BAB 15

9.5K 284 10
                                    


• " Kerana Dia Jodoh Aku " •

• " Kerana Dia Jodoh Aku " •

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


_____✿_____


" Wah! Cantiknya Cik Ya! " Rayyan dan Faqeh memuji Saffiyah yang berbaju kebaya berwarna biru lembut milik Nek Mah semasa dia zaman muda dahulu.

" Wah! Gila bapak cantik lah kau Saff. " Umar dari tadi tidak henti-henti memuji Saffiyah.

Tiba-tiba hatinya terdetik kenapa dia tidak pernah perasan akan kecantikan sepupunya itu.

Saffiyah hanya tersenyum apabila sanak saudaranya memujinya cantik. Tetapi bukan dari mereka dia mahu mendengar pujian itu. Dia hanya mahu mendengar pujian dari suaminya, Izz Nadzrin.

" Abang. Cantik tak Saff? " Saffiyah menegur Izz yang sedang asyik menonton TV.

Sedikit pun tidak memandang Saffiyah di hadapannya. Dia hanya diam membisu.

Hatinya cemburu apabila sepupu-sepupu lelaki Saffiyah dari tadi melihat dan memuji Saffiyah cantik. Dia mengaku memang Saffiyah nampak cantik apabila memakai baju kebaya berwarna biru lembut itu. Sesuai dengan kulit nya yang putih melepak itu.

Tetapi Saffiyah isteri dia. Hanya dia sahaja yang selayaknya memuji isterinya cantik.

" Abang. Dengar tak Saff cakap ni? Cantik tak Saff? " Saffiyah mula bengang apabila Izz buat tidak dengar dengan pertanyaan nya itu. Terasa malu kerana nampak dirinya terhegeh-hegeh meminta Izz memuji dirinya.

Kak Shida yang turut berada di situ, sedar akan situasi yang tegang antara Saffiyah dan Izz itu, mula jatuh kesian melihat Saffiyah yang tidak dihiraukan oleh Izz. Dia tahu mengapa lelaki itu mendiamkan dirinya.

" Saff. Sini sekejap. " Kak Shida memanggil Saffiyah masuk ke dalam biliknya.

" Abang. Sekarang cantik tak? " Izz mendongak apabila mendengar suara Saffiyah. Dia terpegun apabila melihat isterinya yang begitu cantik apabila bertudung litup.

Sebentar tadi, kak Shida mengheretnya masuk ke dalam bilik kerana kak Shida ingin memakaikannya tudung shawl berwarna kelabu asap.

" Izz cemburu ramai tengok mahkota Saff ni. " Kata kak Shida sambil tersenyum melilitkan Shawl di kepala Saffiyah.

Saffiyah tersenyum apabila mengingat kembali kata-kata kak Shida itu. Dia memandang Izz di hadapannya itu.

" Cantik tak? " Tanya Saffiyah lagi. Dia ingin mendengar pujian dari suaminya sahaja sekarang ini. Izz bangun dari duduknya dan memeluk pinggang milik Saffiyah.

Saffiyah agak terkejut dengan tindakan drastik itu tetapi dia suka diperlakukan sebegitu.

" Cantik, macam beribu bunga berwarna-warni di taman. Cantik, macam bidadari syurga biarpun abang tak pernah lihat tetapi abang sangat yakin yang sayanglah paling cantik bagi abang. " Izz sudah bermain kata-kata dengan Saffiyah.

Kerana Dia Jodoh AkuWhere stories live. Discover now