TLP~9| Luke?

3.7K 168 1
                                    

Gmbr di atas adalah White Castle iaitu sebuah istana di Kerajaan Phulet.

************************************

Kelihatan tiga orang Guardian sedang berbincang sesuatu di dalam bilik perbincangan sambil menunggu ketibaan ketua mereka.

"Where's Bella? Bukan kata ada benda nak discuss ke semalam? Apasal tak sampai lagi?" tanya Racheal tidak sabar.

Mary dan Cyler hanya menjongket bahu tanda tidak tahu. Mereka dah tunggu hampir 2 jam daripada masa yang ditetapkan. Tidak lama kemudian, pintu dikuak dari luar.

"Sorry guys. I'm late. Baru bangun." kata Bella lalu menarik kerusi untuk duduk.

"Are you okay? You look sick. Kalau tak sihat, pergi la rest. Esok ada lagi kan?" kata Cyler. Dia perasan yang muka ketua mereka ini agak pucat berbanding selalu.

"Don't worry about me. I'm just a little tired. Kau la Mary panggil aku suruh balik cepat semalam. Dah la aku baru habis bunuh demons time tu!" balas Bella.

"Okay la sorry! So, nak bincang apa ni?" tanya Mary.

"Well, about demons. There are many of them in this world now." balas Bella. Dia nampak muka terkejut rakan-rakannya itu.

"Are you serious? Bukan hanya beberapa ekor ja ke yang terlepas? And we had killed them." tanya Racheal.

"Yes, but not yet! Luke dah lepaskan banyak demons tu melalui Kerhis Door." balas Bella.

Hanya ada dua pintu yang menghubungkan dunia manusia dengan dunia mereka iaitu Kerhis Door and Magic Door. Mengikut sejarah, Kerhis Door telah dikunci kerana berlakunya penyalahgunaan kuasa dan mengganggu kehidupan manusia 200 tahun yang lalu oleh golongan dark. Seramai sepuluh orang Guardian Heroes telah mengeluarkan semua kuasa mereka membentuk Light Brifter untuk mengunci pintu tersebut. Pintu itu hanya boleh dibuka oleh orang yang tertentu memegang kuncinya dan dikenali sebagai Lugher Key.

Lugher Key dijaga oleh golongan Fairies yang tinggal di Fairy World. Tetapi kunci tersebut telah hilang ketika peperangan antara Fairy World dengan Dark World 100 tahun selepas itu. Ada yang mengatakan bahawa kunci tersebut telah musnah akibat peperangan itu dan ada juga yang mengatakan kunci itu telah dicuri atau disimpan di tempat selamat. Jika dicuri oleh golongan dark, bermakna Dark World telah musnah kerana Lugher Key dibuat daripada bahan yang sangat bercahaya dan mereka yang berada di Dark World sangat takutkan cahaya.

"Bukannya pintu tu dah ditutup dengan Light Brifter ke? Macam mana boleh terbuka pula?" tanya Mary pelik.

"Yang tu aku tak pasti lagi. Tapi yang aku tahu pintu tu dah terbuka sekarang. Aku rasa orang yang membukanya itu mungkin daripada golongan kita juga." balas Bella.

"Jap jap. Aku rasa hal ni mesti ada kena mengena dengan Luke. Mesti dia yang buka pintu tu." kata Cyler.

"Impossible la! Luke tu kan dah jatuh dalam kegelapan. So, dia tak boleh pegang kunci tu." balas Mary.

"Yes he is but he also the son of light too before he fall into darkness. Did you remember that? Maybe he found that key and open it!" kata Cyler lagi.

"Teori kau tu logik juga. We must investigate about this thing." kata Racheal yang sedari tadi hanya mendiamkan diri.

"Actually, aku ada ternampak that demons dekat kawasan perumahan kita ni and kill it about a week ago." kata Cyler. Kenyataan Cyler itu membuatkan mereka yang lain terkejut.

"That bastard is really useless. Dia sengaja hantar tenteranya to find the princesses. Patut la aku rasa mereka macam ramai jer kat kawasan tempat ni. Nasib baik manusia tak boleh nampak." marah Bella. Tangannya digenggam erat menahan geram.

Crystall Realms: The Legendary Princess[Wattys2019]Where stories live. Discover now