IAM | Jun Rina

1.5K 109 12
                                    

"Date, date, date!"

Keluh Jun Rina apabila dia terpaksa pergi ke blind date yang telah dibuat oleh mama dia sendiri. Mama dia cakap, selagi tak jumpa calon suami, selagi itu lah dia akan pergi ke blind date.

Jun Rina dah cukup bosan dengan semua itu. Bukan dia tak nak berkawan atau bercinta dengan mana - mana lelaki, dia kini tengah dalam untuk pulihkan hati dia yang dah retak itu.

Pulih?

Sudah 2 tahun, dia kata nak pulihkan hati nya. Tapi tidak berhasil. Bermacam cara dia buat. Fikiran nya tetap juga menerawang pada crush nya iaitu sepupu dia sendiri. Crush dia pula sudah berkahwin dengan orang lain. Sebab itu dia frust menonggeng.

Salah dia juga. Sebab tidak pernah nak berlaku jujur kepada sepupu nya itu. Akhirnya, dia juga yang merana, sakit hati, frust, kecewa dan seangkatan dengan nya.

Nama sepupu dia?

Nama sepupu a.k.a crush dia ialah Kim Taehyung. Terkejut bukan? Memang dari dulu lagi Jun Rina dah menyimpan perasaan suka terhadap lelaki itu. Perwatakan lelaki itu, membuatkan dia jatuh cinta.

Tapi sikitpun, Kim Taehyung tidak memandang nya. Apa yang dia tahu, dia cemburu apabila lelaki itu meminta nombor telefon kawan baik nya dan juga bagi sebakul coklat kepada dia.

Tapi, pasal bunga itu, sampai ke hari ini, dah hampir 3 tahun, dia tidak tahu siapa pengirim nya. Kawan nya langsung tidak bagitahu dia atau nak bagitahu dia.

"Jam lah pulak!"

Bentak Jun Rina dengan rasa geram dan marah nya. Pukul 3 petang, biasa nya tidak sesak jalan sebab masa itu waktu orang sedang bekerja. Kalau nak sesak pun, dalam pukul 5 petang sebab masa itu waktu orang balik dari kerja.

Jun Rina melihat jam pada pergelangan tangan nya. Dia resah dekat kerusi kereta nya. Dia mahu balik cepat ke rumah selepas pergi blind date tadi. Katil dan bantal sudah memanggil nya sejak tadi.

"Lama lagi ke? Laaahaii~"

Jun Rina membuat mimik muka sedih. Jalan jam lah paling dia tidak suka. Orang dekat luar, sudah buat bunyi hon. Tapi Rina tidak. Itu melambangkan sikap kita yang tidak sopan di jalan raya.

Tiba - tiba sahaja, cermin kereta nya diketuk seseorang. Lantas, Jun Rina berpaling dan dia dapati ada seorang lelaki sedang berdiri dekat luar kereta nya. Gila apa. Kereta tengah banyak, dia boleh pula berjalan dekat jalan raya ini.

Mahu menekan butang cermin tapi dia tersalah tekan pengunci (?) kereta. Maka, lelaki itu masuk ke dalam kereta. Jun Rina membuntang melihat lelaki itu yang dengan selamba nya masuk.

"Woih! Kau siapa huh?!"

"Aku? Aku adalah bakal pencuri hati kau lah, bangang! Jalan cepat! Kereta dah pergi dah tuey."

"Bwo?!"

"Jalan lah cepat!"

Arah lelaki itu sesuka hati. Dengan rasa takut, Jun Rina menggerakkan kereta nya. Sesekali dia melirikkan mata nya pada lelaki itu. Bimbang jika lelaki itu bertindak kejam kepada nya.

Tapi apa yang dia nampak sekarang ini, lelaki itu sedang bersandar pada kerusi kereta nya sambil mata nya dipejamkan. Tadi bukan main lagi lelaki itu arah dia itu ini.

"Pandu kereta tuey. Kau nak kita niey kemalangan ke apa? Kalau kau rasa nak selamat dan hidup lebih lama, better pandu kereta dengan elok. Bukan dengam cara pandang aku dari tadi."

Lelaki itu bersuara tapi mata nya masih lagi terpejam. Jun Rina menelan liur seraya memalingkan kepala nya ke jalan raya. Dia tertanya, macam mana lelaki itu boleh tahu?

Rasa mengantuk nya kini tiada lagi dah. Sekarang, dia tidak tahu ke mana harus dia bawa lelaki ini pergi.Dia membawa kereta tanpa hala tuju. Dalam fikiran nya, mencari tempat yang sesuai untuk dia menurunkan lelaki itu.

"Kau jalan sampai ke rumah kau."

"Huh? Kenapa?"

"Ikut aje lah apa aku cakap!"

Bentak lelaki itu. Jun Rina benar - benar takut sekarang. Stereng kereta digenggam kuat. Mata nya sudah berkaca - kaca. Berkemungkinan, dia dan keluarga bakal hadapi satu masalah besar atau kejadian buruk dalam sejarah keluarga.

Air mata nya tidak dapat dibendung lagi. Ia berjujuran jatuh ke pipi. Tanpa sedar, dia teresak. Membuatkan lelaki disebelah nya mencuri lihat kepada nya. Lelaki itu ketawa kecil.

"Cengeng!"

Ujar nya dengan sinis. Tanpa pedulikan tangisan Jun Rina, dia menurunkan kerusi kereta dan mula mahu tidur. Apa yang pasti, Jun Rina memandu sampai ke rumah Rina sendiri.

×××

Jun Rina memalingkan kepala nya kepada lelaki itu. Lelaki itu masih lagi tidur walaupun sudah sampai ke rumah. Bukan rumah dia tapi rumah Jun Rina. Rina mengeluh. Dia takut nak kejutkan lelaki itu.

Tapi walau bagaimanapun, dia kena kejutkan juga lelaki itu. Sampai bila lelaki itu hendak tidur dalam kereta nya. Perlahan - lahan, bahu lelaki itu digoncang. Mula nya, lelaki itu tidak bergerak. Pada kali kedua, dia mulai buka mata.

Lelaki itu memandang sekeliling nya dan dia tersenyum. Segera, lelaki itu membuka pintu kereta dan berlari keluar menuju ke seseorang. Jun Rina terkejut. Lebih terkejut apabila lelaki itu memeluk mama dan papa dia.

"Mama dan papa kenal?"

"Mesti lah kenal."

"Tapi Rin tak kenal."

"Rin tak cam dia langsung?"

"Tak."

"Dia, Shin Wonho. Kawan gaduh kamu masa kecil. Sekarang, dah ingat atau masih lagi lupa?"

"Shin Wonho?"

×××

to be continued.

-- well, this chapter is only for Jun Rina. I already said before at the final chapter. so, how is it, guys? like it or not?

vote.
comment.

read, Meant To Be.
cast; Park Jimin.

[C] Let Me Love You | mygWhere stories live. Discover now