IAM | 4

2.2K 184 18
                                    

Jun Rina sudah pun balik. Kini, hanya tinggal Bae Jihyun sahaja di dalam pejabat. Jam dah pukul 5:30 petang. Badan nya diregangkan sedikit akibat lenguh. Jihyun menguap. Seperti biasa, dia akan mengemas dulu meja sebelum balik ke rumah. Kunci kereta dan tas tangan di ambil.

Dia berjalan keseorangan di sekitar koridor. Tiada orang langsung dan tempat itu sedikit gelap. Perasaan takut itu hadir dalam diri namun dengan cepat dia tepis. Pelbagai perkara dah bermain di benak fikiran nya tika itu. Dengan cepat dia melangkah sampai laa di depan pintu lif, tangan nya ditarik seseorang.

"Hey, it's me. Yoongi."

Bisik Min Yoongi di telinga kanan Bae Jihyun. Dia dapat rasakan degupan jantung gadis itu berdegup dengan kuat. Pasti Jihyun sangat takut. Pelukan dieratkan lagi oleh Min Yoongi. Perasaan rindu nya terhadap Bae Jihyun sangat membuak - buak.

Bae Jihyun senyap. Mendengar degupan jantung Yoongi. Ianya sama seperti dulu macam dua tahun lepas ketika mereka berdua berpelukan. Jihyun tidak membalas pelukan lelaki itu. Seketika kemudian, Yoongi meleraikan pelukan.

"I miss you, sayang."

"But I am not!"

"Kenapa tak balik lagi? Semua orang dah balik. Hanya awak seorang saja belum balik. Nasib baik saya ada tahu. Cuba kalau orang jahat. Mesti awak dah dirogol."

"Mulut tuey tak lewh celupar lagi ke?"

Min Yoongi tersenyum. Perangai Bae Jihyun yang suka marah dekat dia dah datang balik. Adakah gadis itu sudah memaafkan diri nya? Yoongi meletakkan tangan nya ke pipi Bae Jihyun dan usap nya perlahan dan lembut.

"Awak marah saya lagi?"

"Of course! You lied to me. I feel like a idiot because i trust your words. Dah laa. Saya tak nak cakap hal ini lagi dah. Ianya sangat menyakitkan hati saya."

"Saya minta maaf. Saya tahu perangai saya dulu teruk. Sampai awak naik menyampah kan? But now, saya dah berubah. Berubah demi awak. Kalau awak tak percaya, tanya adik saya."

"Tanya adik awak? Nak dia tahu yang kita niey pernah ada hubungan dulu? A big NO! Awak merayu macam mana pun, saya takkan maafkan awak."

Bae Jihyun berlalu dari situ. Min Yoongi meramas rambut nya seketika sebelum berlari mengejar Jihyun kembali. Tangan Jihyun dicapai nya dan membuatkan Jihyun terjatuh ke dalam dakapan nya.

"I'm really sorry. Please. Give me one more chances. Let me love you again, sayang. Biar saya tebus balik kesalahan yang saya dah buat pada awak dulu. Please, sayang. I'm begging you."

Entah kenapa, ayat yang dilontarkan oleh Yoongi membuatkan Bae Jihyun menangis. Dia memukul dada lelaki itu berulang kali. Yoongi membiarkan sahaja. Biar dengan cara itu sahaja yang dapat Jihyun lepaskan marah dia kepada diri nya.

Lepas beberapa minit, pelukan dilepaskan. Bae Jihyun menundukkan kepala nya sambil menyapu air mata. Kepala Jihyun digosok perlahan oleh Yoongi.

"Pergi laa balik sana. Hati - hati memandu, sayang. And one more thing, jangan rapat sangat dengan Taehyung. Walaupun saya tahu dia adik saya, saya tetap cemburu bila lihat awak dan dia semalam."

Bae Jihyun ketawa kecil. Dia sudah agak semalam. Lelaki itu cemburu dengan nya bila bersama Kim Taehyung. Dan hari itu juga dia baru tahu yang lelaki itu ada seorang adik lelaki. Sepanjang bercinta dulu, Yoongi tiada pula bercerita yang dia ada adik.

"Saya balik dulu."

"Okey."

Bae Jihyun dapat rasakan kehangatan ciuman Min Yoongi di dahi nya. Dia tersenyum. Dan kemudian, ciuman itu dilepaskan Yoongi. Min Yoongi tersenyum melihat Jihyun yang sudah pun masuk ke dalam kereta. Akhir nya, pencarian dia sudah tamat. Kini, dia harus mendapatkan kemaafan dari Bae Jihyun.

[C] Let Me Love You | mygWhere stories live. Discover now