SITH // 5

4.3K 480 59
                                    

"2 orang?" Soal Hye Rin hairan.

Jin merenung Hye Rin dan terus mengeluh beberapa saat. Dia tahu dia tidak patut bercerita tentang ini kepada Hye Rin. Hye Rin orang luar, lagipun Jin tidak sanggup mengenangkan lagi kenangan manis dia bersama adik adiknya yang telah pergi.

"Takda apalah Hye Rin. Oppa naik dulu ya?" Jin tersenyum lalu mengusap lagi kepala Hye Rin. Bingkas Jin bangun lalu meninggalkan Hye Rin di ruang tamu seorang diri. Hye Rin terpinga-pinga.

Apa maksud Jin Oppa? 2 orang? Siapa lagi seorang? Semua soalan ini bermain main di benak fikiran Hye Rin. Ji Min yang duduk dihadapan mereka tersenyum melihat Hye Rin kusut memikirkan jawapan.

"Tak payah lah awak fikir sangat apa yang Jin Hyung tu cakap. Janji awak selesakan diri kerja disini ya?"

Hye Rin tersenyum saat Ji Min menegur dia begitu. Kan sudah kata apabila Ji Min ada disisinya, semuanya akan okay? Hati Hye Rin terasa tenang saat ini.

✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘

Hye Rin menatang dulang makanan menuju ke bilik Jung Kook. Tugas sebagai seorang jururawat harus dijalankan walaupun dia agak benci menghadap Jung Kook itu. Hye Rin memulas tombol pintu bilik Jung Kook.

"Tapi aku rindu mereka...."

Pergerakan Hye Rin apabila dia terdengar suara yang agak garau dan menyeramkan itu dari bilik Jung Kook. Hye Rin bersembunyi di sebalik pintu. Hye Rin memasang telinga mendengar suara itu berbicara.

"Ya aku tahu.. tapi bukan cara ini" balas Jung Kook kepada 'benda itu'. Bulu roma Hye Rin serta merta menegak.

"Tapi aku tetap nak lakukan juga!! Yoon Gi Hyung aku dah ambil. Korang tunggu je waktu korang!!"

Suara garau itu sayup sayup lenyap dimakan sunyi. Jung Kook terdiam saat dia menyatakan begitu. Apa lagi harus dia lakukan? Arghh! Jung Kook rungsing memikirkan semua ini.

Hye Rin cuba mengambil nafas. Di ketuk pintu daun dengan rasa berdebar. Takut Jung Kook perasan yang dia mengintai perbuatannya tadi. Jung Kook berpaling.

"Masuklah"

Hye Rin masuk sambil menatang dulang. Wajahnya berlagak selamba dan emosinya dikawal. Walhal perasaan takut hanya Tuhan sahaja tahu sekarang. Hye Rin meletakkan dulang diatas meja tanpa melihat sedikit pun wajah Jung Kook.

"Dah keluar" Jung Kook bersuara setelah tugas Hye Rin disini selesai. Hye Rin terkesima. Apa? Dahlah aku tukang bawa makan lepas itu dengan semudah itu dia halau aku?

Hye Rin hanya merengus kasar lalu keluar dari bilik Jung Kook tanpa berpaling walau sedikit pun. Memang hati ini sedikit terasa dengan sikap Jung Kook. Dulu waktu Jung Kook mencakar tangannya, ungkapan maaf langsung tidak terkeluar dari mulut dia. Okay, itu Hye Rin sudah lupakan. Tapi sekarang Jung Kook melayannya seperti orang gajinya pula. Huh! Memang dasar budak sakit jiwa!

✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘

Di waktu malam kala Hye Rin bersedia untuk tidur, Keadaan bilik Hye Rin terasa panas. Hendak kata tidak dibuka penyaman udara, Hye Rin sudah membuka di suhu yang tinggi. Serta kipas di siling pun Hye Rin membuka pada kelajuan 5. Tapi kenapa masih terasa panas? Tubuh Hye Rin mula berpeluh peluh. Hye Rin cuba untuk melelapkan matanya namun gagal. Terasa angin menyeramkan menghembus diri Hye Rin. Hye Rin menggigil ketakutan.

Satu suara sayup sayup kedengaran menyapa Hye Rin.

"I will take you too.."
"I will take you too.."

Berderau darah Hye Rin. Bulu roma di tangan mula kelihatan. Benda itu cuba untuk menarik selimut Hye Rin. Dengan pantas Hye Rin mencengkam selimutnya agar tidak ditarik lagi. Hye Rin tahu benda itu sedang bermain main dengannya.

Bunyi hembusan nafas dan tapak kaki jelas kedengaran di telinga Hye Rin. Hye Rin cuba untuk mengabaikan bunyi itu dengan menutup matanya dan berpusing menghadap dinding.

Bunyi tapak kaki dan Hembusan nafas hilang. Suhu yang panas tadi pun perlahan-lahan kembali normal. Hye Rin menarik nafas lega. Hye Rin melelapkan matanya dan cuba untuk tidur.

Krekkk...

Bunyi pintu Hye Rin terbuka. Hye Rin terpapar lalu bangun dari baringnya. Matanya membulat. Sekujur tubuh membongkok betul betul di hadapan pintunya.

"I WILL TAKE YOU TOO!!!"

Tubuh itu berlari pantas ke arah Hye Rin sambil menjerit meluahkan kalimat itu.

Arghhhhh!!

✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘✘

"Hye Rin! Hye Rin" Ji Min menampar lembut pipi Hye Rin. Hye Rin terjaga. Matanya terbuka luas. Cepat cepat Hye Rin bangun.

"Awak okay? Kenapa tidur sini? Awak mimpi apa sampai terjerit-jerit?" Tegur Ji Min. Terkejut lelaki itu melihat Hye Rin tidur di sofa ruang tamu dan menjerit jerit seolah-olah ketakutan. Dada Hye Rin berombak. Mimpi rupanya. Dia berada di sofa? Ya Tuhan. Hye Rin hanya tersengih.

"Mianhae" ucap Hye Rin. Ji Min hanya senyum sambil menggeleng. Geli hatinya dengan sikap Hye Rin. Ji Min bangun lalu meninggalkan Hye Rin sendirian di sofa.

Hye Rin termenung. Mimpi tadi.. benar benar terasa seperti di realiti. Hye Rin melihat genggaman tangannya terdapat Sebentuk cincin silver. Siapa punya? Hye Rin membelek cincin itu.

For you ♡ Park Ji Min

Hye Rin tersenyum lebar. Dari Ji Min ke nih? Wah! Hati Hye Rin melonjak gembira apabila menerima Sebentuk cincin dari pujaan hati.

"Hye Rin.. tolong oppa kejap" Jin memanggil Hye Rin dari dapur. Lantas Hye Rin menyarungkan cincin itu dijari manisnya dan menuju ke dapur.

"Nae"

Bersambung...

____________________________________

Secret In The House | jjkWhere stories live. Discover now