IAM | 10

1.7K 161 30
                                    

Pegangan tangan Yoongi pada Bae Jihyun sangat kemas. Kata nya, dia tidak orang yang dia sayang ini hilang dalam kalangan orang ramai ini. Kedengaran agak cliche tapi itu lah ayat Yoongi tadi. Berada dalam pegangan Yoongi ini membuatkan Jihyun sangat selesa dan terasa kehangatan nya.

"Wait!"

"Kenapa?"

Soal Bae Jihyun. Min Yoongi melepaskan pegangan tangan nya dan menghadap Jihyun. Baju yang dipakai Jihyun dibetulkan. Skarf yang menutupi leher Jihyun juga dibetulkan. Rambut Jihyun juga dibetulkan. Bae Jihyun sudah pelik dengan sikap Yoongi. Kemudian, Yoongi meletakkan jari nya pada mulut Jihyun dan membentuk senyuman.

"Mana hilang nya senyuman awak selama ini? Saya rindu nak tengok senyuman manis awak. So, mulai hari ini, senyum. Senyum untuk saya."

Kata Min Yoongi seraya dia tersenyum manis. Bae Jihyun terpempan sekejap. Terasa lemah diri nya apabila Min Yoongi berkata begitu. Sangat lembut dan mengasyikkan pada telinga nya. Tanpa sedar, Bae Jihyun tersenyum perlahan.

"See! You look so beautiful when you smile. Senyuman niey kekal untuk saya je, sayang."

Pantas Min Yoongi mengucup lembut pipi Jihyun. Membahang pipi Jihyun rasakan. Sudah lah di hadapan orang ramai. Yoongi lepaskan ciuman dia dan tersenyum melihat Jihyun. Dia kembali memegang tangan Jihyun dan berjalan pergi. Bae Jihyun menunduk malu tapi dalam diam, dia tersenyum suka.

×××

"Tunggu lah!!"

Jerit Bae Jihyun dari belakang untuk mengejar Min Yoongi yang sudah jauh ke depan. Dia mengayuh basikal selaju nya. Idea naik basikal ini dari Min Yoongi sendiri. Dia suka lihat pasangan kekasih naik basikal bersama. Kata nya romantik dan sweet. Tapi kalau dah kena tinggal dekat belakang, mana romantik dan sweet nya?

Min Yoongi berpaling ke belakang untuk melihat Bae Jihyun. Sudah jauh dia tinggalkan gadis itu di belakang rupa nya. Dia berhenti sebentar. Tapi bila Jihyun dah dekat nak sampai, dia kayuh kembali. Suka benar dia dapat mengusik Bae Jihyun. Sekali sekala apa salah nya. Bukan selalu. Kan?

"Palliwa!!"

Pekik Min Yoongi. Dia dah berhenti mengayuh basikal. Tempat yang dia nak pergi dah sampai. Hanya dia dan Jihyun sahaja dekat sini. Ketawa dia melihat wajah Bae Jihyun yang kepenatan itu. Segera ditarik Jihyun dekat dengan nya. Satu sapu tangan dikeluarkan dari poket seluar dan mengelap peluh di muka Jihyun. Bae Jihyun terkedu.

"Jom join saya!"

Kata Min Yoongi setelah selesai mengelap peluh Jihyun. Sapu tangan tadi diletakkan ke atas tapak tangan Jihyun. Min Yoongi berjalan ke suatu tempat dan segera berbaring di atas buaian tersebut. Dia memejamkan mata nya seketika sambil tersenyum. Bae Jihyun pula terkebil - kebil melihat Yoongi.

"Sayang...jom join!"

"Err...tak nak. Saya kat sini je!"

Jawab Bae Jihyun. Nak duduk dekat mana atas buaian tuey? Semua nya dia conquer. Atas riba dia? Badan dia? Erk tak nak lah aku. Tak pernah lagi aku ada atas badan dia. Dan secara tiba - tiba, dia menarik aku lalu aku jatuh ke atas badan nya. Aku terpempan dan terkejut.

"Berangan lagi!"

"Saya...nak tur--"

"You not going anywhere."

[C] Let Me Love You | mygWhere stories live. Discover now