Dah la kerusi ni satu je, tapi ajak lepak kat sini." Luqman merungut. Aku hanya menutup mata dan tersenyum. Tiba-tiba Luqman menolakku dan duduk di sebelahku. Aku membuka mata.
"Apa ni? Sempit la." aku cuba menolaknya.
"Sempit eh? Duduk diam-diam." Luqman mengarahku. Tiba-tiba dia menolakku ke hadapan sedikit dan memelukku dari belakang. Aku terkejut.
"Shh... Just let us be like this for some minutes." suara Luqman perlahan. Aku dah bergegar jantung ni. Aku cuba untuk melepaskan diri.
"Buatlah, lagi teruk Pie kena nanti." Luqman memberi amaran. Aku diam. Luqman sudah bersandar, aku masih menegakkan badan tapi tangan Luqman masih kuat memelukku. Aku sudah penat dan bersandar di bahu kiri Luqman. Aish, ni yang segan ni.


-------------------------------------------------------------------------------  

Always Be Your SpyWhere stories live. Discover now