IAM | 5

2.1K 200 5
                                    

Malam yang begitu dingin dan sejuk menyapa ke tubuh Bae Jihyun. Sesekali badan nya menggeletar disebabkan sejuk. Sungguh dia tidak tahan sejuk tapi nak jugak dia berada di luar dekat balkoni bilik nya. Kepala nya didongakkan ke atas; melihat bintang berkelipan yang sangat indah. Bae Jihyun tersenyum lebar.

Flashback.

"Cantik kan bintang malam niey?"

Soal Bae Jihyun sambil melihat bintang di langit. Ketika itu dia bersama kekasih berada di sebuah padang yang ada di Kanada. Kepala nya diletakkan di atas lengan Min Yoongi. Lelaki itu sendiri yang relakan lengan nya jadi 'bantal'.

Min Yoongi turut melihat ke atas. Serta merta dia mengukirkan senyuman manis. Bintang itu sangat cantik. Dan dia berpaling ke Bae Jihyun. Diperhatikan wajah putih mulus tanpa jerawat ituHidung nya yang mancung dan mempunyai bibir nipis dan kecil itu. Sangat cantik.

"Why you looking at me like that?"

Soal Bae Jihyun apabila menyedari Min Yoongi sedang merenung wajah nya. Min Yoongi menongkat tangan kanan nya dan sebelah tangan nya lagi mengelus lembut rambut Bae Jihyun; bermain dengan rambut itu.

"Awak tahu? Bintang apa yang paling menawan dan menarik sekali dekat atas dunia niey?"

"Bintang apa?"

"Awak. Bintang yang menawan dan menarik itu adalah awak. Perempuan yang sentiasa cantik di mata saya. Sentiasa menawan dan menarik di mata saya. Awak lah bintang tuey. Tiada bintang yang lain."
(aku tak reti nak berchia eah.)

Bae Jihyun terkesima mendengar ayat yang dilontarkan oleh Min Yoongi itu kepada nya. Serta merta kedua pipi nya membahang. Malu dengan pengakuan Yoongi. Jihyun tidak berani untuk bertentang mata lagi dengan lelaki itu.

[C] Let Me Love You | mygWhere stories live. Discover now