IAM | 7

1.9K 163 25
                                    

8:00 malam.

Ketukan bertalu - talu di luar bilik membuatkan Bae Jihyun terganggu. Sudah lah dia letih balik dari Daegu sebab ikut bos nya. Jihyun menggaru kepala nya dengan kasar. Badan nya bergerak ke sana sini. Dia dengar pintu bilik sudah terbuka. Lantak lah! Apa yang dia tahu, dia hanya nak tidur.

"Bangun lah, akak!"

Itu adalah suara Bae Kihyun. Adik lelaki bongsu nya. Serentak itu, selimut nya ditarik. Bae Jihyun mahu mengambil semula selimut tersebut tapi tidak berhasil. Akhir sekali, Jihyun mengalah. Dia bangun juga akhir nya. Tetapi mata nya masih lagi bertutup. Itu lah Bae Jihyun. Bila dah tidur, susah nak bangun.

"Nak apa, dik? Akak penat. Mengantuk lagi. Kau nak apa sebenarnya? Nak duit? Akak dah bagi kan ary tuey. Takkan tak cukup lagi."

Kata nya dalam keadaan mata masih lagi bertutup. Tersengguk - sengguk dia. Bae Kihyun menahan tawa melihat kakak nya itu. Kalau lah kakak nya buka mata dan lihat siapa di hadapan nya. Mesti dia akan malu gila. Dan tak tahu mana nak letak muka.

"Haah. Tak cukup lagi."

Bae Jihyun mengerutkan dahi. Itu bukan suara Bae Kihyun. Tapi suara orang lain. Garau bunyi nya. Lagi garau dari adik lelaki bongsu nya itu. Bae Jihyun membuka mata dan terkejut melihat gerangan lelaki itu dihadapan nya. Lelaki itu tersenyum dengan sinis nya.

"Yoongi…"

"Sharp pukul lapan malam."

"Keluar!! Apa awak buat dalam bilik saya huh? Nak rogol saya ke?! Awak keluar!! Saya tak nak tengok muka awak!"

Bae Jihyun menolak badan Min Yoongi sekuat hati. Yoongi menepis tangan Jihyun itu dan pegang nya dengan erat. Jihyun tergamam. Berani dia pegang. Min Yoongi melihat Jihyun manakala Jihyun pula melarikan pandangan ke arah lain sambil membuat muka marah nya.

"Saya dah kata kan nak bawa awak keluar malam niey. Boleh pula awak tidur. Dah lupa apa yang saya cakap melalui mesej petang tadi?"

"Ya. Lupa."

"Senang nya awak lupa. Agak nya saya niey pun, awak dengan begitu mudah nya lupa kan?"

Bae Jihyun memandang lelaki itu dengan marah nya. Tangan nya menepis tangan Yoongi yang memegang tangan nya itu. Jihyun menolak dada Yoongi hingga lelaki itu terundur ke belakang sikit.

"Ya. Memang pun! Semua nya tentang awak, saya dah lupa. Dah tak ingat. Siapa awak pada saya dulu. Apa awak buat. Apa awak kata pada saya dulu, saya dah lupa semua nya. Puas hati?! So, please get out from my room!"

Tempik Bae Jihyun. Min Yoongi ketap bibir. Dia dah tersalah cakap rupa nya, buat Jihyun marah. Min Yoongi bergerak perlahan mendekati Bae Jihyun tapi Jihyun berundur setapak demi setapak sampai lah ke dinding. Dia dah terperangkap. Min Yoongi menghimpit nya hingga dia tiada ruang untuk melepaskan diri.

"I'm sorry, sayang. For everything that I've done to you before. I know you really mad to me. But always remember, even when you're mad, I still love you, babe."

Min Yoongi mengusap perlahan pipi Jihyun. Dia menatap mata Jihyun sedalam nya. Perempuan yang selama ini dia rindu, dia cinta, dah berada di depan mata. Namun, apa yang dia dapat hanya lah sebuah kebencian dari Bae Jihyun.

Bae Jihyun tidak dapat lagi untuk bertentang mata dengan nya. Dia takut akan terpedaya lagi dengan kata - kata lelaki itu. Dia tidak mahu pisang berbuah dua kali. Cukup lah dia dah disakiti banyak kali dan penipuan yang dibuat oleh lelaki dihadapan nya kini.

"Let me go!"

"Okey. But pergi bersiap sekarang. Awak masih lagi pakai baju kerja kan? Mandi dan bersiap. Kita keluar."

[C] Let Me Love You | mygWhere stories live. Discover now